Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

3.KRYCHLE dílo 4

01. 05. 2019
13
8
1595

soutěžní dílo, podrobnosti zde

časem

časem se zapomeneš i v zahradě
u siluety rehka
bublifuku
co dětem vypadl z koruny stromu
(pod úlem mrtvolky zimních včel)

horizont obkreslíš
z chůze kočičího hřbetu
a až se zapomeneš podruhé
kosti se v zrcadlech
přeskupí do mandal


8 názorů

Umbratica
06. 05. 2019
Dát tip

Blahopřeji k vítězství a hřeje mě u srdce, že jsem zase předem neomylně odhadla, co je nejlepší.


ysslandia
02. 05. 2019
Dát tip

Mne by napríklad úplne stačilo vyskladať text z prvého riadku a prepojiť ho s druhou slokou- tá bola pre mňa pomerne príjemná a oslovujúca. V tej prvej by som naozaj ocenila ten prvý riadok- ako konkrétny bod /aj záhrada v podstate môže označovať "viacero vecí "- ktorý otvoril text a pokračoval  /by /v prepojení na horizont a záverečný "ponor." V prvej sloke sa mi napr. páčil ten výsek s bublifukom, ale ako celok- včely, bublifuk, deti- asi toho bolo veľa povedaného /. Horizont je v poézii už skoro istota, pomerne často používaná najmä v spojení s obkreslím, rysuji atd.- ale tak na druhej strane,- ok. Takže kúsok prepovedaná prvá sloka, ale určite jedno z tých príjemnejších a lepších textov, s veľmi pekným záverom.


daddy
02. 05. 2019
Dát tip

ano...a hlavně to není dlouhý :)

a myslím že i já už poznávám... :)


K3
02. 05. 2019
Dát tip

Jasně nejlepší. Krásná, křehká poetika. T.


Umbratica
02. 05. 2019
Dát tip

V básni jsou působivá místa, ale jako celek působí dost depresivně, ba až dekadentně.

Od roztřeseného rehka se dostáváme k neexistujícím bublinám(možná zmizelé sny a iluze), protože dětem upadl bublifuk - a k mrtvým zimním včelám, které se celou zimu staraly o úl, aby na jaře zemřely. 

Asi jediné, co působí v básni pozitivně je vlnivá silueta kočičího hřbetu. (Kočka je pružná a má sedm životů.)

Kosti přeskupené do mandal mi připomínají barokní kostnice, ve kterých byla z kostí  vytvářena monumentální dekorativní díla.

Ze soutěžních děl mě tato básnička oslovila nejvíce a proto zatím jen jí dávám svůj tip.


Gora
02. 05. 2019
Dát tip

pěkná báseň...tip


Janina6
02. 05. 2019
Dát tip

Pořád se vracím a čtu to znovu a zase jinak... Zdá se, že tady musím nechat tip :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru