Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čo je správne

20. 07. 2019
9
12
756

Ešte minulý rok som nechápavo pozerala na rodičov s malými bábätkami v nosičoch, ktorí postávali na letných podvečerných koncertoch, piknikoch. Hovorím nechápavo, aby som nemusela priznať, že priam odsudzujúco. Čo to dieťa z toho má? Nemali by s ním zostať doma? Nemalo už dávno spať vo svojej postieľke?

Včera som bola na pikniku, ako každý piatok, s Petrou a kamoškami. Asi v polke koncertu prišli naši mladí, dvojmesačné bábätko spinkalo na hrudi tatka v nosiči. Len čo sa ukázali, pribehla kamoška, takisto s dieťatkom v nosiči. Nezostali pri reprákoch, postávali pod lesom, kde hudbu vnímali skôr ako kulisu a diskutovali s priateľmi, ktorých náhodne postretali. Koncert končil okolo pol ôsmej. Hana sa práve zobudila a zvedavo vykúkala na svet okolo. Začínalo mrholiť, vytiahla som pršiplášť pre Petru, ale zať hneď nieee, odvezieme vás. Sedím vzadu, malinká rozvalená, pripútaná v povinnom vajíčku, pôsobí nadmieru spokojne. Pozerá mi uprene do očí, vníma môj hlas, snaží sa napodobiť reč, usmieva sa. Posledné dojčenie stíhajú s prehľadom, tak ako je zvyknutá, potom ju čaká postieľka.

Tak neviem. Bolo naozaj také dôležité, voziť bábätká v kočiari, ukladať ich na spanie do postieľok? Neprospeje im viac prítomnosť rodičovského tepla, spoločné zdieľanie pocitov z hudby? Chodila na koncerty už v maminom brušku a pri obzvlášť dobrých pasážach napomínal tato mamu Monku – daj si tie ruky preč z brucha, nech počuje!

 


12 názorů

vďaka, Lakrov, že si ma vrátila v čase, so záujmom som si prečítala, čo som napísala pred mesiacom...práve dnes má Hana 3 mesiace a vrátila sa s rodičmi  z 3-dňovej dovolenky v Banskej Štiavici, všetci šťastní, vysmiati...dnes sa žije inak

 


Lakrov
14. 08. 2019
Dát tip

Hezké zamyšlení. Závěr, poslední věta se mi moc líbí.  Tip.  


pozdravujem, Andělka 


Andělka1
25. 07. 2019
Dát tip

Pěkné zamyšlení, myslím na národy více s přirodou spjaté... to neřeší.


Lnice
22. 07. 2019
Dát tip
To je tak hezké *

alebo tatu, Lenka, keby mohol, aj by kojil, s takou láskou ju nosí na hrudi


Lnice
22. 07. 2019
Dát tip
Miminku stačí blízkost mámy a jestli je doma nebo na cestách už je vedlejší:)

ďakujem vám, moji milí, dôverujem mladým, že na prvom mieste bude vždy pohodlie bábätka...malinká v kočiari mrnčí, v nosiči je spokojná


jasně...ruce pryč...:o)


Alegna
20. 07. 2019
Dát tip

Souhlasím s Hankou....

:-) 


8hanka
20. 07. 2019
Dát tip

:) Jasné, ruky preč, čo by inak z koncertu malá mala:)

...vnúča ešte nemám, beriem to tak pol na pol...niekedy je nosič ohromne fajn, dieťatko je pri svojom človeku spokojné, cíti teplo, dych, počuje srdce...stále si však myslím, že  na dlhšie cesty  je lepší kočiarik, priestranný, kde má dieťatko dostatok priestoru, najmä, keď sú letné horúčavy, potrebuje slobodu pohybu, nie až v 15, tu s Ľuboškom nesúhlasím:)))))))))))))))))


Kočkodan
20. 07. 2019
Dát tip gabi tá istá
Na tom možná něco bude. Ale zhruba tak od patnácti let bych už děti do nosiče nevkládal. At jdou po svých, jestli tedy jít chtějí. Začínal bych dávat víc svobody pro vlastní rozhodnutí.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru