Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mozková příhoda

03. 07. 2019
16
20
756
Autor
Umbratica

 

 

Je po hádce a její ruka

zas rovná ubrus na stole

kouř stoupá z hlavně pistole

tam v šuplíku - už chybí důkaz

 

o vraždě co se právě stala

Kdo z mozku slovo vyloví ?

Jak s projektily se slovy

lze zacházet a mnohá sťala

 

svým ostrým břitem hlavu krále

(Ach krvavý pach gilotin...)

Kdo vládne slovy ten je in

a další hlavu na korále

 

si zavěsí jak lidožrouti

pan nebezpečný řečník - vrah

...A ona mlčky stírá prach

on v hospodě se právě hroutí

 

 

 

 


20 názorů

Umbratica
08. 07. 2019
Dát tip

En,

jedna věc jsou soukromé půtky a druhá věc je politika. Tam se často stávalo, že nepřátelé byli nejprve zabíjeni slovy a potom fyzicky. Skvělý řečník ale jen dá "ten správný směr " davovým emocím, které existovaly ještě než se objevil. Umět pracovat s davem - to je velmi nebezpečný druh magie a nyní určitě nastal čas pro čaroděje tohoto typu. Prvním z nich je určitě Trump. - Objeví se někdo takto "charismatický" i v Evropě kromě Orbána, který je přecejen "pouhý" nacionalista ?


Umbratica
08. 07. 2019
Dát tip

Vesuvanko,

taky si myslím. Ale ta touha po skvělém řečníkovi - vůdci je nesporná. Není to jen tak, když čtvrt milionu lidí jede ve svém volnu do Prahy na Letenskou pláň. Ještěže třeba Vandas nebo Konvička nejsou moc dobří řečníci a Okamura je spíš kecálek než řečník.


Umbratica
08. 07. 2019
Dát tip

dadi,

díky za típek.


Entropia
07. 07. 2019
Dát tip

Zabít slovem dokáží paradoxně citlivější jedinci, než ti otrlí, stejně jako ti, co jsou našemu srdci bližší... něco o tom vím


Markel
06. 07. 2019
Dát tip

*


vesuvanka
05. 07. 2019
Dát tip

Pěkně napsané, ano, i slovo dokáže zabíjet. TIP

Ke Tvému poslednímu komentáři: Touha lidí po Charismatickém řečníkovi, který by je dokázal stmelit a strhnout... Obávám se, že by to nebylo k dobrému.  


dadik
05. 07. 2019
Dát tip

:)*


Umbratica
04. 07. 2019
Dát tip

zeledo,

ta básnička je o tom, že slova mají velkou moc.Vlastně mě k ní přivedla diskuse s několika lidmi o tom, že v současnosti jakoby lidé zase začali toužit po charismatických řečnících. Mnozí jezdí ve volném čase na různá shromáždění a slýchám, že jim tam velmi chybí řečník, který by je dokázal stmelit a strhnout. Ano - takový řečník zatím chybí. Ale kdyby se objevil, bylo by to k dobrému nebo ke zlému ?


Umbratica
04. 07. 2019
Dát tip

Johano,

já jsem psala různé básně. Některé asi moc srozumitelné nebyly. Teď ale píšu jen vázané verše ve starém stylu. Nic jiného už psát nebudu. Pokud se ti to líbí, bude mi ctí, když se staneš mou čtenářkou.


Umbratica
04. 07. 2019
Dát tip

Štírko,

já tě znám a vím, že jsi jako čtenářka dosti kritická a tak mě taková chvála od tebe opravdu těší. Moc děkuji.


Umbratica
04. 07. 2019
Dát tip

Díky, zirkonie,

já někdy pro slovo taky nejdu daleko a tak se snažím své ústní projevy v posledních letech v porovnání s minulostí dosti korigovat.


Umbratica
04. 07. 2019
Dát tip

Leraku,

slovo je někdy projektil a zabíjí spolehlivěji. Někdy se trefí do mozku, někdy přímo do srdce.


Umbratica
04. 07. 2019
Dát tip

Di,

život ale je drsný. I slovo může zabíjet. Ta básnička je hlavně o tom, že slovo může zabíjet. Tady na Písmáku slova někdy zabíjejí v tom smyslu, že donutí některé lidi odejít. Kdyby se brala v úvahu celá historie Písmáku, tak určitě kvůli drsným slovům odešlo z Pí velmi mnoho lidí. 


zeleda
03. 07. 2019
Dát tip

Tvé básně mají zajímavá témata a kolikrát je třeba je číst vícekrát, aby se člověk dobral prvotní myšlenky, která je zašifrovaná v řadě metaforických obrazů. Ale nejsou to metafory pro metafory, ale obrazy, které nakonec pozorného čtenáře zavedou k cíli. Píšeš zajímavě. 


Johanakrupa
03. 07. 2019
Dát tip

Básním moc nerozumím, ale této ano, a líbí se mi :-)


Štírka
03. 07. 2019
Dát tip

Umis psat skvele... myslenky poskladas do takove kompozice, ze je to zazitek cist !!! Chtela bych to umet. Dokonala hra se slovy a vyznenim


To je fakt dobré přirovnání. Ten příběh je mi velmi blízký a ty jsi to vystihla úžasně. Skvělý!


fialka...
03. 07. 2019
Dát tip

Slova zraňují...


Lerak12
01. 07. 2019
Dát tip

Fakt drsný. Ale kvalitně.


Diana
01. 07. 2019
Dát tip

Tak to je drsný...*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru