Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

půjčovna rukou

Výběr: Gora
29. 04. 2019
25
31
960
Autor
agáta5

Trochu dřevnatím. Vždycky jsem si přála létat, ale dřeva nelétají, to jen třísky z nich a docela nízko. Dřevnatím nebo tuhnu, to ještě neumím rozlišit, vím jen, že létat samotná mi nikdy nešlo.

 

Létala jsem s Davidem. Po lesích. S ním mi nízko dělalo dobře. Nízko, s očima k nebi. Vždycky večer jsem je pevně zavřela, abych ten pocit schovala dovnitř. Napořád.  

 

Ještě občas se ho snažím vydolovat. Říká se, že v nás všechno zůstává. Nejde to, protože dřevnatím. Jsem jako stará kedlubna, která není šťavnatá ani nahoře. Navíc se špatně řeže. Nejlepší je sníst kedlubnu hned, ještě než jí zvadnou listy.

 

Jsem zvadlé listy. Na okrajích se rolují. Za chvíli dočista uschnou a pak je někdo vezme mezi prsty a rozmělní na prach. Budu prach na parapetu, tiše ležet mezi květináči a čekat až mě setře hadr.

 

Dneska jsem hrobník. Umřela Douchová. Bude ležet pod smrkem s mými vzpomínkami. Já budu jednou ležet na parapetu bez nich a čekat na ruku s hadrem, ale možná ta ruka vezme košťátko a lopatku. To bych se mohla dostat ven a létat s větrem. Vysoko, výš než s Davidem…

když   

(Nejkrásnější je pít první kafe

slyšet tě čůrat

bejt úplně nahá

a nestydět se za hranatý kolena…)  

  

 

Dneska bych potřebovala něčí ruku. Měly by existovat půjčovny. Paní za pultem by byla ochotná: „… a chcete zednickou s mozoly nebo básníkovou?“  Určitě bych si dneska vybrala básníkovou a nechala se jí hladit, dokud bych neusnula…

… a zítra bych si vzala zednickou nebo raději dvě, aby mi dodělaly fasádu.          


31 názorů

agáta5
22. 05. 2019
Dát tip

to máš blbý, já je mám kapku opelichaný, ale co, ještě sloužej :)))


Marcela.K.
22. 05. 2019
Dát tip

... jj, já už ani to ne. Jeden mě srazil dolů z dost velký výšky, asi jsem spadla na hlavu :-D a zlomila si křídla....


agáta5
22. 05. 2019
Dát tip

dneska jsi mě krásně provětrala... díky :)   já už lítám akorát ve snu :) polehoučku nad postelí


Marcela.K.
22. 05. 2019
Dát tip

Taky jsem létala s Davidem...před 45 roky... tenkrát jsem o tom začala psát "Náladovosti" a už mi to zůstalo...


agáta5
14. 05. 2019
Dát tip

já díky, že se líbí :)


lastgasp
13. 05. 2019
Dát tip

Máš dar. Vysoukáš se ze sebe a vnikneš do krve a dřeně bližních. Šmarjá, já se lek'  ,že když se po Zuzaně Fišerové slehla zem, že je po ní. A zatím kočka. Ulevilo se mi. Z tvých veršů, na které jsem si musel vytvořit receptář, jsem úplně vedle. Chystáš menu na úrovni. Nešetříš nikoho, ani sebe. Díky.


agáta5
03. 05. 2019
Dát tip

ach, Hani, to je krásný... věřím!  :)


8hanka
03. 05. 2019
Dát tip

tak tomuto teda rozumiem až príliš, krásne si to, pravdivo, i keď smutne...

*****

k tomu lietaniu trošku inak:

môj brat vždy sníval o Afrike, levoch a iných šelmách, aj deti volal tigríci...pár dní po jeho smrti švagriná ležala v posteli, cez otvorené okno ticho šumel potok  a v tom...do izby vletel akoby biely obláčik, z neho sa vyformoval brat, nezľakla sa, napĺňal ju pokoj, rozprávali sa myšlienkami,  nie hlasom, spýtal sa jej, či chce vidieť, kde teraz je...jemne ju nadvihol, posadil akoby na obláčik a zrazu bola tam...pod sebou videla trávu, tigre, levy, slony, všetky spolu...tu teraz žijem, povedal...a zaniesol ju naspäť...prisahala, že nespala, chvíľku predtým čitala knihu, premýšľala...veriaca nie je, na život po smrti neverí(la)?

Odvtedy za ňou neprišiel...


agáta5
02. 05. 2019
Dát tip

yss, i já teď trochu váhám, jestli jsem to neměla napsat jinak :) třeba se časem vrátím a poupravím , děkuju za...

všem moc díky za čtení

do PM nee, je to spíš takovej deníček :) ale děkuju

ano, Douchová byla moje kočka

 


Benetka
01. 05. 2019
Dát tip

Líbí se mi to!

(Přál bych si umět takhle psát,ale Bůh mi nedopřál ten dar...A tak jen smutně koukám...)


Gora
01. 05. 2019
Dát tip

Jestli bude autorka souhlasit, zařadíme.


K3
01. 05. 2019
Dát tip

K próze měsíce, rád bych nominoval, agáto5-co ty na to?


Markel
01. 05. 2019
Dát tip

líbí * moc


oslovilo ma to, zanechalo dojem, asi tak skoro na ten text nezabudnem


Gora
30. 04. 2019
Dát tip

Vše podstatné zde bylo řečeno. Od první věty zaujalo až do konce... pěkná práce.


atkij
30. 04. 2019
Dát tip
Krâsně namalované. Představuju si ve stylu E. Srncové. Máš dar.

zvedavec
30. 04. 2019
Dát tip

Agáta, aj Ty si ma potešila spätnou väzbou

Douchová bola Tvoja mačka? Chápem, pred 4 rokmi odišiel náš 18-ročný pes Bengo, a stále ...


ysslandia
30. 04. 2019
Dát tip

Veľmi dobre, že je to zaradené v prozaickej mini. V tejto kategórii to má svoje miesto, ale rovnako aj prínos. Napísané odžito, autenticky, -trocha mi opäť prekážala tá výstavba, ale vzhľadom na kvantitu tipov,začínam sa zamýšľať nad svojim "úsudkom" , respektíve vkusom. Totiž- mne tá poetická vsuvka neprišla práve akože fajn dostavaná,- je samozrejme nádherná, sama o sebe ma baví, ale v texte- vzhľadom k celej organizácii ma rušila. vedela by som si ju predstaviť možno ako úvod, od ktorého by sa odvíjal ďalší dej. .. Mala som trocha problém aj s tým tiše mezi kvetináči- potom parapet a smrek- možno by som nejako dopilovala, ale nebol to zasa až enormne hrubý problém, skôr mi vadila tá až triviálna "fasáda" v zakončení... myslím tým možno naozaj iba skôr to slovo, nakoľko pointou si to ukončila fajn,- ale fasáda, no jednoducho ten záver vzhľadom k tvojmu slovníku / plus/ mi prišiel taký povrchný, a prvoplánový. Zachádzam do detailov, ale to len naozaj kvoli tomu, že písať vieš, takže ak by som to mala hodnotiť- obsahovo fajn, výrazovo, aj napriek fajn práci so slovom-no kúsok váham, ..


Philogyny
30. 04. 2019
Dát tip

Jsou dny, které by neměly být. Člověku to definitivně dojde snad až druhý den s probuzením...


agáta5
30. 04. 2019
Dát tip

Slavo, díky :) potěšení na mé straně

Lakrov, ono se mi to špatně naformátovalo při vkládání a nějak jsem neměla sílu to předělávat. Příště se polepším :) děkuju


Lakrov
30. 04. 2019
Dát tip

Hezká přirovnání. Dobrá abstrakce to celé je, říkám si po dočtení, po němž  musím i přes jistou nedůvěru k té "básňové" grafické podobě textu uznat,  že se mi to líbí.  Tip.  


parádička


agáta5
30. 04. 2019
Dát tip

díky, potěšili jste mě :)

jj, vždycky se to zlepší

zvedavec - díky, pomáhá to

kví, njn, budu mít čistá okna a můžu dát novou fasádu...smutný změny

kočko, tak to je mě líto.. zůstal mi ještě černej, tak snad bude opatrnější

přeju všem hezký den

 


Kočkodan
29. 04. 2019
Dát tip
Už s volbou názvu jsi měla šťastnou ručku. I když slůvko šťastný není v souvislosti s obsahem dílka asi ideální. Je mi odchodu tvé Douchové líto, nám odešla před 18 dny Lenka.

Lnice
29. 04. 2019
Dát tip

to si celá ty.-)) bezva:-)


Létala jsem ve snu, ale už dlouho se mi to nepovedlo.

Někdy si připadám, jako mrkev zapomenutá v špajzu, ale pak se to zlepší. :-))) /T


zvedavec
29. 04. 2019
Dát tip

Nakoniec nikto neunikne. Sme tu pre iných. Ale stará kedlubna má iné poslanie, ako tá šťavnatá, ktorú zamlada uvaria a zjedia. Kým tá dlhšie žijúca zakvitne, a umožní ďalší život, minie cukor a zdrevnatie. 

Drž sa. Na diaľku Ťa objímam a hladím.

Tip


Alegna
29. 04. 2019
Dát tip

Jednou za půjčovna rukou bude, myslím,že brzy......:-)


si udělej vlastní sochu...David už má...:o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru