Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Těkání

18. 05. 2019
29
54
2593
Autor
Gora

... byla to chvilka rozkvetlých jabloní u cesty (a cizího auta - odstaveného na krajnici)

 

  

mihnul se v zrcátku 

muž co vlastní vrak

muž co vlastní rozježený plnovous

petku se třemi litry paliva 

a malou ubrečenou vílu

  

mizí   a já

chci znovu jen tak těkat jarem

kličkovat mezi vůněmi

nepředstavovat si

 

jak daleko asi dojedou

a zdali tam pro ně kvete

alespoň jediný strom?


54 názorů

Gora
21. 05. 2019
Dát tip

Inko, díky, žes četla, pokaždé se člověk netrefí čtenáři do vkusu... snad tedy příště u tebe zaboduji:-)


Štírka
21. 05. 2019
Dát tip

Iri, to co delas - jako - ve druhe sloce se myslim opravdove da delat jen pesky... anebo s konskym povozem...?


Gora
20. 05. 2019
Dát tip

Díky za zajímavé informace!


Umbratica
20. 05. 2019
Dát tip

Je to šanson, který napsal Jiří Suchý. Hudbu i text. Z jeho stylu se to značně vymyká stejně jako třeba text Nádraží, který zpívá Ivan Kral.


Gora
20. 05. 2019
Dát tip

Díky, na ten šanson, jehož název mi nic neříká, se podívám, HH miluju:-)


Umbratica
20. 05. 2019
Dát tip

Připomíná mi to dávný šanson Hany Hegerové " Blázen a dítě ". Tip.


Gora
19. 05. 2019
Dát tip

KK - díky:-))



Gora
19. 05. 2019
Dát tip

Přemku, když otevřeš básničku, jedeš dolů po komentářích a do očka ti padne červený nápis: Všechny kritiky na jednu stranu, na který klikneš a máš vše jako na dlani. To zvládneš.


lastgasp
19. 05. 2019
Dát tip

Irenko, asi jsem v jiné dimenzi, nebo co.?


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Přemku, napsal jsi tohle - Překvapivě výborný postřeh Zajíce k přirovnání spontánní prózy  Kerouaca v díle Na cestě. Podobných autobiografických zážitků prožívá mnoho lidí, jen někdo to umí napsat, i když jde jen o těkání kolem. Vynikající vyjádření bezprostředního vjemu.

Díky ještě jednou:-)


lastgasp
18. 05. 2019
Dát tip

Patrně jsem napsal nesmysl, jen tip zůstal. Nevadí, jen si nejsem jistý, jestli jsem vůbec něco napsal.


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Jani, děkuju, stálá čtenářko, za zájem...


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Evži, děkuju, teprve se učím...dík!


vesuvanka
18. 05. 2019
Dát tip

Krásně popsaný postřeh, zaujal mě závěr  :-))) TIP


Je dobře, že necháváš prostor představám. /T


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Luboši, děkuju za - jak jinak než vtipný - komentík:-)


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

blackie, jsi ke mně laskavá! a já moc díky za nekonečné souhvězdí


Kočkodan
18. 05. 2019
Dát tip
Jako čtenář jsem spokojený celkově, ale obzvlášť silně jsem zavětřil u řádku „kličkovat mezi vůněmi“ (A tři litry alkoholického pitiva se my – podobně jako Karlovi – také mihly hlavou.)

krásné......krásné....krásné.......*/**********


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Oldjerry, děkuju moc:-)


Oldjerry
18. 05. 2019
Dát tip

pěkný pohled s empatickým štychem. Líbí, tipí


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Díky!


ysslandia
18. 05. 2019
Dát tip

Ak to tak samozrejme cítiš ty, tak bude fajn. Uvidíš možno podľa ďalších reakcií čitateľov.


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Yss, děkuju, nejen to "upko" beru a dávám pryč:-)

Beru v potaz i upko st. Rendla a první strofu vložím do anotace v rámci odlehčené popisnosti, která je mojí slabinou...napříště se snad vyvaruji.


ysslandia
18. 05. 2019
Dát tip

Nemala som čas čítať celú diskusiu...len malé upko,- v záverečnej sloke by som výraz muž s vílou už asi dala preč- pretože jednak to máš obsiahnuté v spojení  / nepredstavovať si, ako daleko dôjdu...čiže oni- ten muž s vílou,- aspoň pre mňa by ten záver vyznel lepšie bez tej konkrétnej "stopy."

keď som to čítala bez úvodnej sloky, tak to vyznievalo ešte sympatickejšie,- chápem ten úvod ako "spúšťací opis", v ktorom čerpáš z toho videnia prírody-ale teraz opätovne ak to čítam, možno ten úvod by som si vedela predstaviť napríklad v prológu. To už teraz len šprtám a skúšam svoju "nadinterpretáciu".

Každopádne posledné tri pre mňa /bez toho "upka" / veľmi spôsobné


kvaj
18. 05. 2019
Dát tip

OK


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

ahá, nepochopil jsi dobře, tedy - ta fakta ve druhé strofě vím, stojím si za nimi... ne že vím, že je špatně napsaná...


kvaj
18. 05. 2019
Dát tip

Myslím, že dovedeš. Tohle je lenost :-), což znám z vlastní zkušenosti.


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Čudlí, díky, že ses stavil:-)


Čudla
18. 05. 2019
Dát tip

/*


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Karle, nic se neděje, díky...


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

kvaji, to ve druhé vím... díky za diskusi, lépe to asi nesvedu.


K3
18. 05. 2019
Dát tip

Irčo, nějak jsem to po ránu špatně pochopil, proto ta moje divná reakce. Myslel jsem, že jde o bezdomovce, který má vrak jako střechu nad hlavou a to palivo že je chlast:). Teď už tě chápu,


kvaj
18. 05. 2019
Dát tip

No, spontánní próza, Přemku. Kerouac román Na cestě sice prezentoval, jako že ho napsal během sedmnácti horečných dní a nocí, že protahoval roli papíru psacím strojem (jak to bylo i ve filmu). Ve skutečnosti to prý ale psal tři roky a při tom pracně a bolestně upravoval a škrtal. Těch 17 dní vypadá jistě efektněji, avšak jestli je pravdou to druhé, pak je to ještě úžasnější, když dokázal, aby to působilo tak spontánně.


kvaj
18. 05. 2019
Dát tip

Tak jsem to nemyslel. Máš právo na jakékoli představy, avšak zatímco v první, třetí a čtvrté sloce je jako představy prezentuješ, v druhé se představy mění ve fakta, jako když víš.


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

kvaji, v zrcátku byl zahlédnut ten majitel odstaveného vozu a uznávám, že moje představy o jeho životě s vysokou pravděpodobností budou mylné, přesně jsem věděla, že mi tohle napíšeš:-)  i tak děkuju


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Petro, děkuju:-)


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Přemku, zase přeháníš...díky


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

zeledo, děkuju moc


kvaj
18. 05. 2019
Dát tip

Blikající odstavený vůz se pouze mihl v zrcátku, tedy letmý obrázek, o jehož smyslu a podstatě jsi nemohla vědět vůbec nic, ale přesto děláš závěry a ty dva soudíš. To sice můžeš činit a nejspíš jsi také činila, jak vyplývá z dalších veršů, ale s tím je pak v rozporu druhá sloka s verši předkládanými jako fakta, ač jsou to jen tvé dojmy.

Dám tip pro povzbuzení, jelikož ty obrazy jsou působivé.


lastgasp
18. 05. 2019
Dát tip

Překvapivě výborný postřeh Zajíce k přirovnání spontánní prózy  Kerouaca v díle Na cestě. Podobných autobiografických zážitků prožívá mnoho lidí, jen někdo to umí napsat, i když jde jen o těkání kolem. Vynikající vyjádření bezprostředního vjemu.


zeleda
18. 05. 2019
Dát tip

Moc pěkně vystižené. K3 mluví o povídce, možná by z toho byla i zajímavá glosa. Probouzející se příroda jako synonymum pohody a štěstí a lidské a vůbec společenské problémy na straně druhé. Jsme schopni vnímat tuto pohodu i přes problémy, které jsou všude kolem nás? Ale to jsem už asi trochu ujel mimo. 

Tip


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Díky, Rendle... 


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Karle, měla jsem vztek na toho muže, jak vlekl tu malou - došel mu benzín a nemohl ji nechat sedět v autě, byla přiliš malá... prostě nezodpovědný člověk, a taky vztek na sebe, že se nedaří nevšímat si a užívat krás kolem...

Na povídku by to možná bylo, uvažovala jsem o tom, a děkuju za názor:-)


K3
18. 05. 2019
Dát tip

Má to moc hezký obsah. Odpovědět si musí každý sám. Já to vidím tak, že všechno beznadějné nemusí špatně skončit. Co o nich vůbec víš? Nemají z těch stromů větší prožitek, když je pozorují v klidu třeba z lavičky? Než ty za jízdy autem? Nevím jestli je lepší lítost, kterou nepomůžeš, nebo pochopení... Někdy je asi lepší brát věci tak jak jsou, když to jinak nejde.

Tady by se mi asi víc líbila povídka s nějakou neobvyklou pomocí, nebo třeba jen s náznakem té pomoci, nebo alespoň porozumnění.


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Díky, Zajíci.


Nevím ani proč, vybavil se mi Kerouacův román Na cestě a ty zvlášťní typy lidí, které potkával. Napsáno střídmě, bez velikých slov a efektů. Tip.


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Jardo, ano... to jsem celá já, v okamžiku, kdy bych se mohla radovat z krásy jabloní, vidím ztroskotance s dcerkou... a děkuji, cením si:-)


revírník
18. 05. 2019
Dát tip

Asi to pro tebe byla silná momentka. Soudím tak podle síly veršů.


Gora
18. 05. 2019
Dát tip

Díky, Renato:-)


bixley
18. 05. 2019
Dát tip

Moc hezké těkání. Tak nějak vnímáme svět z auta, perfektně jsi to vystihla. T.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru