Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vyhnálovské zvuky

23. 07. 2019
14
37
762
Autor
Umbratica

 

 

Vlci

 

Vhrouží se do mlhy

krouží v ní pomalu

okolo stavení

a naslouchají zvukům

 

Zakdáká slepice

ze dvora ospale

na vrabce pod vraty

vyštěkne pes

a suchý list

v mrazivém závanu

zaskřípe

na plochém kamení dlažby

 

Neviditelní

neslyšní

zanechávají po sobě

ze stop uvitý věnec

 

 

 

Stíny žhavého léta

 

Ozvěny vsáklé do stěn

se vypařují

za poledního ticha

kdy jenom cvrčci a kobylky

neztrácejí vedrem řeč

 

Do cinkání lžiček

koktá samopal

úryvky z jakési epopeje

a granáty

otvírají svá srdce

velkoleposti příběhu

 

A pak je zas ticho

Jen kukuřičným šustím

na klasech pod šindely

se prodírá myš

 

 

 

Krkavec

 

Skála skále podává

to jeho zakrákání

jak úvod k temné pohádce

na rozhlasových vlnách

Schází jen hrčení kočáru

a klapot podkov

výstřely z bambitek loupežníků

a hlasy splétané vzrušením

v gordický uzel

 

Není jich sedmero

letí jen sám

a zpívá si chraplavým hlasem

černý jak smrt

po které zametá stopy

 

 

 

 

 

 

 

 


37 názorů

Umbratica
05. 08. 2019
Dát tip

Díky. Nikdy jsem za těch pět let, co tu jsem, neměla delší volníčko než jeden měsíc. Tak teď si to budu moci konečně užít.


Umbratica
01. 08. 2019
Dát tip

qí,

při téhle nejisté budoucnosti zatím budu dál jen čtenářkou a občasnou komentátorkou.


Umbratica
01. 08. 2019
Dát tip

qí,

při téhle nejisté budoucnosti zatím budu dál jen čtenářkou a občasnou komentátorkou.


Umbratica
01. 08. 2019
Dát tip

qí,

knihovna je otevřená ještě do 15.8., byla jsem tu vracet nějaké knihy a tak jsem tady zůstala u počítače. Ale místa už jsou obsazená a tak mě nejspíš zase za chvilku vyhodí, protože jsem tu byla první. Buď pojedu domů, nebo se pokusím přesunout do klubovny. To podle toho, kolik bude právě hodin.   ...Ani v knihovně nebývá klid, ale přecejen se to nedá srovnat s onou klubovnou. Nevím, jak dlouho vydržím se tam napojovat,zatím ale počítám s tím, že se tam napojovat budu. Jen "díla" už do podzimu žádná publikovat nebudu. Připadalo by mi hloupé odpovídat svým příznivcům na kritiky třeba až za čtrnáct dní.


Umbratica
01. 08. 2019
Dát tip

Jsi skromná phil, a - je to jako začátek básničky :

 

nad ránem sova a kafe z termosky

za oknem svítí jen lampy nad silnicí... atd

 


Philogyny
30. 07. 2019
Dát tip

Mi stačí nad ránem sova a kafe z termosky...  :)


Umbratica
29. 07. 2019
Dát tip

"sexyhlasí"... To je pěkné slovo. Jeden africký orel se jmenuje orel jasnohlasý. Ale jestli má sexyhlas, to nevím. Zazpívá si vždycky jen když něco uloví.

Sedím v klubovně, ve které před chvílí skončila oslava. Ve vedlejší místnosti nacvičuje kostelní sbor. Před chvilkou tady byl nějaký pán a když mě viděl u PC, myslel, že tu povedu počítačový kurz. Vyvedla jsem ho z omylu, ale on se ptal, jestli to s počítačem umím a že kdy tu bývám a jestli ho můžu naučit to a ono. No potěš pámbu ! Tak tohle tady loni nebylo. Nevím, jestli vůbec budu mít čas na Písmák.  


Umbratica
29. 07. 2019
Dát tip

qí,

problém je ale v tom, že muži s krásným hlasem si mohou být vědomi toho, že ten hlas je jediné , co mají a chtějí být pouze hlasem. Nechtějí třeba, aby jejich ctitelky věděly, jak vypadají. Dříve se takoví muži mohli stát třeba rozhlasovými hlasateli. Dnes už jsou ale internetové kamery všude.


Umbratica
29. 07. 2019
Dát tip

Goro,

o tom , co se u nás kdysi dělo, pojednává třeba knížka( nebo film) Smrt si říká Engelchen.


Umbratica
29. 07. 2019
Dát tip

Phil,

vidět vlka v přírodě je rarita. Jistěže se to může poštěstit myslivcům, lesákům a lidem, kteří se umějí pohybovat v lese. Ještě obtížnější je vidět rysa. Tam je to téměř vyloučené. Dost se v lese pohybuji, ale viděla jsem jen pár dost vzácných ptáků a motýlů.


Umbratica
29. 07. 2019
Dát tip

qí,

někdy ale může nastat po telefonním okouzlení velké rozčarování. Muž s krásným hlasem může být taky malý tlustý a plešatý. Právě tak třeba vypadal mistr Jan Hus a tradice pak z něho udělala vysokého hubeného vousáče.


Gora
26. 07. 2019
Dát tip

 

Stíny žhavého léta působí autenticky...

Skále skále podává - skála skále, asi...


Philogyny
25. 07. 2019
Dát tip

Taky hodně načítám. Loni se tu jeden potuloval. Autorka obrazu mi napsala, že to je její oblíbený. Jestli jí napíšu pocit. Je zvláštní...


Umbratica
25. 07. 2019
Dát tip

Phil,

je to sice jen básnička, ale myslím, že jsem chování vlků popsala velmi dobře. Když jsou nažraní a nemusejí lovit, jsou velmi zvědaví. Často pozorují i lidi a to velmi dlouho a soustředěně. Třeba za polárním kruhem, kde žijí jen bílí vlci, pozorují lidi jako svou případnou kořist.U nás se vlci lidí bojí, protože se bojí střelných zbraní. Nevím, jak se taková rodová zkušenost předává z generace na generaci, ale předává se. Ve středověku se vlci k lidem chovali zcela jinak. Za krutých zim byli schopni sežrat i celou vesnici.


Umbratica
25. 07. 2019
Dát tip

Agáto,

když nemohu v noci spát, poslouchám jedno moravské bluesové rádio.Některá blues zpívají chraplaví černí krkavci a zní to opravdu velmi dobře.


Umbratica
25. 07. 2019
Dát tip

R.L.,

díky za hvězdičku.


Umbratica
25. 07. 2019
Dát tip

qí,

krkavec má velmi podmanivý hlas a já jsem slyšela, že některé ženy se zamilují i do mužského hlasu v telefonu.


Umbratica
25. 07. 2019
Dát tip

Díky, Morový Doktore. Dle tvého jména soudím, že by u tebe dekadentka Umbratica mohla mít občas úspěch. Morové doktory velmi dobře znám ze starých obrazů. Vypadali jako podivní ptáci. Měli dlouhý hábit a masku v podobě zobáku.


Philogyny
23. 07. 2019
Dát tip

Ta první strofa o vlcích, koupila jsem si nedávno obraz s vlky, hned mi naskočil. Ráda četla.


agáta5
23. 07. 2019
Dát tip

taky za krkavce... chralplavýho :)


Umbratica
22. 07. 2019
Dát tip

Takže třeba v nejbližší době zveřejním básničku o bílých jelenech.


revírník
22. 07. 2019
Dát tip

Tak to nevím, kolik nás tady je, ale aspoň dva teď jo.


Umbratica
22. 07. 2019
Dát tip

Myslím, že tady na Písmáku nás lesáků asi moc není, i když je fakt, že já prózu z časových důvodů nesleduji a přes tu vůbec nemám přehled.


revírník
22. 07. 2019
Dát tip

Vítám tě v té lesácké polovině.


Umbratica
22. 07. 2019
Dát tip

Ale to já všechno dobře vím. Jsem částečně z myslslivecko- lesácké rodiny a i když nejsem ani jedno ani druhé, přecejen o tom cosi vím z praxe.


revírník
22. 07. 2019
Dát tip

Nestraš, prosím tě. Být lesák vždycky neznamená být i myslivec, velmi často se jejich zájmy kříží!!!


Umbratica
22. 07. 2019
Dát tip

Díky, revírníku. Mám připravená i dílka s mysliveckou tématikou.


revírník
22. 07. 2019
Dát tip

Krása v ponurosti. Umíš. Volné verše ti zvlášť sluší.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru