Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Súkromie uráža

Výběr: a2a2a
04. 08. 2019
17
15
890

„Gabika, aj ty sa odo mňa odhradíš?“ osloví ma suseda na záhradke a ukáže hlavou na plot z pletiva, ktorý je celý potiahnutý zelenou textíliou. Keby ma neupozornila, ani si nevšimnem, som zahľadená do tej svojej.

„Nie teta, nemám to v pláne. Zatiaľ,“ dodávam potmehúdsky. Neviem, či pochopila.

„Tak sme sa tešili, že budeme mať nových susedov a pozri, čo mi urobila! A máme také sprosté zákony, že jej to nemôžem ani zakázať. Včera som počúvala diskusiu na túto tému. Aj o stromoch hovorili. Keď susedov strom presahuje na moju záhradu, nemôžem si ovocie obrať. Ale ja ho zase nemusím pustiť na môj pozemok!“

„V tomto prípade to myslím je, alebo by malo byť ošetrené predpísanou vzdialenosťou, aby sa stromy nesadili na hranicu pozemku. Ale zakázať niekomu, aby si ohradil vlastnú záhradu...Ľudia chcú mať súkromie.“

„Súkromie! Toto mi povedala! Ona chce mať súkromie! Tak ma tým urazila.“

„Viete, teta, my sa na to pozeráme inak. Keď sme sem prišli bývať, žiadne ploty neboli. My, decká z jedenástich bytoviek, sme sa naháňali spolu po dvore, aj po záhradách. Moje deti sa už narodili medzi ploty.“ Nechcem jej pripomínať, že ten prvý postavila ona, lebo sa nezniesla s pôvodnou susedou. „Lenže tí, čo prišli teraz, to vnímajú inak. Stretajú sa tam s rodinou, s priateľmi, robia grilovačky. Nestoja o divákov zo susedných záhrad.“

„Urazila ma a ja sa s ňou už nerozprávam, ani jej neodzdravím,“ hudie si svoje.

Tá nová sa zo začiatku snažila. Ale deň čo deň počúvať rady, kde má čo zasadiť, čo má vykopať, lebo to tam nepatrí, aj tú borovicu pre domom by mohli spíliť a všetko najradšej hneď, došla jej trpezlivosť. Nečudujem sa, zažila som si svoje, momentálne je prímerie, dokedy, ťažko odhadnúť. Nestačí jej dirigovať nás v dome, prichádza do konfliktu aj so susediacimi štvorbytovkami, ktorým ako inak, len v dobrom, dohovára.

Keď sme začali stavať altánok, radili sme sa s deckami, kam otočíme terasu. K balkónom nie, tam trávi najviac času, opretá o zábradlie, pozoruje. Smerom k železnici vidíme ako lepšie riešenie. Ona má záhradnú chatku až pri plote, sedáva tam na lavičke s dcérou aj kamarátkou, ale vzdialenosť je väčšia, aspoň nedopočuje. Odrovnala ma hláškou: „Aj ja som taká sprostá, tú ťahavú fazuľu som mala zasadiť na opačný koniec. Až keď narástla, som si uvedomila, že ja na vás teraz nevidím. Aj tá jabloň mi zacláňa. Minule tu bola Monika, Elena mi hovorila a ja som ju nevidela.“ 


15 názorů

vďaka za úprimnosť, Lakrov, to tak býva, niekoho zaujme, niekoho nie, možno som to nenapísala dosť zrozumiteľne pre čitateľa,ktorý nepozná naše susedské vzťahy z predchádzajúcich textov


Lakrov
25. 09. 2019
Dát tip
Téma plotů, zdí a povností je mi blízké, tím mě to zaujalo, ale po dočtení musím přiznat, že tomu moc nerozumím (a není to způsobeno mírně cizím jazykem). Prostě se to do mě tentokrát "netrefilo", což je spíš moje chyba. Peju lepší čtenáře.

vďaka za hviezdičky, Daniel


DN
07. 08. 2019
Dát tip
*****

Um, áno, ona je výnimka, mnohí by radi počuli a videli, skrytí za záclonou, ale ona je rada na očiach a hlavne na ušiach :)


Umbratica
05. 08. 2019
Dát tip

Myslím, že tvoje sousedka, která soukromí mít nechce, která chce být viděna a slyšena všemi okolo, kdykoli vyjde na zahradu, je dnes už jen velkou vyjímkou. Kolem všech plotů u nás už jsou tůje, pámelníky nebo aspoň fazole a ty zelené textilie, o kterých píšeš se objevují hlavně na nových plotech nově oplocených pozemků, kde tůje dosud nestačily vyrůst.


vďaka, pobavili ste - Marcela, Hanka, Andělka


Andělka1
04. 08. 2019
Dát tip

Jééé...to já znám . Já sem  žila v dvojdomku, můj skororodný dům, první byl do mých pěti let,  zámek. No a zažili jsem tam různé sousedy. Ta poslední mi povídala, už je tomu cca 15 let i více??Ještě žil můj táta, my tam jezdili stále  na Víkendy . TAK MI SOUSEDKA VŽDY SDĚLOVALA , CO JAKO TÁTA A MOJE NĚKTERÁ MACECHA, BYLO JICH NĚKOLIK. vŠECHNY BYLY ALE MACEŠKY. Bylo mi divné, že znala i intimity z nocí mého táty. Vždyť jsem tu žila,  jezdím stále x lety, stále máme za společnou zdí ložnici, jak je možné, že nic neslyším od nich.....mi vrtalo hlavou. Navíc táta spával a sexoval ještě o místnost dál. Až to prasklo. Nechtěně, tak nějak podobně mi sdělila, že jí asi muž zahodil plecháček (který měla vždy přitisklý ke společné zdi), že jí vždy nadával. Že ho to rozčilovalo,. jak stojí u postele s přitisklým uchem na plecháčku...že si musí koupit nový a že nyní nejsou k sehnání, že se asi nevyrábí....ble...ble :-)..:-)) 


8hanka
04. 08. 2019
Dát tip

:)

terasu by ste mali pre istotu nechať obrásť niečím jedovatým, aby sa Vám tam nenasťahovala, keď na Vás z jej chatky nevidí:))

Marcelkini susedia maju vtaka, Tvoja suseda psika čo je zvedavý rovnako ako jeho panička, každého príchodzieho ohlasuje zúrivým štekotom, k Tebe sa nemajú šancu dostať nielen zlodeji ale ani milenci:)


Marcela.K.
04. 08. 2019
Dát tip

Také máme takové sousedy - se zelenou textilií... a navíc mají ptáka, co se řehtá stejně jako jeho paní...takže netuším, kdo to zrovna je - sousedka, nebo papouch ? ;-)


agátka :)

Jarko, ona vie, čo chce - aby ju všetci poslúchali a robili podľa nej

a2a2a - ďakujem! posledná veta tam naozaj nemusí byť, šup s ňou preč

Číňanov na ňu, Luboško :)


Kočkodan
04. 08. 2019
Dát tip
Ani ja sa nečudujem. Ono se to poměrně málo ví, že si Číňané postavili tu velkou zídku ani ne tolik z bezpečnostních důvodů, ale spíš jako ochranu proti příliš zvědavým a dotěrným sousedkám.

a2a2a
04. 08. 2019
Dát tip

Gábinko, po čase jsem se zastavil, a zjišťuji, že jsi pořád ta istá. Přečetl jsem s chutí, už si nepamatuji, jak jsi byla na tom stylisticky dřív, vždy mne zaujal tvůj "živý" obsah, a tak poznamenám, že píšeš tyto miniatury velmi hezky. Naprosto přirozeně střídáš přímou řeč s doprovodný textem a dáváš mu tak mimo opravdu živý obsah i přirozený rytmus.  Snad bych vypustil úplně poslední větičku o špehování. Ale tys myslela na všechny čtenáře.


revírník
04. 08. 2019
Dát tip

Souhlasím s tebou. Měla by si rozmyslet, co vlastně chce.


agáta5
04. 08. 2019
Dát tip

:))) se musím smát, suseda jedna protivná :))) 

takových je, ale proto máme múry a ploty hihi 

hezky jsi to, vždycky mě ty tvoje babky pobaví 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru