Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SONET O STARÉ KOBYLE

Výběr: Pomerančová, atkij, Gora
14. 06. 2019
27
21
2354

 

 

 

 

 

 

Jsem stará kobyla

potíže s klouby mívám

tam kde jsem nebyla

už se dnes nepodívám

 

Louky jsou spasené

a hříva nezavlaje

jsou navždy ztracené

dny na pokraji ráje

 

jen ještě jedenkrát

běžet tak vedle hřebce

štěstím si tiše ržát -

však žádný už mě nechce

 

Z vidiny dálek stává se pohádka

jsem stará kobyla - pomýšlím na jatka

 


21 názorů

snake_01
22. 04. 2022
Dát tip

Nechci být příliš přísný, ale myslím, že to není sonet v pravém smyslu slova. Úplně například chybí ANTITEZE a SYNTEZE. Sonetem je tato báseň ve smyslu počtu veršů a uspořádání slok, obsahově je ale na sonet příliš lineární. De facto jen rozvíjí myšlenku první sloky, i když vtipně a dovedně.


Gora
21. 04. 2022
Dát tip

Znovu se vracím ke tvé "kobyle"... a zase obdivuji nadhled, s nímž je báseň napsaná. Výborně, Marko.


Ostrich
14. 08. 2019
Dát tip

Docela klenot, že by ten zirkon, co dlouho, opravdu dlouho vydrží?


Dík, Fialko.


fialka...
09. 07. 2019
Dát tip

Vtipné, pěkně napsané :-)


Umbratica
04. 07. 2019
Dát tip

Pěkné. Tenhle trošku Villonovský styl se ti daří. Tip.


atkij
19. 06. 2019
Dát tip

Rozhodně se necítím být jazykovým expertem, spíš pocitovým:)

Můžu Tě ujistit, že variovat mně jde vždycky lépe u cizích děl než u vlastních:) A občasná vzájemná (dobře myšlená) výpomoc se zde vítá.

A docela dlouho jsem nad těmi verši přemýšlela, chtěla jsem, bavilo mě to. A těší mě, že jsem aspoň malinko pomohla doladit. 

Zdravím:)


zirkonia-leona
18. 06. 2019
Dát tip Gora

Tak jsem ten konec trochu předělala, aby nedráždil jazykové experty. Slovo pohádka byl velice dobrý nápad, děkuji za něj. Dostala jsem od vás všech několik různých nápadů, tak mám radost, že můj sonet podnítil vaši tvořivost. Děkuji za komentáře.


Ano Jitko, ten tvůj navržený závěr je super. Těžko ho ale mohu použít, když jsi ho vymyslela ty. Nicméně děkuji a zdravím.


Norsko 1
16. 06. 2019
Dát tip VITANA

Osvěžující. Tady v té mizérii básnících hypnotizérů


Krásný sonet. Oceňuji výběrem a tipem.


Mr. Kvlk
15. 06. 2019
Dát tip

Veľmi zaujímavá báseň. Pekne napísaná. Akurát posledný verš by som trochu pozmenil. Nesedelo mi to tam úplne. :) Inak fajn.


Gora
15. 06. 2019
Dát tip

Ironii mám ráda, a s posledním dvojverším má Jitka pravdu, ale to jsem ti jinde již psala:-)


atkij
15. 06. 2019
Dát tip
či s vyhlídkou na jatka:) Fakt se mi ta představa moc líbí, černý humor mi občas sedne:)

atkij
15. 06. 2019
Dát tip
Mám velice ráda podobný způsob veršování. Ironie, hravost i zvládnutâ forma. Jen závěr, kde je důležité každé slovíčko, bych doporučila doladit, formulace "blížím se na jatka" mi přijde trochu nešikovná. Dovolila jsem si např.: svoboda dálek je naivní pohádka jsem stará kobyla - s výhledem na jatka

Ano, i staré kobyly mohou být krásné a žena je jistě zajímavá v každém věku. A lepší je se smát než brečet. A lepší je mít sklenku z poloviny plnou než z poloviny prázdnou. Atd, atd......Zdravím a děkuji za zastavení.


zeleda
14. 06. 2019
Dát tip

Nedávno jsem dopsal novelu o dvaasedmdesátiletých milencích. Taky je tam jedna "stará kobyla" a jeden "starý hřebec" a docela jim to spolu pasuje. Žena může být zajímavá v každém věku. I fyzicky. Takže, pryč se skepsí. Napsala jsi to ovšem pěkně. 


LGarra
14. 06. 2019
Dát tip

Ten pocit už jsem párkrát měla... :/ Inu, život... Ale... I staré kobyly mohou být krásné... , no ne? 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru