Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Aprílové květiny

11. 05. 2019
13
16
1087
Autor
K3

~~
Nákup v supermarketu může být občas i zábavný.
                                         -
Tenhle třicátý dubnový den se chystalo k první pořádné bouřce. Ta se však zdržela nejspíš někde za městem.  Zkrátka kde nic tu nic. Místo ní zatím jen všudypřítomné nesnesitelné dusno.
Ve frontě u kasy stál přede mnou zvláštní chlapík. V jeho vozíku se nacházel pouhý pugét květin a balíček kávy. Na páse se ale objevila pouze káva. Otočil se ke mně s náznakem čtveráckého úsměvu, jako by měl něco za lubem, a postoupil ke kase. Zaplatil a pokračoval k východu.
Strohý hlas prodavačky ho zadržel. Až jsem se zalekl.
„A co vaše květiny, vážený?“
Zarazil se ještě dřív, než její věta dozněla. Zřejmě to čekal. Pomalu se vrátil ke kase.
„Nejsou mé, patří vám,“ odpověděl klidně a přejel si rukou po vlasech.
„V tom případě je musíte vrátit tam, odkud jste je vzal, jestli se nemýlím.“  
„Právě že se mýlíte,“ ušklíbl se dost nepříjemně muž. „Postupuji přesně podle výzvy na tabuli: DARUJTE NAŠE KVĚTINY ŽENĚ. A já nechci nic víc, než je zrovna darovat.“
„Vidím, že máte smysl pro humor, pán za vámi ovšem čeká.“
Podívala se na mě. Za mnou již nikdo nestál.
Tentokrát jsem to byl já, kdo se usmál.
Měla pravdu, spěchal jsem, ale přesto jsem zalhal, ani nevím proč.
„Času dost.“
Dal jsem jim jasně najevo, že si to mezi sebou mohou v klidu vyřešit.
Prodavačka udělala dlouhý nos. Tedy, jako kdyby ho udělala.
„Nejdřív je zaplaťte,“ vyzvala ho. „A až poté je darujte.“
„Ne.“
Muž se na ni znovu pousmál, nyní už vůbec ne nepříjemně. Naopak. Snad si v tu chvíli uvědomil, že je jaro.
„Pochopte. Když je zaplatím, už nebudou vaše, nýbrž moje. Já chci ale darovat vaše, dle toho nápisu. Takže existují jen dvě možnosti, buď mi je necháte bez placení, nebo přepíšete nápis...“
Teď prodavačka, viditelně zaskočena, zaváhala a chvíli přemýšlela. Asi i ona ve vzduchu zaslechla tón jarního ševelení, který otupil ostré hrany. Překvapivě oslovila mě a já v ní najednou viděl ještě něco jiného než protivnou ženskou. Mladou neposednou holku.
„Pane. Schválně. Nechám to na vás. Rozsuďte nás.“
Ochotně jsem se k nim s tou jejich náladou přidal.
„Je to jednoduché. Pan zákazník květy opravdu nemusí platit a může jimi skutečně obdarovat kteroukoliv ženu v tomhle nákupním centru. Zabije dvě mouchy jednou ranou.“
S tím muž souhlasil. Květiny daroval prodavačce, která je odnesla zpátky k ostatním květinám, přeškrtla na reklamním sloganu slovo NAŠE a vrátila se za pult.
Načež jsme se na sebe všichni tři kolegiálně usmáli a beze slova jsme se rozešli.
Venku zahřmělo a tiše začal padat dlouho očekávaný déšť.

 


16 názorů

K3
20. 02. 2022
Dát tip

64T.B.S., děkuju.


64T.B.S.
20. 02. 2022
Dát tip

Laskavá, vtipná pa


K3
20. 05. 2019
Dát tip

A já děkuju za přečtení a komentář.


zvedavec
20. 05. 2019
Dát tip

ja som vďačná za tento postreh   

i za láskavý textík, ktorý z neho vzišiel


K3
14. 05. 2019
Dát tip

Lakrove, nestalo se to, jenom ten slogan tam byl a došlo mi, že to není v pořádku... Děkuji za čtení i omentář.


Lakrov
14. 05. 2019
Dát tip

Je mi to povědomé, říkám si od první věty... a už vím odkud.  Mé hodnocení bylo tehdy kladné a tak ho přikládám i sem.

 Roztomilý nápad. Hezká hra se slůvky. Je to fikce, nebo se to opravdu stalo?  Při minulém čtení mu připadalo, že se v textu přiliš často vyskytuje nějaké ukazovací zájmeno -- teď už mi to nepřipadá, takže je možné, že text doznal změn.  Tip.  


K3
14. 05. 2019
Dát tip

Přemku, děkuju za čtení a komentář i tobě.


lastgasp
13. 05. 2019
Dát tip

Tak to je po delší době vtipný příběh, který mě zaujal. Jistě by dialog mohl být veden jinou formou a kadencí, ale šalamounské řešení tomu dalo punc perly. Dávám si povídku stranou a zkusím se s ní poprat. Možná se ještě ozvu. 


K3
12. 05. 2019
Dát tip

Karle, děkuju.


Lerak12
12. 05. 2019
Dát tip

Čtivé s dobrým tématem.


K3
12. 05. 2019
Dát tip

Ireno, děkuji za komentář.


Gora
12. 05. 2019
Dát tip

Četla jsem v soutěži a kvitovala dobrou atmosféru, jarní energii, kterou miniatura obsahuje.

Určitě by se dalo s námětem pohrát, pár postřehů jsem ti vypsala, na tip to u mne je.

.........

Začátek navodil situaci, tady bych pro udržení příjemné nálady nahradila slova - nepříjemně se ušklíbnul - chtěl přece obdarovat, tak se spíš pousmál?

„Právě že se mýlíte,“ ušklíbl se dost nepříjemně muž.

Z toho samého důvodu mi přijde poznámka o protivné ženské zbytečná:

Překvapivě oslovila mě a já v ní najednou viděl ještě něco jiného než protivnou ženskou. Mladou neposednou holku.

Obrátila se na mě. Z neosobní prodavačky se jako zázrakem vyloupla mladá holka. 

Tady mi připadají čtyři větičky příliš heslovité, a dvě zájmena navíc...myslím, že tak by to neřekla.

„Pane. Schválně. Nechám to na vás. Rozsuďte nás.“

 


K3
12. 05. 2019
Dát tip

Máš pravdu, původně to měla být dost drsná hádka. Jenže pak jsem si uvědomil, že je apríla a jaro, a že toho hádání je víc než dost, tak jsem to změnil na nerealistické... Dík za přečtení.


Entropia
12. 05. 2019
Dát tip

Úloha měla několik řešení, z toho jedno ideální :-)


K3
12. 05. 2019
Dát tip

Renato, děkuji.


bixley
12. 05. 2019
Dát tip

hezké a vtipné. :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru