Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

světlo

23. 06. 2019
10
17
3066
Autor
Báseň_roku
plánování stvrzuje možností dějů
které by přežívaná přítomnost
přeškrtla křížkem
specifikační okna roloval další těšitel
a nevědělo se že jistotní 
v nejpromyšlenější záchytný bod
 
jako když při sběru kamení nalezneš záhnědu
jako když z kroků poznáváš tvář
 
 
 
 
z kroků už s jistotou poznávám tvář
jakmile promluví
ještě se spletu
 
 
 
 
ještě pletu 
myšlenky na těžkých rukách
dlouze obrace
to protahuju z okolí nit
středem své lásky
na lem tak pružný 
až kříženým místům
propouští světlo
 
přítomnost dortu zavírá kruh
a v očích nad ním
děje se všechno 
co dává smysl

17 názorů

Santi€
31. 01. 2020
Dát tip

HLAS


Philogyny
20. 01. 2020
Dát tip

hlas


a2a2a
16. 01. 2020
Dát tip

Dávám HLAS


U této básně je v závěrečném vyhlášení uvedeno o jeden tip méně, je to na přání autorky.


Santi€
29. 06. 2019
Dát tip
Hutný text, s využitím motivu dortu se mi jeví nedostatečně utřené těsto, úvodní verše představují poněkud extravagantní zdobení povrchu korpusu, přesto jsem výsledek ráda četla a přidala jsem si.

Umbratica
27. 06. 2019
Dát tip

Jsou tam místa prodchnutá jakousi moderní dynamikou, která člověka vtahuje do textu a kamsi ho vleče, což je jaksi zásadně jiný pocit po četbě básniček předchozích. Jsem jen autorka vázaných veršů a rozhodně nejsem žádná odbornice na soudobou poezii, řekla bych ale, že tento autor má potenciál a že kdyby svůj styl ještě zhutnil, některé lidi tady by velmi nadchl a potěšil. Takže jeden tip z druhé strany barikády.


agáta5
25. 06. 2019
Dát tip

možná i tuším, kdo je autor.. tak jsem zvědavá až se odhalí :)  začátek pro mě moc překombinovaný, ono na něm vždycky docela záleží, jak autor naladí čtenáře .. naladil jsi mě autore, jen bych asi něco víc zprůhlednila?


K3
24. 06. 2019
Dát tip

Patří k nejlepším.


Muamarek
24. 06. 2019
Dát tip

Po mne stéká, aniž by cokoli zapustila - připadá mi prvoplánová, bez prožitku...


ysslandia
23. 06. 2019
Dát tip

No tak ako som predpokladala,moje medzery v rozd.jazykov..tento problem som mala aj pri slove jistotni spojený s ďalším výrazom ...vdaka

textu dávam tip aj pri tých menších výhradách s nedosiahnutim potenciálu 


atkij
23. 06. 2019
Dát tip
Yss, jak předpokládám a jaksi se dokážu naladit na adjektivum "přežívaná", neni totéž co prožívaná(slovensky prežívaná)...jen poznámka. Vešla se mi do třech tipū, které jsem se rozhodla udělit. Takže přes určité ošívání tipuju.

ysslandia
23. 06. 2019
Dát tip

druhá polka o poznanie lepšia ako ten začiatok,-ale..v tomto texte aspoň cítiť nejakú snahu o inakosť, o odchýlku...takto, ako celok to má svoju myšlienku a obsah, čiže z toho poznávacieho hľadiska je cesta schodná, čo sa týka emotívneho uhla, ten bol pekne zafixovaný v druhej polke,,,čo mi asi vadilo, bol ten prehustený úvod, ktorý síce mal svoju premisiu,ale bol tak sýty, že kúsok "znechucoval ", lepšie povedané miatol... / prežívaná prítomnosť, neviem no, sama prítomnosť je prítomnosť lebo je momentálne prežívaná,no a potom ešte to a nevedelo sa,- ale tam už možno aj mojim rod.jaz...prišlo kúsok na hrane /  čiže ten úvod bol ako čas príprav pred, aktuálne dianie sa dialo po z krokov poznávam tvár,- tam už to bolo celkom pekne podané...

středem své lásky na lem tak pružný až kříženým místům propouští světlo přítomnost dortu zavírá kruh a v očích nad ním děje se všechno co dává smysl

beriem to tak, že možno tým úvodom nás chcela autorka zmiasť, keďže ten záver je veľmi pekne podaný...


atkij
23. 06. 2019
Dát tip
Mě naopak více zaujala první část z konkretizačními řâdky a propoje veršů do dalších částí. Závěry mám radši silnější. Další adept na tip. Až vše pročtu, ještě se vrátím.

Alegna
23. 06. 2019
Dát tip

od půlky je pro mě stravitelnější, ale tip nedám


Gora
23. 06. 2019
Dát tip

Náročnější text ne na jedno čtení...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru