Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 431 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+16 neviditelných
Soutěž v poezii "2019/II" - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ
datum / id01.07.2019 / 497177Vytisknout |
autorBáseň_roku
kategorieUdálosti
zobrazeno2121x
počet tipů2
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Soutěž v poezii "2019/II" - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

 

Soutěž v poezii "2019/II" - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

 

Dle hodnocení čtenářů se básně nominované za 2. čtvrtlení roku 2019 umístily v následujícím pořadí:

....1. Křtiny autora Gora . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 13 tipů
..2-3. světlo autora atkij . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 7 tipů
..2-3. ODE DNA autora SantiE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 7 tipů

..4-7. Večer na horním toku Otavy autora zirkonia-leona . . . . . . . . . 4 tipy
..4-7. Na dobré ráno autora Nami 99 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 tipy
..4-7. Příště trochu myslet! autora Kočkodan . . . . . . . . . . . . . .. 4 tipy

.4-7. Letní memento, aneb Moderní žena na přechodu autora Muamarek . . . .4 tipy


.8-11. Padaly hvězdy autora supizmus . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 3 tipy
.8-11. Akrostich autora Diana . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 tipy
.8-11. Singl autora Radovan Jiří Voříšek . . . . . . . . . . . . . . . .. 3 tipy
.8-11. Jaro 2019 autora Yan73 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 tipy

12-15. Psalterista autora Alegna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 2 tipy
12-15. Zrůžovělá autora kalip . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 tipy
12-15. Pozdní sběr krásného starého listí autora K3 . . . . . . . . . . . 2 tipy
12-15. Pro tebe autora lapezka . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . 2 tipy

HLASOVÁNÍ SKONČILO, NEPŘIDÁVEJTE JIŽ PROSÍM TIPY!

Gratulujeme vítězi!
Děkujeme všem aktivně se zúčastnivším. Jmenovitě: a2a2a, agáta5, Alegna, atkij, bixley, Gogin, kalip, K3, Kočkodan, Muamarek, Nami99, SantiE, Štírka, qíčala, Umbratica, ysslandia, Zdenda, zirkonia-leona a "tichým" tipům.  

Svoji báseň si teď každý může vystavit na své autorské stránce.
Zde pod nickem Báseň_roku zůstane uchována jako "snímek cílové kamery"
včetně komentářů a tipů na věčné časy (nebo aspoň do konce Písmáku)
a taky pro případné celoroční kolo soutěže.

 




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

02.08.2019 09:51:44dát kritice tipBáseň_roku

no jo, no... k tomu se nedá říci víc než že kdo chce psa bít atd... díky za rady, terapeute...

31.07.2019 23:30:01dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek

Jo a teď jsem četl část té spousty úvah o vítězce soutěže - v jedné osobě s organizátorkou ...

Nečetl jsem to všechno, protože na iracionální dedukce si nevyhrazuju moc času.

Závěrečná rada psychoterapeuta, zdarma:

Děcka (jak říkáme v Brně bez ohledu na věk), nebuďte děcka.

 

31.07.2019 21:30:10dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Díky moc, Radovane!

 

31.07.2019 20:45:39dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek

pěknej počin, pěkný básně

gratulace zlatu, stříbru, bronzu i dalším

17.07.2019 10:59:35smazaný uživatel
smazaný uživatel
17.07.2019 08:03:03dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Děkuji vám za připomínky, soutěž tohoto typu pořádám poprvé, zatím jen menší, neanonymní na Poetovi.cz.

Kdo se zúčastnil podobně koncipovaných soutěží na PP, tomu se nezdá zvláštní dát v rámci "blafování" tip  i sám sobě, ale zde to tak "běžně" nevyznělo, protože komentovanost druhého kola byla méně obsáhlá. Na PP se zapojovala většina uživatelů a pod dílky byly velmi obsáhlé komentáře a dohadů o možném autorovi, takže když by někdo dal tip všem, jen ne sobě, vše by bylo zřejmé:-) Hojné účasti v několik let trvajících anonymních soutěžích prózy a poezii prostřednictvím jednoho dobrovolníka měly na PP velkou sledovanost a účast možná i díky cenám, které se udělovaly za první tři místa v každé kategorii.Byl to např. víkendový pobyt na penzionu jedné uživatelky PP a také knižní poukazy či přímo knihy, které poskytovali dobrovolní sponzoři - také z řad autorů...

Atkij a možná ještě někteří jiní autoři, kteří si přidělili tip, jednali naprosto ve shodě s pravidly soutěže BR.

K tomu, zda se budu také já zúčastňovat, ještě nedokážu nic napsat, pořád jsem přesvědčena, že má příp. účast nemůže nijak ovlivnit průběh soutěže, a to, že jsem náhodou vyhrála, přece není argument proti další účasti. Na základě vašich podnětů se pokusím upravit podmínky tak, aby byly spravedlivé a srozumitelné všem. V září bude vyhlášeno třetí kolo, kde se dočtete vše podstatné pro průběh soutěže.

Kočkodane, díky za vtipnou gratulaci!

 

17.07.2019 00:33:37dát kritice tipKočkodan
Gratuluji bedňáckému trojlístku k husarskému kousku – porážce mého dílka. ;-)
16.07.2019 13:00:02smazaný uživatel
smazaný uživatel
16.07.2019 12:51:37dát kritice tipYan73

Všemu rozumím:) Ahoj Y.

16.07.2019 12:43:11smazaný uživatel
smazaný uživatel
16.07.2019 12:36:48dát kritice tipYan73

Pochopil jsem to, jak jsem uvedl, přičemž připomínku  jsem směřoval s ohledem na příští kola, aby nevznikaly nepřesnosti.

Ahoj Y.

 

16.07.2019 11:46:10smazaný uživatel
smazaný uživatel
15.07.2019 12:29:22dát kritice tipYan73

Gratuluji vítězům.

Mám jen připomínku k tématu publikovaných básní. Gora výzvala k publikaci::

"dosud nepublikované básně v libovolné poetické formě na libovolný námět  /pro druhé období ze čtyř/

z čehož podle mně vyplývá, že obsahem básně měl být jakýkoli námět ve vztahu k jaru.

Ahoj Y.

 

11.07.2019 21:04:57dát kritice tipatkij
redaktor poezie
Ještě se vracím. Nedâ mi to...Máte pravdu. Některé věci prostě člověk /i já/ občas nedomyslí. A ani nemám sílu dokazovat, že jsem ve své podstatě přejícná převážně ke všem ostatním a zde jsem si troufla lobovat i za sebe, abych zmátla. Ale masové komentovâní se nekonalo. V prvním kole bylo určitě živěji.

Byla bych moc ráda, aby Gora součty upravila a tip mi ubrala. Ani jsem nesledovala, jak postupují druzí. A teď, jak zde můj přístup vyznívá, mi nedělá opravdu dobře.

Možná by se mohlo klasicky bodovat, udělit bod/body v komentu. A vlastňáky pak odečíst.

Ale i tak je jasné, že hodnocení je tak subjektivní věc. A záleží na složení hodnotilelů a jejich poetických preferencích.

Dále to vzájemné hodnocení může být každopádně rozpačitější, než když několik nesoutěžících/porota/ - více nezaujatě oboduje/ohodnotí anonymní díla.

Mějte se hezky poeticky i prachobyčejně fajn:)
11.07.2019 19:52:39dát kritice tipaleš-novák

Entropie: dát tip vlastní mu dílu, které je anonymně vyvěšeno v rámci soutěže, není technicky žádný problém.

Dala by se pochopit omluva, že k "tipnutí" došlo omylem, to se někdy stane, že se chci podívat, kdo dal dílu tip a kliknu na vedlejší tlačítko. Pokud ale dávám tip vlastnímu dílu v rámci povoleného "blafování", přičemž počet tipů rozhoduje o umístění, tak je něco v pravidlech špatně. Jasně, je to jen hra, nemusíme si z toho dělat těžkou hlavu...

11.07.2019 13:15:28smazaný uživatel
smazaný uživatel
11.07.2019 12:55:37dát kritice tipEntropia

Hajine, věřím, že Gora je natolik velkorysá, že se nenahněvá. Pokud dokážeš odpouštět banální lidské chyby, všimneš si toho taky.

11.07.2019 12:51:19dát kritice tipEntropia

Yss, když se řekne blafování, automaticky mě napadne, že jakmile bude tento účel (zmást čtenáře) splněn, nebude mít blafovací tip už žádnou jinou funkci, tedy už vůbec ne hodnotící. 

Goro, chápu to jako oživení soutěžě, ovšem poněkud nedomyšlené.

11.07.2019 11:08:25smazaný uživatel
smazaný uživatel
11.07.2019 11:02:47dát kritice tipysslandia

Pretože väčšina ľudí si možno ani neuvedomila, že atkij si dala vlastný tip / konkrétne ja nemám vo zvyku sledovať kto dal dielu tip /- na druhej strane v štatúte bolo uvedené, že autor môže tipovať vlastný text, v rámci blafáku- o tom, že tento vlastný tip sa nebude započítavať nebolo nikde ani zmienky- takže v tomto vidím istú nedôslednosť, nepremyslenosť zo strany organizátora,  / prehliadnutie slabiny a rizika vl.tipu.. /

takže práve toto bude treba ošetriť, aby sa v budúcnosti zbytočne nevŕbili prešľapy--

11.07.2019 10:48:27dát kritice tipEntropia

Dát si vlastní tip snad není na tomto serveru technicky možné, schválně to vyzkouším:)

Jenže on ten vlastní tip započítán je, správně by se měly dvě autorky dělit o třetí místo, tak proč to řešit až v příští soutěži? No co, chybička se vloudí, ale divím se, že nikdo nic nenamítá

11.07.2019 10:43:09dát kritice tipysslandia

Vlastný tip,v rámci blafovania by som vedela nejako akceptovať za podmienok, že by nebol započítaný do konečného súčtu tipov a neovplyvňoval by tak poradie. V tomto prípade by som problém nevidela, a dúfam, že organizátorka súťaže sa nad týmti faktom možno zamyslí a urobí opatrenia v ďalšom súťažnom kole.

Celkovo však / reagujem na K3- konkrétne dal som tip vlastnej poviedke... / mi príde výslovne neakceptovateľné prijať fakt, že sa niekto zníži k tipovaniu vlaszného textu. jednoducho, na toto treba mať fakt už silný žalúdok. čo ti dá vlastný tip ? Urobí tip text lepším ? Určite nie. Neviem, ale podľa mňa, už len to, že autor je s textom maximálne spokojný, je iste lepšie odmena, ako odmeniť sa vlastným tipom. Pre mňa osobne by to bolo dosť ponižujúce. 

11.07.2019 10:37:01smazaný uživatel
smazaný uživatel
11.07.2019 08:34:33dát kritice tipK3
redaktor prózy

Entropia: to myslím naprosto vážně. Na co by potom byla pravidla? Já jsem si sám dovolil dát k povídce tip a sklidil jsem bouři. Proč? Taky jsem navrhoval změnit pravidla a buď, aby si autor přidal tip povinně, nebo naopak sám sebe nesměl tipovat:). Nevím proč by se pravidla nemohla změnit k lepšímu.

10.07.2019 23:14:12dát kritice tipEntropia

K3, to je míněno ironicky? V tom případě by si měl dát tip každý ze soutěžících, nezkreslovalo by to výsledné pořadí vítězů. Původně jsem si myslela, že ty "blafovací" sebetipy se nebudou do závěrečného hodnocení započítávat.

10.07.2019 20:38:50dát kritice tipK3
redaktor prózy

To, že někdo udělil tip sám sobě, svému dílu, tomu to nelze zazlívat. Je to zcela v souladu a není na tom nic nemorálního. Naopak, hájit své dílo, jsem li přesvědčen, že si ocenění zaslouží, by měl každý. To už bychom popírali samotný smysl pravidel. I politik může dát sám sobě hlas. A proč by také nemohl?

09.07.2019 13:33:19dát kritice tipagáta5

haijine, to byla sranda, ale je mi jasné, že s humorem to je u tebe horší... chápu tě, ale napsat tolik komentářů kvůli jednomu přehmatu... njn, každý to máme jinde nejspíš

 

09.07.2019 13:07:51dát kritice tipAlegna

Nejdřív bych znovu chtěla poděkovat Goře za organizování této soutěže a za všechu tu práci okolo.

Musím se přiznat, že jsem zřejmě nedostatečně četla při vyhlášení začátku druhého soutěžního kola a zřejmě jsem měla z prvního zafixované, že Gora se nezúčastní, takže mě při vyhlašování výsledků její účast překvapila.

Z principu s Alešem souhlasím, ale to, že bych to neudělala já, je moje věc, nesoudím a neodsuzuju, je na Goře, jak to cítí.....

09.07.2019 10:43:01smazaný uživatel
smazaný uživatel
09.07.2019 08:18:11dát kritice tipagáta5

mě osobně gora nevadí, ať si vkládá - je to anonymní a neovlivňuje tady nic. naopak, táhne tuhle soutěž sama, hlídá termíny atd.... a  že se umístila jako první v tomhle kole je jasný... ostatní básně byly horší

 

haijine, že se na to raz dva už  - že by gora informovala svoje fanoušky ve vzkazech? určitě, tobě naschvál a já jí za to tleskám, protože takový hnidopichy jako seš ty, to se fakt jen tak nevidí

09.07.2019 07:32:31smazaný uživatel
smazaný uživatel
09.07.2019 07:22:17smazaný uživatel
smazaný uživatel
09.07.2019 00:31:09dát kritice tipBáseň_roku

Všem, kteří se zúčastnili diskuse:

- fakt, že se i já vložím báseň do druhého kola, byl v propozicích - II. výzvě k účasti - napsán hned  zpočátku výzvy  a nepřipadá mi nic divného na tom, že jsem změnila rozhodnutí z prvního kola. Byl mezi nimi odstup téměř tří měsíců...

V prvním se soutěž setkala zejména z haijínovy strany s tak ohnivým "zájmem", že další "šok" v podobě mé účasti by již asi nevydýchal...kdo by zde pak hlídal každý můj krok? Na mé sdělení, že jsem změnila pravidla, nikdo v té době nereagoval negativně ani pozitivně v komentování či výzvě ani v hlasování. Jiné soutěže, Entropie, jsem se nemohla zúčastnit, protože naposledy proběhla myslím Krychle - té jsem se samozřejmě účastnila, a pak již žádná, aspoň na Písmáku ne.

- jak říká jeden "mistr bonmotů" - jen hlupák nikdy nemění názor, tak jsem po zkonzultování s několika přáteli zde došla k závěru, že se snad "nezboří svět", když se zúčastním soutěže, kde /zatím/ jedinou hodnotnou cenou celoročního kola je radost a  Agáty " keramická hlava"/díky moc/. Pokud to někomu skutečně vadí, tak je mi to líto, ale nebudu pravidla měnit každé kolo, nikomu přece nebylo jejich změnou ublíženo.

Netipuji ostatní ani sebe sama, i když je to povoleno.K vítězství mi poblahopřál Lakrov, můj vzácně trpělivý a ochotný spolupracovník a "tvůrce" textů k soutěžím. Takže sama jsem si také negratulovala:-)

- invektivám h. m.j.také ohledně mého "fanklubu", ktorý vedel atd. se musím zasmát - nevěděl! 

-- pokud jsem neodpověděla dostatečně, napravím to příště, jsem teď pryč.

Na další komentáře v nejbližších dnech nemohu reagovat z výše uvedeného důvodu.

všem přeji pěkné léto a pokud budete mít možnost, náladu, čas a chuť do třetího kola - tak i mnoho inspirace. Těm, kdo nesli svoji kůži na trh ve dvou kolech soutěže, upřímně děkuji!

 

08.07.2019 21:44:46smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 21:38:53dát kritice tipatkij
redaktor poezie
Omlouvám se všem, které jsem svým jednáním pobouřila,znechutila (byť v rámci možných pravidel). Klidně si můj tip odmyslete:) Nemám s tím problém. Brala jsem to víc jako legraci. Byla to zřejmě chyba. Příště si dám bacha, do čeho se to pouštím:)
Doufám, že nebudu muset před další kárnou komisi. Mějte se fajnově.
08.07.2019 20:45:15smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 19:53:43smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 19:51:01dát kritice tipaleš-novák

Koncept anonymnosti se dá pochopit. Omezuje vliv fanklubů, které se vytvořily kolem jednotlivých autorů. Odosobňuje dílo, aby hodnocení bylo objektivnější.

08.07.2019 19:48:26smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 19:47:00dát kritice tipysslandia

 A.- Pokud je ale hodnocení závislé na počtu tipů, připadá mi divné tipovat vlastní dílo.  S týmto súhlasím .

08.07.2019 19:45:41dát kritice tipaleš-novák

jojo, blafování bylo povolené. Pokud je ale hodnocení závislé na počtu tipů, připadá mi divné tipovat vlastní dílo. 

08.07.2019 19:43:16smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 19:42:08dát kritice tipysslandia

h : a ja že prečo prvé dna dni, texty neboli skoro komentované / ak nepočítam seba, a potom ešte niekto-vypadlo / A už to viem ! Prvé dva dni fanúšikovia Gory pátrali, sondovali, vysielali signály, aby zistili, ktorý text je jej... Beťári jedny !

08.07.2019 19:38:51dát kritice tipysslandia

na vysvetlenie_ atkij dala tip sama sebe 

/ bolo to v pravidlách /

 Autoři mohou tipovat i svá dílka / v rámci "blafování"  také komentovat/.

08.07.2019 19:31:29smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 19:27:57dát kritice tipysslandia

Gora tieto diela dostáva e-mailom,  a myslim, že sa dá povedať, že s nickom autora, že v kontexte serveru Gora vie, kto je autorom, ktorého textu.

* ako to ovplyvní kvalitu jej textu ? Nijako.

Sama sa na úplnom začiatku súťaže verejne zaviazala sa nezúčastniť.

To bolo v 1.kole. V druhom kole bolo zasa všetko od začiatku, aj štatút, aj  súťažiaci, ktorí sa neúčastnili 1.kola- v druhom sa šlo od čistej čiary, aj s novým "oddobrením ".

Videl som ako sa Gora na začiatku "bije do pŕs". atd

K tomu sa vyjadrovať už nebudem, každý máme iný uhol pohľadu, prípadne ti možno vadia veci, ktoré nie sú podľa tvojho modulu, to beriem,- ale  vzápatí posudzovať či je Gora nadšená alebo nie, riešiť jej emócie, je pre mňa strata času.

 

Prečo by mala vzdať sa prvenstva ? Veď súťažila anonymne ako ostatní. Neviem, či by sme podobné "sprostosti " riešili, ak by skončila posledná. Mňa nejako súťaž absolútne neirituje, neoslovuje, čo je aj dôvod mojej neúčasti a riešiť umiestnenie súťažiacich,-najmä ak sa opäť vrátim k "celosvetovému " rozsahu súťaže, ma naozaj nebaví.Možno by som to aspoň vnútorne prehodnocovala, ak by ten podnet vyšiel od samotných účastníkov- ak by to ony osobne pociťovali ako krivdu....zo strany nás nezúčastnených to vyznieva príliš konšpiračne. Odo mňa fakt všetko,

08.07.2019 19:22:09smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 19:19:14dát kritice tipaleš-novák

vyhrát měla atkij, která dala tip sama sobě? Hmm...

08.07.2019 19:15:32smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 19:13:47smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 19:13:13dát kritice tipZdenda

jak se daří alternativné redakci, haijine, záchrana světa v plném proudu, nebo se snad někde něco zaseklo?

08.07.2019 19:10:23smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 18:59:54smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 18:41:15dát kritice tipysslandia

Ale tak "každá " súťaž má svoj cieľ,. či je splnený, respektíve do akej miery naplnil očakávania, je už druhá vec, vždy sa tieto súťaže dajú odignorovať, respektíve vyvolajú práve na druhej strane otázky, ktoré tu riešime dnes. Uzavriem to asi tým, že v účasti  Gory problém fakt nevidím, svoje postrehy a vlastne nejaké gro,som tuná prezentovala už skôr, / v komentoch / takže z mojej strany naozaj všetko. Dík za odpoveď-

08.07.2019 18:36:00smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 18:18:48dát kritice tipysslandia

Áno ? Tak v čom ty vidíš teda zmysel, alebo iniciatívu Gory realizovať vôbec nejakú súťaž ? Zaujíma ma to.

08.07.2019 18:16:45smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 18:11:51dát kritice tipysslandia

h/ samozrejme, že ironicky. Prínos súťaže, respektíve cieľ súťaže by som chápala ako oživenie aktivity, oživenie stojatých vôd písmaka, snaha organizátorky spestriť každodennú rutinu. Nevidím v tom naozaj nejaký väčší zámer, a najmä dosah, takže z toho pohľadu mi to prišlo naozaj dosť malicherné riešiť...

08.07.2019 18:01:39dát kritice tipysslandia

možno viac k tomu povie Gora,- lebo evidetne o zmene textu nemám ani šajn- ok,-

08.07.2019 17:59:04dát kritice tipEntropia

Jestli je to tak, v tom případě se omlouvám, to mi uniklo.

08.07.2019 17:53:47dát kritice tipysslandia

En, toto som asi nepostrehla ja,- Gora predsa súťažila hneď od začiatku 2.kola- takisto ako ďalší súťažiaci, ktorí absentovali v 1.kole...

Zmenu textu som neregistrovala cez súťaž vôbec, takže neviem teda, kde bola tá pôvodná verzia-

08.07.2019 17:48:26dát kritice tipEntropia

Myslím, že na poznámce Aleše Nováka není nic hnidopišského. Pravidla hry by se neměla měnit v průběhu hry. 

Goro, mně se původní verze tvé básně hodně líbila, ale ta změna přišla v průbehu už značně rozjeté akce. Mohla ses přece účastnit v jiné soutěži.

08.07.2019 17:02:42smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 16:57:57dát kritice tipysslandia

h- len pre upresnenie, po prvom kole, keď tie dojmy boli dosť rozporuplné, som sama naznačila Gore, respektíve jej dala myšlienku, prečo sa nezúčastňuje aj ona. Osobne myslím, že účasť Gory v tejto súťaži bude mať naozaj veľký dopad na českú literárnu scénu a na jej ďalší vývoj, ale  čo už..Na druhej strane, podľa mńa je dobre, že išla do pozície účastníka, aspoň si mohla na vlastnej koži vyskúšať úskalia, prípadne klady tejto súťaže...

a- prešla som ešte počas súťaže všetky príspevky, nemyslím, respektíve som nepostrehla, aby text nejako obzvlásť nekorešpondoval s tou "štandartnou " zónou Gory, aby vykazoval nejaké silné známky "umelosti" v rámci rukopisu, takže určite to neberiem z toho pohľadu. Mňa by celkovo iba zaujímalo, ak by skončila posledná, či by niekto takto prehodnocoval jej účasť...

osobne si naozaj myslím, že pozícia účastníka súťaže, jej bude možno nápomocná pri organizovaní ďalších kôl. Osobne mi je naozaj jedno, či riešim ako organizátorku Goru, alebo by som riešila trebárs teba, mňa- pokiaľ to nie je nejaká súťaž vyhlasená MK.,a literárnymi platformami, s fondom, s možnosťou publikácie, tak mi to naozaj príde malicherné- vo všeobecnosti.

08.07.2019 16:55:27dát kritice tipSilene

Aleši, dtto co yss a Marek; z mého pohledu, v současnosti má Irča prostě smůlu, že co si neudělá, to nemá, tj. nejsou tu žádné masivní erupce soutěžních aktivit, aby se mohla účastnit všude jinde, jen tedy u sebe striktně ne, takže tento únosný kompromis - snad možná jen udělat editaci v prvotních pravidlech, že od tehdy a tehdy se organizátor zúčastňuje, komentuje, ale nehodnotí, aby to nebudilo další překvapení.

Osobně nejsem například ochotna převzít tu otročinu se vkládáním za ni atp. 

Ostatně stačilo by si přece založit alternick/y a přihlašovat své dílo/a přes ně/j - vlk by se nažral, koza zůstala celá a zelí ani nevim. Rovná se, jde jen o kosmetické uvědomení si, že je to banalita.

Jen zasílám svůj názor, že ses ptal :).

08.07.2019 16:44:17smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.07.2019 15:12:50dát kritice tipMuamarek

Aleši - tohle je snad olympiáda, mistrovství světa, volby našich poslanců - nebo mi něco uniká?

 

 Je to soutěž pro radost, kde nikdo nezíská ani zlaté tele, ani vilu, ani miliony - možná jenom chvilek poezie :-)))

 

 Nevidím jediný důvod, proč by se Gora nemohla anynonymně zapojit do vlastní soutěže. Že vidí ostatní příspěvky? No a co? Já i kdybych ostatní díla viděl, stejně napíšu, co napíšu, i když je nevidím. Na volné téma něco napiš a zapoj se. To je lepší, než hledat hnidy tam, kde jde o šíření dobré nálady a podpory psaní.

 

 Já Goře vítězství upřímně přeji. A klidně ať se příště zapojí zase.

 Neřeknu, kdyby ovlivňovala tipování - ale nic takového se, pokud vím, nestalo. Pak tedy není důvod, aby jí někdo kazil požitek z dobrého díla...

 

 Hezký den všem :-)))

 

 Marek

08.07.2019 14:24:40dát kritice tipZdenda
Alesi, co kdybys radeji soustredil sily na boj za tradicni rodinu a neztracel cas prkotinama.
08.07.2019 14:18:42dát kritice tipaleš-novák

konkurenční výhoda spočívá třeba v tom, že zná všechny soutěžní texty, nikdo jiný je nezná. Tomu může přizpůsobit svůj soutěžní text.

Proti Goře osobně nemám vůbec nic, ale tohle mi připadá z principu nevhodné.

08.07.2019 14:09:39dát kritice tipysslandia

aleš, a prečo to vidíš ako nejaký problém ? nevykráda predsa texty účastníkov, publikujem svoj text, takže ja osobne naozaj nevidím žiaden dôvod, prečo by sa mala držať nejakou v úzadí- najmä ak sme na celosvetovej súťaží / možno by som chápala nejaký náznak nesúhlasu v rámci bodovania- ok, má predstavu o autorovi textu, ale na druhej strane.- je tu iks ďalších komentujúcich. Osobne v účasti Gory nevidím naozaj žiaden problém.

08.07.2019 14:03:20dát kritice tipaleš-novák

soutěž jsem pro nedostatek času nesledoval, až teď vidím výsledky, a překvapuje mě, že nikomu nevadí, když hlavní organizátorka soutěží.  Nebo vadí a mlčky to přecházíte? Pak se nedivte, že Babišovi u voličů prochází konflikt zájmů...

 

03.07.2019 14:20:48dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Ano, je zcela jistě v obraze. Poslala jsem mu s dovolením avi, když je zde o něm řeč.

03.07.2019 14:15:45dát kritice tipAlegna

doufám, že se nemýlím, samozřejmě, Zdenda zná pravdu, ale já vnímám jeho komentáře jako velmi fundované vyjádření jádra pudla                     v  odlehčeném tónu :-)

03.07.2019 13:57:05dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Al, díky i za tvůj příspěvek, jehož gró činí Zdendovy komentáře. Možná to tak vnímám jen já, nevím:-) - mám za to, že nejsou míněny zcela vážně, ale to by musel ozřejmit jejich autor, jak to myslel...nějaké to zrnko, jak vidět, si může vyzobnout každý:-)

Já jsem ráda, že se k textům vyjadřuje, je mi to milejší než přehlížení.

03.07.2019 12:06:25dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Yss: moc děkuji, kupodivu se nikdo nehněval, že taky soutěžím, i když jsem v prvním kole tvrdila opak - byla jsem tehdy doslova ochromena z některých negativních reakcí na soutěž, že jsem se jako autorka raději držela v koutku:-)

Díky tvé radě mi taky pak přišlo legrační a nesmyslné nejít do toho, proč  stát opodál, když jsem soutěživý typ? Tipy však dávat ani do budoucna nebudu, jedině, pokud si někdo dílko vystaví ex post.

Kvalita je samozřejmě určena kvalitou autorů, kteří se zúčastňují. V soutěži je však místo pro každého, i slabší autor se rád zúčastní - možná mu samému komentáře napoví, jak v tvorbě dál.

K tomu zveřejnění v jeden den - asi není nejšťastnější, ale trvalo by třeba týden postupně texty zveřejnit, a zas tolik času vyhrát si s postupným publikováním nemám ani já, a hodnocení by se pak protáhlo např. na celý měsíc - a já průběžně sleduji vše kolem toho, byly by to "zátěž" na dlouho... k tomu ještě vše kolem Prózy měsíce, nyní bixley přidala Tématické dny, je toho celkem dost. K tomuto se trefně vyjádřila Silene.

Díky za tvůj zájem. 

P.S. bereme i příspěvky ze Slovenska, a pokud by vás, Slováků, bylo v soutěži víc, soutěž by získala další rozměr.

03.07.2019 12:02:14dát kritice tipSilene

Je to prostě k uvážení a ve vývoji. Minule byl hodnotící čas měsíc, tentokrát týden. To víš, jsem zvyklá vidět, kde se to může zahltit v případě soupající účasti atp. 

03.07.2019 11:57:22dát kritice tipysslandia

nevidela by som v tom problém, deadline je predsa konečný pre všetkých, príspevky sú to dostatočný čas k dispozícii, takže nevidím nejaký s priebežným radením- v konečnom dôsledku je to aj tak vec organizátora, ako zariadi, tak má-

03.07.2019 11:39:24dát kritice tipSilene

Osobne ma napríklad vždy najprv odradí kvantum súťažných príspevkov vysypaných na pľac v jednom dni...

yss, dtto, ale zase beru v potaz to právo na jednotnou startovací časovou lajnu, pořešitelné to je uvědomělým příchodem čtenáře/komentujícího přes příspěvek v Událostech, kde je soutěžní kolo vyhlášeno. Čtenář si tak může sám dávkovat své denní penzum.

 

03.07.2019 11:25:55dát kritice tipAlegna

Ktomě všeho, co soutěž přinesla bych se  ještě chtěla podělit

Padaly hvězdy autora supizmus

komentář ZdendyJe to krásné... ty nenahmatatelné lodní cesty... a stejně tak nenahmatatelné cesty lidských životů... text svou stavbou popírá očekávaný vztah příčiny a následku... odhaluje kauzalitu jako blud... snímá Májinu roušku z tváře světa nechává čtenáře nahlédnout přímo samotnou podstatu všeho bytí.

musím přiznat, že  komentář nejen vystihl dokonale můj pocit z veršů, ale úplně mě dostal

K mýmu Psalteristovi jen snad, že slova přišla zhůry, na zemi jsem je upravila a byla někým či čímsi nasměrovaná na vyhledávač původně na žaltářníka, verše měly pobavit a vést k odhalení, které Zdenda uhádl, ale moc se mi to nepovedlo, přesto mě moc potěšil komentář yss

03.07.2019 10:47:33dát kritice tipysslandia

Pár milých slov odo mňa:

na začiatku musím oddobriť účasť organizátorky v súťaži, osobne naozaj nevidím dôvod, prečo by si sa dobrovoľne mala stajlovať do úlohy pozorovateľa, keďže evidetne súťaže máš rada. To, že poznáš mená účastníkov súťaže predsa nijako nesúvisí s tým, že publikuješ svoj text, nie si v úlohe jediného porotcu, vždy sa nájdu mrchy ako ja, ktorí si tam prídu uvoniť emócie-takže osobne som iba rada, že si prekročila nejaké vnútorné "hranice."  

Po ďalšie- možno by do budúcna bolo vhodné porozmýšľať nad pridávaním počtu súťažných príspevkov. Jeden denne, prípadne dva,.- za týždeň by to bolo vybalené. čitatelia by mali viac priestoru k vyzobávaniu textu. Osobne ma napríklad vždy najprv odradí kvantum súťažných príspevkov vysypaných na pľac v jednom dni, pričom už mám nejako v sebe potvrdené, že tieto texty sa v takomto množstve nedajú nejako príliš vstrebať / myslím bez toho kvázi hlbšieho ponoru. "

Hlavný prínos v súťaže vidím možno  v aktivite, v malom rozcuchaní stojatých vôd a samozrejme v anonymnej úprave. Meno autora by malo byť posledným razítkom na "uznanie " kvality. Takže už teraz možno dopredu viem, že anonymné texty po odhalení a zaradení na osobný "profil " budú mať určite viac tipov ako v tej anonymnej časti. žeby sa niektorým tak rýchlo zmenil vkus ?

ďalej čo som postrehla, práve možno anonymita dáva priestor vyskúšať iné polohy, viac experimentovať, pohnúť sa z vybehaných cestičiek- možno je v tom snaha zmiasť čitateľa, možno práve uvedomenie si, že v tejto celosvetovej súťaži prvé miesto nie sú maledivy- každopádne, túto malú modidikáciu som v textoch postrehla, a z môjho pohľadu je vítaná.

Ku kvalite textov som sa vyjadrovala pri jednotlivých príspevkoch, za seba teda nemôžem povedať, ťe by mato výslovne ohúrilo, aj keď tematická voľnosť určite zvýšila status, v porovnaní s prechádzajúcim kolom, a celková kvalita je iba odrazom asi každodennej kvality denných príspevkov.

Asi všetko. 

03.07.2019 06:16:36dát kritice tipSilene

atkijko,

maličko jsem tě v té básni zacítila, ale jak už jsem psala Ag jinde, nebyla jsem vlivem veder s to se tentokrát se svými zaručenými komentátorskými botami zapojit, všechno mi splývalo, jediné, nač jsem myslela, byla nefalšovaná závist, že yss a náš Princ Drsoň Zdenda určitě disponují mentální klimatizační jednotkou! 

Na důkaz nehynoucího vděku poznání jsem pak sestrojila tuto svou větu s tradičně příšernou syntaxí.

.......

edit. vždycky překlep

02.07.2019 11:24:39dát kritice tipagáta5

jj, chtěla jsem si tu ódu vyvěsit na lednici :)  takhle mi ještě nikdo

02.07.2019 10:26:37dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Tak díky... jak víš, hlava měla u Květoně velký úspěch:-)

02.07.2019 10:17:54dát kritice tipagáta5

jednou za rok to přežiju...

02.07.2019 10:07:19dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

To je senzační, tak trochu jsem počítala s cenou od tebe za nej - báseň za první místo + další dvě zřejmě v knižní formě...jen kdyby to poštovné nestálo tolik!

02.07.2019 09:50:31dát kritice tipagáta5

teď dělám takový docela zajímavý věci... tak bych mohla zase dělat sponzora, hlava se chytla u povídek :))

02.07.2019 09:27:00dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Máme celé léto, abychom vymysleli něco originálního - ať je to "hádání",  kdo je kdo, zajímavé:-)

Pokud se soutěž udrží až do celoročního kola, první tři místa by získala nějakou upomínku - cenu...

02.07.2019 09:09:46dát kritice tipagáta5

Jituš, no, trošku jsem na tebe sázela :) je fajn, že se umíte proměnit v jiný básníky nebo čtu s básní i básníka? hm...  asi se v září přidám :) ale musím vymyslet nějakou kulišárnu :)

01.07.2019 23:50:42dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Díky, Jitko.

Tvoji báseň  bych poznala /i kdybych nevěděla/ podle začátku, je pro tebe dost charakteristický.

Radovana bych asi nepoznala, překvapil:-)

Alegniny verše jsou v její soutěžní básni pro mne dost těžké, i k pochopení.

01.07.2019 22:00:13dát kritice tipatkij
redaktor poezie

I já se přidávám ke gratulaci vítězce. Sklíčka mi nedala spát, pořád jsem si říkala, koho, co mi připomínají:) Santie jsem tak trochu odhadla:)

A kdo mě hodně překvapil? Letní memento bych na Muamarkovi rozhodně nepřiřadila. Voříškův Singl měl fakt našlápnuto, hodně jsem váhala.

Ale nejvíc Psalterista od Alegny tak trochu ve stylu Rendla. K němu se budu ještě vracet:)  

By mě zajímalo, jestli jsem byla poznatelná:) Ale podle Agátky úplně nee:))

 

01.07.2019 18:57:49dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Ještě jedna důležitá věc - poděkování za organizaci soutěží na Písmáku patří rovným dílem také Lakrovovi. Bez něj bych všechny ty tabulky technicky nezvládla.

01.07.2019 18:47:32dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Díky, Karle:-), byla to náhoda.

01.07.2019 18:46:59dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Alegno, díky i tobě! 

Zdendovy komentáře opravdu baví:-)

01.07.2019 18:46:01dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Silene, mám za to, že kde jsou jen stojaté vody, opadá zájem uživatelů...dělám soutěže i na Poetovi.cz a vždy se výrazně oživí chod serweru, pokud je vyhlášena soutěž:-). Je dost autorů, kteří příliš často nevkládají, ale do soutěží rádi přispějí.

01.07.2019 17:29:24dát kritice tipK3
redaktor prózy

Připojuji se s gratulacemi.

01.07.2019 14:39:53dát kritice tipAlegna

gratuluji vítězi, Goře velké díky za všechno, díky spoluautorům a ještě jedno veliké díky Zdendovi za jeho perfektní komentáře a rozdané tipy 

01.07.2019 14:02:45dát kritice tipSilene

Iren, ty jsi neskutečný nezmar a tahoun.

Všem gratuluji s obdivem k aktivitě a vůbec. 

01.07.2019 09:34:32dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Nečekala jsem to, mám samozřejmě radost. Také blahopřeji atkij a SantiE. Děkuju autorům, kteří se zúčastnili!

Těší mne, že jsem uspěla v anonymním klání, ale ještě mnohem víc vzrůstající zájem o soutěž mezi Písmáky. Jen počet "nahlédnutí" na soutěžní dílka napovídá, že pravidelná, anonymní soutěž snad má šanci uspět.

Velká výhoda je, že se autoři již nyní mohou připravit na zářijové kolo a nějakou dobrou báseň vypilovat nebo odložit pro tuto příležitost, aby se úroveň příspěvků zvyšovala. Námět bude opět volný...

Děkuju všem!

01.07.2019 07:15:52dát kritice tipMuamarek

Goře, Jitce a Santi velká gratulace :-))))

 

 A jsem rád, že toto kolo bylo hojně zastoupeno a básně byly zajímavé a pestré...

01.07.2019 07:10:42dát kritice tipagáta5

gratuluju vítězům... a čumím... tipovala jsem jinačí umělce :))

01.07.2019 05:57:01dát kritice tipNami 99

Gratuluji vítězi.

01.07.2019 00:53:34dát kritice tipBáseň_roku

fialko, díky, někdo hlasoval ještě po 18 hod a rozhodil mi počty:-)

01.07.2019 00:44:35dát kritice tipfialka...

Chybně napsané pořadí

 



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Některé komentáře byly označeny jako mimo téma a přesunuty sem.