Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 19-07 (červenec 2019) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 08. 2019
0
27
3343

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ČERVENEC 2019

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v červenci 2019 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. |Go|K3|St|bi|Lu|Ja|La|Vi|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. |ra| .|ar|xl|zz|ni|kr|ga|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .|ga|ey| .|na|ov|n |
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .|ze| .| .|6 | .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .|r | .| .| .| .| .|
---------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+---------
1. Dar . . . . . . . . / Kandelabr . . | .| 1| 3| .| 3| 3| .| 1| =11 bodů
2. Zalít fíkus . . . . / Melodrama . . | .| .| 2| 1| 1| 2| .| 2| = 8 bodů
3. Mírný optimismus Bytosti ZX/Janina6 | .| 2| .| 3| .| .| 2| .| = 7 bodů
4. Nesúrodé zápisky .. / ysslandia . . | 3| 3| .| .| .| .| .| .| = 6 bodů
4. Poutníci zběsilí. . / Stargazer . . | 1| .| .| .| 2| .| .| 3| = 6 bodů
5. Brány dokořán . . . / CarverIsBack2 | .| .| 1| .| .| 1| 3| .| = 5 bodů
6. Dál . . . . . . . . / Coutinho . . .| 2| .| .| 2| .| .| .| .| = 4 body
7. Ezopovská hláška . ./ lastgasp . . .| .| .| .| .| .| .| 1| .| = 1 bod

 

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za srpen 2019, už nyní můžete posílat avíza.

 

 

HLASOVÁNÍ

 

Do středy 21. srpna můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

Dar autora Kandelabr
Brány dokořán autora CarverIsBack2
Nesúrodé zápisky o objeme 375,5 mil.m3 autora ysslandia

Mírný optimismus Bytosti ZX autora Janina6
Poutníci zběsilí urputnou věčností táhnou autora Stargazer
Dál autora Coutinho
Ezopovská hláška autora lastgasp
Zalít fíkus, osprchovat se, večeřet, seriál a spát autora Melodrama

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla - Jméno autora
2. Název díla - Jméno autora
3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

 

NOMINACE ČERVENCOVÝCH prozaických děl

 

Do středy 7. srpna můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v červenci 2019.
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Dar autora Kandelabr
Brány dokořán autora CarverIsBack2

Nesúrodé zápisky o objeme 375,5 mil.m3 autora ysslandia
Mírný optimismus Bytosti ZX autora Janina6
Poutníci zběsilí urputnou věčností táhnou autora Stargazer
Dál autora Coutinho
Ezopovská hláška autora lastgasp
Zalít fíkus, osprchovat se, večeřet, seriál a spát autora Melodrama

Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.

 


27 názorů

Janina6
24. 08. 2019
Dát tip

Upřímně gratuluji autorům Kandelabr a Melodrama. Potěšilo mě, že se dobře umístily texty, které se i mně zdály povedené. A děkuji všem, kdo mojí povídce dali bodíky :-)


Díky všem.

bixley
22. 08. 2019
Dát tip

Také já gratuluji vítězům, ale i dalším účastníkům!  neboť nikdo nezůstal bez bodu... :-)


K3
22. 08. 2019
Dát tip

Renato, máš pravdu. I pro mě je to neomuvitelné. Velice mě to zklamalo. Vzhledem k mému původnímu hlasování o to víc.


K3
22. 08. 2019
Dát tip

Připojuji se ke gratulaci.


bixley
22. 08. 2019
Dát tip

Janina6: napsala jsem Ozzozorbovi do kritiky, že tuto bajku znám. Vůbec na to nereagoval.  Kdyby na to nějak odpověděl, nemuselo se to probírat veřejně. Stačilo, kdyby tam doplnil na začátek větu: V Asii se vypráví tento příběh...


Gora
22. 08. 2019
Dát tip

Gratuluji prvním třem - a ostatním díky za účast, bylo z čeho vybírat!


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENO

Následuje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ČERVENEC 2019


Lakrov
20. 08. 2019
Dát tip

VYBRANÉ:

Brány dokořán autora CarverIsBack2, tedy text, do něhož se mi napoprvé nepodařilo začíst, shledávám na druhý pokus jako fantastické (myšleno jako kompliment) čtení. Depresivní, říkám si sice od začátku, ale něčím (asi tím, kam až to může dovést) mě to zaujalo, takže čtu dál tenhle "katastrofický scénář", z něhož mi občas utkví v očích některé věty či pasáže. Děsivé, leč ne nemožné. Ke konci mi to přijde poněkud zrychlené, ale ono by to si jinak bylo na román. Po dlouhé době čtu sci-fi (mohu-li to tak nazvat), které mě zaujalo; oceňuji nápad a nepřímou paralelu s vývojem, pokrokem.

Mírný optimismus Bytosti ZX autora Janina6:  Od začátku se bavím, při čtení téhle sci-fi komedie, a tak nemám čas hledat nějaké nedostatky či vznášet výhrady.

Ezopovská hláška autora lastgasp:  Od chvíle, kdy mi dojde, čí pohled na svět je v tom textíku předkládán (tj. od druhého odstavce) mě to začíná bavit a bavím se až do konce. A jelikož se bavím, tak nemám k textu výhrad. 

 

OSTATNÍ:

Poutníci zběsilí urputnou věčností táhnou autora Stargazer:  Zaujala mé představa zeleného nebe, a tak čtu dál. Stotožňuji se s pohnutkami, které (tuším) vedly k napsání tohoto textu. Setkání s Kerouackem je tam (dle mého) navíc. Odstavec o neznačených vrcholech má velký významový přesah. Jemný náznak erotiky těsně před koncem je překvapivý, ale neškodí.

Dar autora Kandelabr:  Ač mě od začátku odrazuje to sebevražedné téma, po chvíli zjišťuji, že je to zajímavý text, postavený vlastně jen na pohrávání si s tím tématem. Líbí se mi ta nezřetelnost, zamlženost sdělovaného. Dobře se to čte a myslím, že ne náhodou. Je to napsané dost profesionálně.

Dál autora Coutinho:  Úvodní sladkobolný dopis adresovaný zesnulé mě trochu vystrašil, ale četl se dobře a i dál se to čte dobře, až najednou zjišťuji, že je to moc hezky napsané a že k tomu nemám žádné výhrady.

 

MIMO:

Zalít fíkus, osprchovat se, večeřet, seriál a spát. autora Melodrama:  Dost špatně se mi to čte. Možná je to je to způsobeno grafickou úpravou, tvořící jeden souvislý blok textu a možná taky tím, že si zhruba v půlce textu uvědomuji, že nevím, o čem čtu. Je to pro mě jakési probírání se myšlenkami (převedené celkem vkusně do 3. osoby) a přeskakování z jedné (myšlenky) na druhou, čímž to pro mě ztrácí jakoukoli linii, naznačující kam se text ubírá... Prostě je to mimo můj vkus.

Nesúrodé zápisky o objeme 375,5 mil.m3 autora ysslandia:  Myslím, že tenhle expresivní "záznam z dovolené" je zajímavý svou atmosférou, jejíž poetičnost však já jakožto uživatel (mírně) cizího jazyka tolik neocením.


Janina6
20. 08. 2019
Dát tip

Ysslandia, v tom máš samozřejmě pravdu - pokud si je autor vědom nějakého zdroje, určitě by ho měl uvést, jenže právě proto, jak se příběhy neustále "vyprávějí znovu" a mají tolik verzí a obměn, myslím, že je dost problematické rozhodnout, co je vlastně tím originálem. Zvlášť u bajek, pohádek a podobných lidových vyprávění, ty se nám dostanou tak nějak do podvědomí (někde jsem slyšel...). Myslím, že je to složitá otázka na to, aby se vynášely tvrdé soudy. Třeba u použitých pohádkových námětů jsem v tištěné literatuře nějakých odkazů viděla minimum.

"Vědro" z mého pohledu nepřináší po literární stránce nic zvláštního. U autora tak dobrého textu, jako je "Ištar", mě docela zklamalo. Jen mě zarazilo to odstoupení ze soutěže.


ysslandia
18. 08. 2019
Dát tip

Janina6- dovolím si zareagovať k tvojej poznámke ohľadom textu Ozzorby. 

Myslím, že nešlo o žádné plagiátorství, a že by si každý "pobouřený" autor měl sáhnout do svědomí, nakolik originální jsou jeho vlastní náměty a příběhy.

 

Pokiaľ by autor uviedol dostupný zdroj, reakcie by neboli odsudzujúce. Keďže autor tento zdroj neuviedol, vyznelo to tak, akoby sa pasoval do úlohy jediného "zdroja " originálnosti textu. A toto mi nepríde vôbec správne. Vidíš ty v tom nejaký osobný vklad ?

Je iné uviesť zdroj, ponúknuť svoj pohľad, a oboznámiť čitateľa s tým, že myšlienky iba preberám- nie sú moje. To sa samozrejme akceptovať dá. 

samotné vyhlásenie autora- niečo v zmysle- že no, na písmaku sa asi nič neprepečie / bolo to asi v koment. / tiež nevyznieva v tomto smere veľmi presvedčivo smerom k "pozabudnutiu"- uviesť veci na správnu mieru...


Janina6
18. 08. 2019
Dát tip

A jestli můžu, dovolím si něco k Ozzozorbovu "Vědru"...

Všechny příběhy už tu někdy byly... a budou zase, jen je bude vyprávět někdo jiný a po svém... Abych nešla za katr, přiznávám, že i tato myšlenka je převzatá! Naposledy jsem ji četla v knize Stephena Kinga... ale kdo ví, kde ji četl nebo slyšel on :-)

Tip jsem nedala, ale ne proto, že je to známý či povědomý příběh. Prostě to nebylo napsáno tak, aby mě to nadchlo. Ale co se tu kolem textu semlelo, mě mrzí. Myslím, že nešlo o žádné plagiátorství, a že by si každý "pobouřený" autor měl sáhnout do svědomí, nakolik originální jsou jeho vlastní náměty a příběhy.


Janina6
18. 08. 2019
Dát tip

1. Dar autora Kandelabr

2. Zalít fíkus, osprchovat se, večeřet, seriál a spát autora Melodrama

3. Brány dokořán autora CarverIsBack2

Delší komentáře jsou u povídek. Kandelabrův text je pro mě skvělý po všech stránkách - vybroušený styl, tajemno, přesah... Povídka autorky Melodrama mě nezaujala tolik obsahem (který vyznívá vlastně banálně), jako vypravěčskou šikovností a věcným, přitom pronikavým pohledem do nitra hlavní postavy. Brány dokořán jsou pro mě dost dobrým horrorem, atmosféra hrůzy a bezvýchodnosti je působivá a hned tak tu povídku nepustím z hlavy.

Ostatní texty mi tolik povedené nepřipadly.

S "Nesúrodými zápisky" si, přiznávám, nevím rady - styl je úžasný, ale pro mě je to spíš poezie, zvláštní, zajímavá, ale ne že bych jí rozuměla...


Luzz
14. 08. 2019
Dát tip

1. Dar (Kandelabr)

2. Poutníci zběsilí... (Stargazer)

3. Zalít fíkus... (Melodrama)

 

(viz komentáře pod jednotlivými texty)


K3
14. 08. 2019
Dát tip

Moje nové hlasování:

1. Nesúrodé zápisky o objeme 375,5 mil m3 - ysslandia

2. Mírný optimismus bytosti ZX - Janina6

3. Kandelábr - Dar

První dvě, hodnocení výše. Kandelábr má především perfektní jazyk.

 


Oznamujeme, že Ozzozorba odstoupil s povídkou Vědro ze soutěže.


bixley
14. 08. 2019
Dát tip

Tentokrát bylo dost povídek tak trochu transcendentních, všechny soutěžní práce mě svým způsobem zaujaly.

1. Mírný optimismus bytosti ZX autora janina6

2.Dál autora Coutinho

3.Zalít fíkus, osprchovat, večeřet, seriál a spát autora Melodrama

Kritiky jsou pod jednotlivými díly.


Pro lastgasp: Hlasuj pro jiná díla, ať žádného umístění nedosáhne :-) A na druhé místo už to ani teď nevypadá, dle mezisoučtu mají "Nesúrodé zápisky..." 6 bodů, "Dar" 3 body a teprve pak následují 2-bodové  "Dál", "Zalít fíkus..." a "Vedro".

P.S. Nikdo není protěžován, alespoň ze strany pořadatelů jistě ne.

 


lastgasp
14. 08. 2019
Dát tip Próza_měsíce

Plagiátorství jednoho z nominantů, již v průběhu soutěže umístěného na druhém místě mě od účasti na hodnocení odrazuje. Autor je zřejmě ve velké oblibě, protože za posledních pět jeho příspěvků obdržel 35 tipů, což by mělo svědčit pro určitou úroveň a kvalitu (plagiát obdržel 15 tipů). Jestli u nejčastějších dárců tipů jsou lidé, kterých si vážím, pak nechápu, jak mohou opisování, vydávání cizí práce za vlastní, bez uvedení zdroje původu takto hodnotit. Je to pro mě zklamání.


Stargazer
11. 08. 2019
Dát tip

1. Kandelabr - Dar

Profesionálně napsané. Skvělá postava mrtvé holky, tajemná krabice, téma. Prolínání snových pasáží s realitou.

2. Melodrama - Zalít fíkus, osprchovat se, večeřet, seriál a spát

Věčně aktuální téma životního stereotypu - které mě zajímá. Slohově kvalitně napsáno, možná těch metafor je tam přespříliš, i když mnohé z nich jsou moc hezky vymyšlené. Podivovat se nad tím, že si holka šlehne a vyspí se natruc s náhodným chlapem, je samo o sobě přesným obrazem stereotypního vnímání světa. Proč by to do prdele nemohla udělat?! Proč by nemohla ze dne na den odejít z práce?! Dokázali bychom to my sami..?

3. CarverIsBack2 - Brány dokořán

Povídku čtu jako alegorickou kritiku společnosti, naší nemocné civilizace, z níž se vytratila schopnost žít. A přitom žít je to úplně nejjednodušší. Nečtu to jako hororovou povídku o střetu s jinou vesmírnou dimenzí. Utvrzuje mě v mém pohledu, že na konci stojí dítě (což jsem během čtení možná skoro očekával). Dítě, které je opravdové, upřímné, dítě, které ještě neztratilo nic z toho, co všichni my dospělí - duši, chuť, touhu.


K3
10. 08. 2019
Dát tip

Omluva - Nesúrodé...


K3
10. 08. 2019
Dát tip

1. Nesůrodé zápisky o objeme 375,5 mil.m3 - ysslandia

2. Vědro - Ozzozorba

3. Mírný optimismus Bytosti ZX Janina6

První jednoznačně. Dají se číst všechny sloky nebo úseky i samostatně a vždy je z toho cítit síla a vzbuzuje radost ze čtení krásného slova.

Vědro - na krátkém úseku silná myšlenka, pohlazení.

Bytosti - humorné scifi moc rád nemám, ale tohle je hezky vybroušené a příjemně vtipné. Z dálších mě zaujala především humorná povídka Ezopovská hláška. /Více u jednotlivých povídek/


Gora
10. 08. 2019
Dát tip

1. Nesúrodé zápisky o objeme 375,5 mil.m3 autora ysslandia

2  Dál autora Coutinho

3. Poutníci zběsilí urputnou věčností táhnou autora Stargazer

První místo - Zápisky -  mne neskutečně bavily, je to zajímavý způsob pozorování a ztvárnění sebe sama i okolí... klidně bych četla dál a dál. Tím přecházím k povídce Dál, kde mne sice trochu mrzí "idylický" rámeček - ale celkově je to text, který potěší duši... a táhne čtenáře tak nějak k ušlechtilosti... a přejdu ke třetímu místu, Poutníkům...kteří mne potěšili dobrým stylem psaní a výraznou pointou s přesahem.

Vědro je moc dobré, ale spíše rozepsaná minibajka, humorná povídka Ezopovská bajka velmi pobavila, a z dalších děl, která mne v tomto kole zaujala, bych "vypíchla" povídku Zalít fíkus..., psána svérázným stylem - budu se těšit na další tvorbu této autorky.

Všem děkuju za účast, ale místa jsou jen tři:-)

 


NOMINACE BYLY UKONČENY

Následuje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ČERVENEC 2019

 

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru