Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vědro

25. 07. 2019
15
32
755
Autor
Ozzozorba

Žil byl mistr na kopci v malé chaloupce. Jeho žák mu nosil vodu z řeky.
Měl bambusovou tyč a na každém konci se houpalo jedno vědro.
Když stoupal nahoru do kopce, tyč mu na zádech pružila
a vědra se po stranách kolébala.

Jedno vědro pravilo druhému. „Špatně sloužíš svému pánovi. Máš v sobě díru.
Než přijdeme k mistru, polovina vody, kterou máš, vyteče ven.
Zatímco já neztrácím ani kapku.“

Když mistr po dlouhé meditaci vyšel ven a šel se vykoupat k řece,
zpozoroval, že na straně cesty, kde prasklé vědro vylévalo vodu, 
rostly barevné květiny. „Jaká nádhera!“ Pravil mistr.

 


32 názorů

Jo, také jsem to již někde četl.. .


Janina6
18. 08. 2019
Dát tip

Všechny příběhy už tu někdy byly... a budou zase, jen je bude vyprávět někdo jiný a po svém... Abych nešla za katr, přiznávám, že i tato myšlenka je převzatá! Naposledy jsem ji četla v knize Stephena Kinga... ale kdo ví, kde ji četl nebo slyšel on :-)

Tip jsem předtím nedala, ale ne proto, že je to známý či povědomý příběh. Prostě to nebylo napsáno tak, aby mě to nadchlo. Ale co se tu kolem textu semlelo, mě mrzí. Myslím, že nešlo o žádné plagiátorství, a že by si každý "pobouřený" autor měl sáhnout do svědomí, nakolik originální jsou jeho vlastní náměty a příběhy.

 


ve středověku se literatura taky šířila opisováním... tip neodebírám.


Gora
14. 08. 2019
Dát tip

Já bych to nehrotila, Ozza se omluvil a odstoupil... díky, Karle, za nové hlasování.


K3
14. 08. 2019
Dát tip

V tom případě ale může samozřejmě padát podezření i na ostatní díla autora...


Ozzozorba
14. 08. 2019
Dát tip
Milí přátelé, vzhledem s miniaturkou "Vědro" odstupuji od soutěže povídka měsíce.

Luzz
13. 08. 2019
Dát tip

mně to přijde spíš jako text, který leckdo bude sdílet na FB, taková ta věčně opakující se slova, která mají pohladit na duši... k tomu ještě nějaký romantický obrázek, západ slunce, silueta chlapce nesoucí vědra... kdyby k tomu byla ještě douška "sdílej a do tří dnů se ti stane něco úžasného; pokud nebudeš sdílet, do hodiny se ti stane něco hrozného", tak by to bylo dokonalé.

 


lastgasp
13. 08. 2019
Dát tip

Tušil jsem hned, že je to použité z nějaké bajky, protože jsem to kdysi překládal z angličtiny. Bylo to už dávno a nemohl jsem si vzpomenout. Jsem rád, že se to vysvětlilo a děkuji Marcele.


Ozzozorba
12. 08. 2019
Dát tip

Ano, námět je převzatý, ale účel je přece jasný. Aby byli na sebe lidé více milí a citlivý v tomto bizartním světě. Dobré věci se mají balit do nových kabátků. Ale ano, uznávám, mohl jsem alespoň napsat "podle starého zenového příběhu ..." Příště už takovou chybu neudělám. V tom je síla písmáka - nic neprojde jen tak mimo... Bezva a děkuji za lekci. 


Marcela.K.
12. 08. 2019
Dát tip zvedavec, lastgasp
Námět je z knihy Příběhy pro uzdravení duše, Jose Carlos Bermejo - Podobenství o dvou džbánech

a2a2a
11. 08. 2019
Dát tip lastgasp

Bixsley, děkuji, je jednoznačně vidět, že autor zcela převzal ideu bajky a vyjádřil ji jen v mírně pozměněné podobě. Odebírám udělený výběr.


bixley
11. 08. 2019
Dát tip

Asi před rokem jsem dostala od kamarádky tpowerpointovou prezentaci s s názvem Trhlina ve džbánu a tímto textem:

1. Jedna stará čínská žena měla dva velké fžbány na vodu a nosila je na tyčích uložených na ramenou.

2. Jeden ze džbánů měl trhlinu, zatímco druhý byl bez chyby.

3. Po dlouhé cestě od řeky k domu staré ženy byl vždy ten s trhlinou napůl prázdný.

4.To trvalo celé dva roky a ženy vždy donesla domů jen jeden a půl džbánu vody.

5. Bezchybný džbán byl samozřejmě na svůj výkon velmi hrdý.

6. Zato ubohý naprasklý džbán se za svou chybu velmi styděl a trápilo ho, že dokázal vykonat jen polovinu toho, na co byl určen.

7. Po dvou letech, která mu připadala jako hrozné selhání,řekl džbán staré ženě.

8."Velmi se stydím za svou trhlinu, z níž uniká voda po celou cestu k tvému domu, odpusť mi mou nedokonalost."

9. Stará žena se jen usmála a pravila: "Nevšiml sis, že na tvé straně cesty cesty rostou květy a na druhé ne?

10. Zasila jsem na tvé straně semena, protože jsem o tvé trhlině věděla a ty tím pádem zalíváš květiny pokaždé, když se vracíme domů.

11. Celé dva roky jsem mohla trhat tyto krásné květy a zdobit jimi stůl.

12. Kdybys takový nebyl, tato krása by neexistovala a nezdobila náš dům."

13. Každý z nás má své chyby.

14. Měli bychom každého člověka brát takoého jaký je a vidět v něm především to dobré.

15. Takže všichni moji přátelé s trhlinou ve džbánu: mějte krásný den a nezapomínejte vychutnávat krásu a vůni květin na vaší straně chodníku.

věděla

 

 


a2a2a
11. 08. 2019
Dát tip

avi Bixley


a2a2a
11. 08. 2019
Dát tip

Napsal jsem autorovi, aby se vyjádřil. Upřímně, i v mém komentáři jsem napsal, že ...Skoro tě podezírám, jako bys to opsal z nějaké japonské poezie...., ale nejsem tak sečtělý, abych mělm jistotu. Autor se jistě vyjádří, případně Bixley je natolik sečtělá, že pošle odkaz.


Marcela.K.
11. 08. 2019
Dát tip zvedavec, Zeanddrich E.

Čekala jsem, kdy někdo potvrdí moji doměnku. Souhlasím s bixley. Bohužel ale nevím kdo je autor, ale určitě jsem to četla v nějaké knížce.


a2a2a
11. 08. 2019
Dát tip

Bixley, můžeš to upřesnit?


bixley
11. 08. 2019
Dát tip zvedavec, Zeanddrich E.

Tuhle bajku bohužel znám. :-(


parádní.


díky


Ozzozorba
29. 07. 2019
Dát tip
Ano, děkuji všem :)

Mohla bych nominovat do PM??


fialka...
26. 07. 2019
Dát tip

Pěkně napsané, tip


vesuvanka
26. 07. 2019
Dát tip

Krásně napsané, připomíná mně moudro  východní filosofie :-))) TIP


K3
25. 07. 2019
Dát tip

Krásná miniatura.


Gora
25. 07. 2019
Dát tip

Tenhle styl ti sedne, Ozzo!

Potěšilo...moc.


a2a2a
25. 07. 2019
Dát tip

pěkné, překvapivý závěr. Skoro tě podezírám, jako bys to opsal z nějaké japonské poezie, jaký to má břink. Ale nepodezírám. Výběr jak za formu, tak za nápad.


Janina6
25. 07. 2019
Dát tip

Tomu říkám dlouhá meditace :-)


vidieť chyby na druhých môže byť omyl ... čo ak to nie sú chyby? ... vďaka za jednoduchý príbeh

revírník
25. 07. 2019
Dát tip Zeanddrich E.

Z toho plyne: Co je víc, napojit tělo, nebo duši?


Andělka1
25. 07. 2019
Dát tip

***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru