Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Milý pane

Výběr: a2a2a, egil, Gora
05. 05. 2019
24
25
2422
Autor
atkij

 

 

Já, milý pane, také fandím básním.

Sotva se vymknu na hrazdě zvuku,

dají mi slova svévolnou ruku.

Dny v oknech shonu zponenáhla jasní.

 

Teď, milý pane, sonet píšu – pro vás.

Sotva se chytnu, už verše pouštím,

navracím suti bezcenných pouští.

To mocí vašich poetických oáz

 

modranský džbánek historií kvete.

Fialky neřvou, jenom tak tence

dobarví zvuky vroucným flažoletem.

 

Pak stavím zahradu v písku svých dlaní.

Přes všechen sentiment ráda se skláním.

Ach, jaká krása v hořčičné sklence!

 

 

 

 


25 názorů

atkij
20. 05. 2019
Dát tip

Jsem teď v takovém časovém presu, že by to na ten protlak i dalo:))))


Silene
20. 05. 2019
Dát tip

atkijko, kaji se za svou notorickou užvaněnost/užvaněnost notorika a sypu si semínko na hlavu, jistě mám na ní tudíž horčici! :))

Krásné jarní plynutí všem, ctěné autorce ponejvíce.

PS. A jestli snad v příštím sonetu bude kečup v plastu, to bude teprve hukot pochutin!


atkij
19. 05. 2019
Dát tip
Silenko, rezonance se sotváky mě položila na lopatky. Vzdávám se, víceméně apaticky, protože já již nemám co dopovědět. Hořčičné semínko mě pro tuto chvíli mentálně zakonzervovalo:))Díky moooc. Diano, daddy, pb, děkuju mnohokrát:)

daddy
18. 05. 2019
Dát tip

krásné


Diana
17. 05. 2019
Dát tip

Moc milé, krásné *


Silene
09. 05. 2019
Dát tip

Jo, ještě v ní nemuselo něco zrovna nutně jarně dokvétat, leč mohlo eventuálně býti ironicky nalito. Ale raději již nebudu více rozvíjet své otupěle neduživé spekulace a zřítím se zpět do svého předzvěstného spánku.


Silene
09. 05. 2019
Dát tip

Vida, a myslela jsem si, že pořadí "sonet píši" neurčil hod mincí, ale pěkně si přisyčelo v rezonanci se "sotváky". No, to mám z toho, že to těm autorům dycky tak žeru!

Hořčičný semínko na vás:), zamotávat mi hlavu!


Silene
09. 05. 2019
Dát tip

(atkijko, a co nadá se, naději, hm? Alespoň to máme:).)

yss, jak já to chápu, ačkoli případné dění záměrné nededikace nemám asi vysledováno, možná krása není v samotné matérii sklenky, tkví až v jejím následném obsahu a jde ponejvíce o příslušný kontrast. 

Jináč krásněla na nich s určitostí tenkostěnnost.


atkij
08. 05. 2019
Dát tip
Záměrně jsem dílo přímo nevěnovala.

ysslandia
08. 05. 2019
Dát tip

Aha- vidíš a ja som toľko nad tým horčičákom dumala a dumala. Vďaka.


atkij
08. 05. 2019
Dát tip
Yss, absolutně Tě chápu. Tato forma a zpracování pro mě není rozhodně typické. Ale vše v obsahu má svůj význam, ve kterém se hypoteticky odkazuji k adresátovi veršů.

ysslandia
08. 05. 2019
Dát tip

So všetkou vážnosťou a úctou k autorke- jednoducho sa nedokážem preniesť  / teda aby som to správne nazvala, nechcem sa preniesť /cez posledný riadok- Ach, jaká krása v hořčičné sklence!  príde mi to nejako veľmi naivné a plytké, akoby to bolo dosadené buď len kvoli forme, alebo kvôli nejakému rýchlemu nápadu ? Neviem, totiž už len samotná predstava horčicového pohára mi nepríde nijako okuzľujúca, uveriteľná k tomu ach, aká krása.. Evidentne tieto pochody zdieľam samostatne, takže chyba je zrejme v mojom vkuse.


atkij
07. 05. 2019
Dát tip
starej Rendl, Kryšpín Vohrâblo, pánové, jsem dojatá. Velmi, velmi děkuju:) Alegnko, nejen chlapci, ale i ty mě těšíš:) Kočkodánku, já Ti tak ráda a dobrovolně Tvé jemnosti věřím. Děkuju:) Safián, děkuju za shrnutí. Metrum sonetu je pro mě oříšek. Jambickou stopáž jsem udržet nedokázala. Po mnoha, mnoha pokusech jsem docházela k paskvilům. Takže jako kompromis jsem alespoň základní rýmové schéma veršovala ve stejném metru. Goro, Andělko, Yane, díky moc:) KK, víš ty, kolikrát jsem měla tato dvě slova před zveřejněním prohozená?:))) Takže s opětovným nemám problém:) A kritika je určitě třeba. Slavo, nádejal je tak kouzelné sloveso. To my nemáme:) Díky moc.

nádejal som sa, že je to pre mňa....no čo už 8-)))))) ....veľmi pekne si to napísala 


Myslím, že celá báseň plynie lahodne, až po tú krásu nájdenú v hořčičné sklence (za ňu +), snáď by som len prehodil poradie slov v spojení sonet píšu, ak mám byť aj kritický.


Yan73
06. 05. 2019
Dát tip

Líbí, ahoj Y.


Andělka1
05. 05. 2019
Dát tip

***


Gora
05. 05. 2019
Dát tip

Zdařilý sonet, kterému sluší romantická poloha... a poslední dvě strofky extra vyvedené.


Safián
05. 05. 2019
Dát tip

Pěkný sonet. Jen tak pro sebe si přehrávám metrum, ale k žádnému závěru nedocházím.  Dokonalé to není, ale nevadí to. Inspirativní.


Kočkodan
05. 05. 2019
Dát tip
U názvu se mi radostně rozbušilo srdéčko, protože mi bylo jasné, že budeš psát o mně. No, nebylo tomu zcela tak, leč kvalita a čas moje rozjitřené nitro uchlácholily a za dalších pár minut budu již zcela v psychickém pořádku. ;-)

Alegna
05. 05. 2019
Dát tip

Cítím to stejně, jako chlapci

Milé pohlazení slovem vykouzlilo úsmuěv


:)*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru