Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 19-05 (květen 2019) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 06. 2019
0
19
3400

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za KVĚTEN 2019

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v květnu 2019 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . |Go|Zd|la|Re|bi|K3|Vi|Le|Lu|La|Ja|Fr|
. . . . . . . . . . . . . . . . . |ra|en|st|dr|xl|..|ga|ra|zz|kr|ni|uh|
. . . . . . . . . . . . . . . . . |..|da|ga|um|ey|..|n |k1|..|ov|na|li|
. . . . . . . . . . . . . . . . . |..|..|sp|..|..|..|..|2 |..|..|6 |ng|
----------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+
1. O paměti a černé vodě/Kandelabr| 3| 2|..| 3| 3| 2| 2|..| 3| 3| 3| 2| =26 b.
2. Psychologové nechodí./Redrum.. | 2| 3| 3|..| 1| 3|..|..|..| 1| 2| 3| =18 b.
3. Na lavečce.........../Vigan....| 1| 1| 1|..|..|..|..|..| 2|..| 1| 1| = 7 b.
4. Mystik.............../Gora.... |..|..| 2|..| 2| 1| 1|..|..|..|..|..| = 6 b
5. Bolest člověk unese../Stargazer|..|..|..| 2|..|..|..| 1|..| 2|..|..| = 5 b.
6. Brouk v hlavě......../bixley.. |..|..|..|..|..|..|..| 3|..|..|..|..| = 3 b.
7. Ohně života a vrásky./kvaj.... |..|..|..|..|..|..|..| 2|..|..|..|..| = 2 b.
8. Náhle............../Johanakrupa|..|..|..| 1|..|..|..|..|..|..|..|..| = 1 b.
8. Ješitnost............/Edvin1.. |..|..|..|..|..|..|..|..| 1|..|..|..| = 1 b.

 

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za červen 2019, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

 

Do neděle 23. června můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

Mystik autora Gora
Psychologové nechodí v sobotu autora Redrum
Ohně života a vrásky jara autora kvaj
Brouk v hlavě autora bixley
Bolest člověk unese, horší je to s touhou autora Stargazer
Náhle autora Johanakrupa
O paměti a černé vodě autora Kandelabr
Na lavečce autora Vigan
Ješitnost autora Edvin1

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla - Jméno autora
2. Název díla - Jméno autora
3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

 

 

NOMINACE KVĚTNOVÝCH prozaických děl

 

Do pondělí 10. června můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v kvěrnu 2019.
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Mystik autora Gora
Psychologové nechodí v sobotu autora Redrum
Ohně života a vrásky jara autora kvaj
Brouk v hlavě autora bixley
Bolest člověk unese, horší je to s touhou autora Stargazer

Náhle autora Johanakrupa
O paměti a černé vodě autora Kandelabr
Na lavečce autora Vigan
Ješitnost autora Edvin1

Číst můžete začít už teď.

Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.

 


19 názorů

Janina6
26. 06. 2019
Dát tip

Gratulace vítězi a děkuju všem autorům za zajímavé čtení :-)


Gora
24. 06. 2019
Dát tip

Kandelábře, Redrum, Vigan - gratuluji k vítězství v soutěži PM!

Všem díky za čtení, účast, hodnocení...


bixley
24. 06. 2019
Dát tip

Gratuluji vítězům, jejich vítězství je zasloužené!


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENO

Následuje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za KVěTEN 2019


Fruhling
23. 06. 2019
Dát tip

1. Redrum

2. Kandelabr

3. Vigan

 

Redrum podle mě představila text, který nejví připomíná klasickou povídku. Můžeme sice debatovat o tom, jestli by nešlo něco škrtnout nebo přidfat, ale to nic nemění na tom, že text jasně+ směřuje odněkud někam. 

U kandelabra mám problém s tím, že k souběžně vypravěným kurzívám chovám odpor. To nic nemění na tom, že text je je vystavěn s precizností, na kterou jsme u kandelábra zvyklí a vždy potěší.

U vigan mě baví, že jí to baví, je to fajn :)


Janina6
21. 06. 2019
Dát tip
  1. O paměti a černé vodě – Kandelabr
  2. Psychologové nechodí v sobotu – Redrum
  3. Na lavečce – Vigan

Podrobnější komentáře jsou u jednotlivých povídek. Jinak opět musím říct, že každý text byl něčím zajímavý. Kdyby se dalo rozdat víc bodů, ocenila bych ještě třeba Brouka v hlavě nebo Náhle…


Lakrov
21. 06. 2019
Dát tip

Těžká volba při výběru prvních tří míst byla v tomto kole.

 VYBRANÉ:

1. O paměti a černé vodě autora Kandelabr:  Od začátku je zřejmé, že napsané je to profesionálně. Kouzelné, říkám si,  když dočítám do poloviny (zvonící louže). Krásné, nadčasové, mrazivé.  Jedna z nejlepších próz posledních měsíců.

2. Bolest člověk unese, horší je to s touhou autora Stargazer:  ...Odpojil jsem děti od nabíječek a vyhnal je k rybníku...  tahle věta mě pobavila a zaujala zároveň. A celý ten odstavec.  A celý zbytek. Roztomilé a jemně filosofující. Dost mě to zasáhlo.

3. Psychologové nechodí v sobotu autora Redrum:  Zpočátku mi to přijde takové "vnucující se", tím upřímně prostým dětským pohledem na realitu, ale po chvíli je ten pocit pryč a čtu souvisle až do konce (o němž je již od půlky zřejmé, že bude dobrý), takže napsané je to dobře, soudím podle toho, že mě nenapadají žádné výhrady.

 

 NEVYBRANÉ: (tj. ty, které mohly dosáhnout na první tři místa)

Ješitnost autora Edvin1:  Hezké vzpomínání. Dobře se čte a je uvěřitelné.

Brouk v hlavě autora bixley:  Je to nápaditá sci-fi bajka a po dočtení mi připadá, že to možná není jen  o kůrovcích, a že je v tom skrytý jakýsi druhý plán -- jestli je, autor ví. Drobný zoologický nedostatek spatřuji v tom, že ti jedinci, kteří se dohadují  o teritorium a případně se páří,  nejsou tou "nejnebezpečnější generecí žeroucí dřevo" (lýko).  Ti žrouti jsou především jejich potomci, larvy...  ale to povídce nic neubírá na kráse.

Na lavečce autora Vigan: Klidná, úsměvná (a snad i trochu filosofující) je tahle miniatura. Dobře se četla.

Mystik autora Gora:  Na to, že je od začátku patrné, že se jedná o mysteriózní příběh,  je jeho nálada narušováná některými zbytečné zdlouhavými formulacemi.  Jinak -- ač na ezoteriku nevěřím -- to působí celkem uvěřitelně, výhrady  mám jen k těm občas zbytečně dlouhým větám plným neshodných přívlastků.

 

 OSTATNÍ:

Ohně života a vrásky jara autora kvaj: Po delší době se vracím k tomuhle před časem odloženému textu.  Tenkrát mi tenhle text neříkal nic, úvodní odstavec mě dokonce vystrašil.  Dnes v něm nacházím zachycení rozpuruplných nálad oné noci, a tak doufám,  že takový byl i autorův záměr.

Náhle autora Johanakrupa:  Nemohu souhlasit s prologem (stavícím nás na úroveň zvířat),  ale byl to možná autorův záměr, aby se čtenář nad prologem zamyslel.  Dál mi přijde na mysl stará písnička Jerry vlčák (je to náhoda?)  a text mi připadá přeplněn nadbytečnými(?) informacemi.  Nebýt ten text tak "ukecaný", mohl by to být docela dobrý mysteriózní příběh  na způsob Bradburyových povídek. Myslím, že by se s textem dalo ještě něco  udělat, aby se zvýšil onen mysteriozní účinek. Něco ve smyslu "přítomného  pohledu na skutečnost" sdělovaného prologem. Nezabývat se tím, co bylo  před deseti lety a tím, co bude za dalším stoupáním... Takže ten prolog je asi dobrý; jen se jím řídit...


Luzz
18. 06. 2019
Dát tip

1. O paměti a černé vodě - Kandelabr

2. Na lavečce - Vigan

3. Ješitnost - Edvin1

(zdůvodnění pod jednotlivými díly)


Lerak12
17. 06. 2019
Dát tip

1.   Brouk v hlavě......Bixley

2.   Ohně života a vrásky jara......Kvaj

3.   Bolest člověk unese, horší je to s touhou......Stargazer.

 

Posuzuji vše,  jen jak obyčejný čtenář - laik.  Fundovanou kritiku a názor  nechám  jen na zdejší odborné kritice.


K3
13. 06. 2019
Dát tip

1. Psychologové nechodí v sobotu - Redrum

2. O paměti a čarné vodě - Kandelábr

3. Mystik - Gora

Dvojka je asi nejvytříbenější text. Sugestivní vyprávění. Škoda vět psaných kurzívou, mohly být vždy na samostatném odstavci, bylo by to přehlednější. Takže Redrum. Povídka mě při čtení doslova pohltila. Nic mě při čtení nijak nerušilo. Co víc si přát pro autora. Mystik je dobrý příběh a dobře zvládnutý.

Líbilo se mi toho ale víc, třeba povídka Náhle si určitě zaslouží pozornost a Na lavečce je také velmi příjemné čtení a tak bych mohl pokračovat. 


bixley
12. 06. 2019
Dát tip

1. O paměti a černé vodě autora Kandelabr

Povídka poeticky a současně tajemně líčí zatopenou vesnici.

2. Mystik autora Gora

Rovněž trochu tajemná povídka, ale zobrazjícíběžný život, problém je vylíčen čtenářsky poutavě.

3. Psychologové nechodí v sobotu autora redrum

Společensky závažné téma nazírané očima desetileté dívky z dětského domova a adekvátně popsané.



lastgasp
11. 06. 2019
Dát tip

1.  Psychologové nechodí v sobotu autora Redrum

2. Mystik autora Gora

3. Na Lavečce autora Vigan

Sešlo se několik skvělých povídek, mezi kterými bylo nesnadné pořadí stanovit. S pomocí obsáhlých komentářů a své zkušenosti jsem se roozhodl s vědomím, že některé pořadí by slušelo více dílům.


Gora
11. 06. 2019
Dát tip

1.O paměti a černé vodě autora Kandelabr

2.Psychologové nechodí v sobotu autora Redrum

3.Na lavečce autora Vigan

Tentokrát dost skvělých povídek i mniatur, velmi těžké vybírání! Komentáře jsou pod povídkami.


NOMINACE BYLY UKONČENY

Následuje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za KVěTEN 2019


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru