Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mrhanie

Výběr: vk
03. 06. 2019
5
8
1075
Autor
e.eucrow

 

Posledné zvyšky osamelo ďakujú svojmu vládcovi. Zapúšťa koreň,

a po vyrušení jedného písmena sa odhalí nervové vlákno.

Snáď len zviera prinieslo žiarivú kosť svetla na studený tanier.

Darované tesáky zabalené do ranných vydaní novín.

 

Celkom zdarma ich sem zaveje vietor. Tak dlho sa v nich

prehrabuje, až sa stáva ich súčasťou a schováva svoje názory

za kóty na mape. Za bieleho súmraku je

pôda bohatá na disharmonické stretnutia.

 

Už môžeš priniesť svoje mesto.Ťažký krok preniká do ulice,

a tento text ho sprevádza. Iste, náhrobky už dotyční neocenia.

Je výhodné zaobstarať si ich skôr? Viem si predstaviť aj lepšiu investíciu.

Ale taká je dnešná konvencia, ktorú sa oplatí napĺňať.

Až po dlhých víkendoch sa dá vykázať jednoduché má dať či dal.

 

Možno s tým máš stále problém a transformácia bežných

vecí, ako je syr, klinec a kabát, v nový mytologický jazyk, ktorým

sa dorozumievame počas noci, ťa napĺňa nanovo stráveným životom.

 

Okolo nás sa stavajú nomádske chaty, ale ich existencia nie je celkom

opodstatnená. Aspoň pre nás, ktorí prežívame aj navzdory ukotvenému vrchu.

Napokon, každodenné čakanie nie je ničím než vyžehlenou prózou.

A v tej kope je potrebné hľadať. 

 


8 názorů

ysslandia
04. 06. 2019
Dát tip

tá "prekecanosť" bola pre mňa asi v tretej sloke, ale bola to skôr moja indispozícia príjmu, keďže ako som avízovala, text som na prvykrát "preletela"- celkovo naozaj v prorovnaní s tými "prvými " textami, ktoré som od teba čítala, určite vybrúsenejšie  a kompatibilné obrazy a myšlienky


e.eucrow
04. 06. 2019
Dát tip
Vďaka :) Zaujímavé s tou prekecanosťou, toto mi ešte príde celkom skúpe na slová :D ale jo, je to tak u mňa, že nejako ma to ťahá k dlhším básňam.

ysslandia
04. 06. 2019
Dát tip

na prvé letmé pozretie som mala dojem prekecanosti,nakoľko som to dosť zbrklo preletela. pri sústredenom čítaní sa však tie sloky začali dolepovať a doplňovať, páči sa mi neprepratosť tvojho slovníka, výrazu- transformácia bežných vecí ako je syr, klinec a kabát v novom výzore...


Silene
04. 06. 2019
Dát tip

Tak jo, pro mne jde o čtení vhodné do stínu, připomíná svou výstavbou ságy.


Silene
04. 06. 2019
Dát tip

Ty názvy přece nevadí :), musím přiznat, že jsem si včera zpětně všimla téhož, až se šla přesvědčit, a atkijčino "mha nie" mě vyloženě potěšilo.

e.eucrowe, teprve přečtu, popravdě bylo mi dílo v poledním žáru včera dlouhé - konstatování nevytyčuje chybu autora apriori. Zatím to je čtenářem. 


e.eucrow
04. 06. 2019
Dát tip
Vďaka za zastavenie. Musím povedať, že som si ani neuvedomil, že prádlo uverejnil báseň s podobným názvom :). Inak som rád, že sa páčilo.

atkij
03. 06. 2019
Dát tip

Nejdřív jsem si říkala, jestli nemám vlčí mlhu, když báseň se stejným názvem tu byla zvěřejněna nedávno /prádlo/.

A když vypustím písmeno, vyjde mi jméno /fantazíruju/.

Na první čtení jsem byla ohromena, na druhé už se na mě přenáší vcelku těžkotonážní klima. A výrazově mně hodně připomínáš jiného zdejšího autora. 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru