Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VI/

04. 06. 2019
16
16
1214
Autor
atkij

 

 

 

skutečnost se stala metou

zprávou správně pozitivní

 

strništěm ti roste léto

odhrnulo jarní bouřky

 

do česnečky dva tři stroužky

v cibuláku

odjakživa

za brýlemi řádky čtiva

 

 

vlídně stejná kuchyň

ty v ní

 

 

 

 

 

 


16 názorů

atkij
07. 06. 2019
Dát tip

Všeobjímajícně vám děkuji za čtení a barvité komenty. Vážím si jich. 

 

 


takéto čítam rád


Silene
04. 06. 2019
Dát tip

Souhlas; úvod aliteračně zahuštěn, jíška je v něm, když do česneček povětšinou nepřichází.


ysslandia
04. 06. 2019
Dát tip

mne sa napríklad páčil ten zákerne postavený úvod...jednak si autorka trúfla okoreniť to zvukovou-zprávou správne pozitívni... zaujímavé, nakoľko ak je niečo pozitívne, tak pozitívne je... použitm celého výrazu, v spojení s prvým riadkom- mi skôr vyskakuje asociácia niečoho, keď sa nádej mení na niečo skutočné..akoby možno iba konštatovala, že terajšok je možno ten finálny bod, v ktorom všetko dospelo do správneho bodu... ak sa dám vtiahnúť ďalej- nachádzam poeticky a obsahovo výborný výraz-strniskom ti rastie leto,-ktorý možno začína odhaľovať istú interakciu subjekt-objekt,ktorá sa zhmotňuje v poslednej sloke... mne možno mierne vadila sloka cesnek cibula- aj keď výrazovo je tam vtesnená a spracovaná dobre,,,prišlo mi to akože "aby tam bolo "- pričom možno by autorka vedela tento motív vycibriť do oveľa lepšej polohy... to je len vypichnutie malého detailu v mojej interpr. nič to nemení na tom, že je to napísané a "stavebne " postavené naozaj čisto...


Silene
04. 06. 2019
Dát tip

Chápeš, jako mladistvý až čerstvě zletilý (strniště) delikvent sedí v teple maminčiny kuchyně, řídil v decentní opilosti (indicie vyprošťovací česnečka, jde tedy o recidivu); a to nikoli jen jízdou přes strniště, neboť na jaře hojné bouřky polnosti patřičně rozmáčely, a tudíž bylo nutno využít silniční infrastruktury. Ustaraný rodič si nyní přes obroučky brýlí pročítá sáhodlouhý ortel (jenom těch paragrafů z NOZu!) o vyměřené pokutě.

Ale nezabásli ho, jen se bude platit.

Jo, to by byla vcelku nevinná varianta.

..........

Ježíš, atkijka mě přerazí.


Silene
04. 06. 2019
Dát tip

jo, ještě tak správně, jakože úderem razítka ve správním řízení, br.


Silene
04. 06. 2019
Dát tip

Kousej, kousej, vyčkám výsledků, neb nic nevymyslím, v těchto otázkách se špatně trefuji, vždy si roztřískám vzteky křišťálku.

Inu, to víš, ono se toho píše...


Silene
04. 06. 2019
Dát tip

ptíčku,

pohrávám si tam s myšlenkou okružní hříčky, kdy cesta je cílem, a tak skutečnost je cestou - buď protentokrát vytouženou domů, anebo vždy atkijkou zmiňovaným během na dlouhou trať,

každopádně vnímám tentokrát slovo pozitivní v radostném smyslu, a tak jen doufám, že opravdu ano ---

okamžiky prostého domácího štěstí

jo, čtečku, tu mám total zadřenou, takže...

 

A třikrát sláva opičinám od Luboška, osvěžují den.


Kočkodan
04. 06. 2019
Dát tip Pomerančová
Láska k pravdě žene, nutí: Přiznej svoje přeslechnutí! A tak říkám - místo “ty v ní“ rozuměl jsem slovo “pivní”, což mi ovšem bylo divný... Končí koment emotivní.

Diana
04. 06. 2019
Dát tip

Moc pěkné, milé, pohodové :-)))*


Safián
04. 06. 2019
Dát tip

Současná varianta starší lyriky, jejíž název mě momentálně nenapadá.


Silene
03. 06. 2019
Dát tip

radost, myslím


zeleda
03. 06. 2019
Dát tip

Pohodové, Jitko, Tip


Gora
03. 06. 2019
Dát tip

strništěm ti roste léto :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru