Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

líp/asi

07. 05. 2019
21
23
752
Autor
agáta5

Táhla se těsně nad zemí
a nesla ruce svěšený          
jako když nožem projede
tiše se protáhla
s tikotem srdce ve vlnách
a ráno bylo zbarvený

zvukem jak struna
drnčením jazyka
    a srdce kameněla
ve slovech


 
Řízla těsně nad pupíkem. Na stůl vypadla kulička. Dvakrát poskočila. Rychle ji chytla a schovala do kapsy. Zbytky shrnula do připraveného koše. Něco tiše plesklo o podlahu. Mávla rukou. Neměla čas, blížila se půlnoc. Vyšla před dům a zamířila k záhonu se šalvějí. Jednou rukou vydlabala důlek a do něj položila kuličku. Zahrnula ji hlínou a oběma rukama pečlivě upěchovala. 


Přestřihla provázek, který ji poutal se zemí. Naučila se chodit. Naučila se chodit rovně, protože chtěla dělat všechno správně. Přežehlila nový ubrus, který přehodila přes koš.  Trochu sebou trhla, když zaslechla zakřičet posledního ptáka kousek od okna. Už sebou nebude nikdy trhat, chce přece všechno dělat správně. Dotkla se stehna. Ticho ji přikrmovalo slabým chvěním. Cítila svaly, kůži, jak se napíná. Vykročila bosou nohou. Soucit vystoupal nahoru a zase dolů.

 

Když vykvetl, byla zima. Ranní mrazíky pokroutily lístky. Zčernale visely nad promrzlou zemí, ale květy byly jako vymalované – barevné zvonky otočené k nebi. Když se nahnula, zavoněly.  Opatrně je otrhala. Zvedla ubrus. Jedním okem na ní pořád koukal. Nejčervenější zvonek zapíchla do důlku. Asi je někde v kuchyni, vzpomněla si na divné plesknutí. Zbylé květy rozházela po nahém těle a znovu koš přikryla ubrusem. 


Když se pohnul, úžasem nadskočila. Byl dokonalý.


Vyskočil z koše na všechny čtyři a protáhl se. Na zádech se mu v chlupech zaleskl pot. Napjal svaly a vzpřímil se. Byl menší než poprvé, ale silnější. Ucítila pulsující krev na býčím krku…
… a pak zvedl hlavu. Jedno oko měl modré, druhé červené. A neměl ústa. Natáhl ruku.

 

Srdce zkameněla v křídlech ptáka a z výšky padaly kameny velké jako domy. Pohltila je a zhasla. Ticho přicházelo - odevšad …
  

 


23 názorů

agáta5
22. 05. 2019
Dát tip

:) já taky :)) ráda se vracím

 

přemku, díky


Marcela.K.
22. 05. 2019
Dát tip

Jsem z toho celá vykulená :-D


lastgasp
13. 05. 2019
Dát tip

Z toho všehomíra se ztrácím do toho ticha odevšad. Fascinace.


Lakrov
09. 05. 2019
Dát tip

 Jde z toho na mě hororový dojem a těším, že se ten dojem po odhlédnutí  k názvu vytratí... Nevytratil. Líbí se mi ta nezřetelnost, ale trochu se jí bojím.  


Silene
09. 05. 2019
Dát tip

To mi sedí, přindu zas. A mně, prostá venkovská ženo, budeš něco vyčítat? Potutelný smajlík.

Kam se na tě zařezávám! Leč mám, shodou vjemů, v kapse jednu darem pro ptíčka. Už se chystám.


Philogyny
09. 05. 2019
Dát tip

Jsem potichu.


agáta5
09. 05. 2019
Dát tip

:) děkuju za čtení

se tady jen potutelně usmívám :))

kočko, líp to nešlo... ale zkusím znovu :)


K3
08. 05. 2019
Dát tip

Náročné čtení, mohu si o tom myslet cokoliv. Nakonec, to byl asi tvůj úmysl. Zdá se to moc dobře napsané.


Entropia
08. 05. 2019
Dát tip

naturalistické... vlastním vizím se ani nedalo vyhnout :-)


je to velké kouzlo, vyvolat svými slovy v čtenářích obrazotvornost...dík, že to dokážeš...


Myslím, že to nebudu číst před spaním.

Moje bujná fantazie by to ještě dokrmila. :-)


zvedavec
07. 05. 2019
Dát tip

pripadá mi to ako významný sen

ktorý vieš sama pre seba dešifrovať


Kočkodan
07. 05. 2019
Dát tip
Jo Gaťko, šlo by to napsat líp. Asi... (Snad mě nebudeš chtít v duchu zaříznout, poslat do mě olověnou kuličku nebo mi aspoň jednu plesknout.)

agáta5
07. 05. 2019
Dát tip

:) kví.. ještě rozinky ... oříšky :) ty jsi číslo... víš, že se těsto nesmí oblizovat, není to zdravý :)


agáta5
07. 05. 2019
Dát tip

:) já hlavně chci, abyste si tam promítli vlastní vizi ...  víš, jakou to dá práci, vymyslet příběh, aby ve čtenáři něco otevřel a bavil ho jít dál :)


Lnice
07. 05. 2019
Dát tip

no to jistě, jsi čarodějka, co nic zadarmo neprozradí, už tě chvíli čtu:-) 


agáta5
07. 05. 2019
Dát tip

lnice, čupr... to jsem chtěla, musíš si to dovyprávět ale sama :))))


agáta5
07. 05. 2019
Dát tip

dikes :) těší mě, že se líbí


Lnice
07. 05. 2019
Dát tip

bud se muset vracet...zaujalo:-)


Danny
07. 05. 2019
Dát tip
pěkný surrealismus, tip

Gora
07. 05. 2019
Dát tip

Báseň v próze? Krásná, melancholická - máš obdivu hodnou fantazii...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru