Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na vyhliadke II.

05. 05. 2019
7
4
452
Autor
Pepo

Sledujem motýľa.

Nie, to on sleduje mňa vo víre kreatívneho mišmašu: Ach, aké leto!

 

Žiadne prekážky, iba nerovnosti ma vychyľujú zo smeru, ktorý si vytýčil moju chôdzu.

 

Sme na mieste. Schody.

Pod nami leží námestie a každý moment je smrteľný: Spevák si odkašliava, na zemi sa zmenšuje kopček zmrzliny a dieťa prestáva plakať.

 

Klopkáš opätkom v bočnej uličke, o chvíľu

ťa uvidím.


4 názory

Safián
05. 05. 2019
Dát tip

Chtělo by to větší stručnost a krapet výmluvnosti.


zvedavec
05. 05. 2019
Dát tip

momentka - z pohľadu motýľa, z pohľadu autora (Teba), tvoríte pár

obaja skúmate svet

uvedomuješ si pominuteľnosť chvíle a dedukuješ, predpokladáš takmer s istotou očakávané stretnutie

text vnímam ako ako filozofické poňatie drobností  života prebiehajúcich v pre Teba dôležitej chvíli - a páči sa mi


Pepo
05. 05. 2019
Dát tip

Ahoj.

 

Ďakujem Ti za analýzu, cením si to, veľmi.

 

Poviem k tomu, čo si napísala: Nechcem tam v úvode otázku. „Sledujem motýľa“ je moje presvedčenie, moja pravda. Druhá vec je, že to tak nemusí v skutočnosti byť, že to on sleduje mňa, z toho svojho vznešeného nadhľadu. Možno sa sledujeme navzájom. Možno je to iba obraz motýľov v mojom vnútri, idem sa predsa stretnúť s tou ženou... :)

 

„Na vyhliadke“ znie staticky. No my sme v pohybe, sledujeme sa spolu s tým motýľom, je stále v pohybe... A potom sme tam, na tom mieste, na tej vyhliadke. Schody tam smerujú nadol, čiže sa nám otvára pohľad na niečo väčšie... a to je to námestie s tým svojim životom, s tým všetkým, niečo zachytíš, niečo nie.

 

Má to ešte ďalšiu rovinu, bola tu iná „Na vyhliadke“, pred rokmi, no to je iba doplnková rovina. O celistvosť som sa snažil samozrejme bez nej.

 

Tak či onak – vďaka. :)


ysslandia
05. 05. 2019
Dát tip

Ak by som to rozkúskovala, tak tam nachádzam príjemné obrazy. Ale ako celok mi to príde kúsok kostrbaté. Možno práve to naznačuje nejakú slabinu v stavbe textu, organizácii a celkovom výraze. Napríklad :

Žiadne prekážky, iba nerovnosti ma vychyľujú zo smeru, ktorý si vytýčil moju chôdzu.Sme na mieste. Schody.Pod nami leží námestie a každý moment je smrteľný. / Pasáž sme na mieste, schody- mi akoby "rozbila" istú celistvosť obrazu.../ Určote by som možno ocenila viac disciplíny hneď aj v úvodnej časti. Myšlienka, ktorú si mal v hlave, akoby nedostala ten pravý náter.. určite by som zvažovalo možnosť iného vyjadrenia, možno úvodnou otázkou, ktorá by nejako viedla k tomu "skonšatovaniu ", prípadne nastoliž polohu, ktorá vyvolá väčšiu rezonanciu... /sledujem motýľa ja ? alebo motýľ sleduje mňa ?- toto by potrebovalo ten lepší výraz, aby to vyvolalo istú nástojčivosť, polemiku...atd atd. Hovorím čisto o svojej interpretácii, o svojom dojme z textu. takže ak by som to zhrnula, aj napriek tvojmu veľmi príjemnému rukopisu a videniu, mi text príde nedotiahnutý. Prajem lepších čitateľov.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru