Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co je víc? (sidžo)

Výběr: a2a2a
04. 08. 2019
18
17
1444
Autor
atkij

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Sid%C5%BEo

 

 

Dočítám nebe lánu slunečnic

v mezerách řádků. Stín hmyzích kůrů

 

vytváří vlastní nomenklaturu

záplavám světla. Co je víc,  než nic

 

muset a muset... Po stopách k ránu

co krok,  to prostor pro slovobránu.

 

 

 

 


17 názorů

atkij
30. 07. 2020
Dát tip

Miluju tyhle toulky do "historie".

V jednom antikvariátu jsem objevila překlad starokorejské lyriky: Chryzantémy ze země zelených hor - O. Vyhlídal.

Děkuji, děkuji!

 


PavelK
28. 07. 2020
Dát tip

Stín hmyzích kůrů

vytváří vlastní nomenklaturu

záplavám světla.

Nerozumím Sidžo, ale vypíchl bych se mi jak si touhle větou přemostila dvě strofy. Laicky tomu říkám, že báseň pak působí jakoby plastičtěji.

Nic není víc než nic.

:-)

Moc pěkné.


atkij
05. 08. 2019
Dát tip
Yss, vážím si...:) Umbratico, rozesmála jsi mě...šikmé oči Asiata, ale vím, jak myslíš, díky moc:) fialko, děkuju.

fialka...
05. 08. 2019
Dát tip

Nápadité, zajímavý odkaz :-)


Umbratica
05. 08. 2019
Dát tip

Tip za básničku i za osvětu. Myslím si, že pohled na svět šikmýma očima Asiata může Evropana vždycky obohatit. 


ysslandia
05. 08. 2019
Dát tip

niet čo vytknúť, príde mi to veľmi precízne, premyslené, vyvážené ako technicky, tak obsahovo, ľahké, podmanivé...


atkij
04. 08. 2019
Dát tip
Děkuju všem! silene:), konvenční svraštělost zrovna Tobě nehrozí nikdy. Povoleno vše:) Kočkodánku, nejvíc!!!úsměv. Pavle, byla bych jen ráda. a2a2a, děkuji za mile příznivou reakci. Určitě zde nejsem první, kdo se o tuto formu pokouší. Pokud vím, z Písmáků už ji použil dajakbol. Třeba by mohl přispět nějakou větou... Líbila se mi možnost využít jinak haiku motiv. Trochu barvitěji, na přece jen větším prostoru, s použitím rýmového schéma. Marcelo, Goro, Danny, děkuju.

Danny
04. 08. 2019
Dát tip
paráda, hodně nápadité, tip

Gora
04. 08. 2019
Dát tip

Jitko,  moc podařené, díky za nápady a odkaz!


Marcela.K.
04. 08. 2019
Dát tip

Dík za rozšíření obzorů ;-)


a2a2a
04. 08. 2019
Dát tip

Výběr za novinku i provedení.


a2a2a
04. 08. 2019
Dát tip

Díky za odkaz a pochválím tvou neutuchající chuť experimentovat, ale i vnešení tohoto specifického žánru na Písmák. Tak jako haiku zde inspirovalo mno lidí, tak i nyní je zde námět.  Setkávám se s tímto poprvé, ale podle vysvětelní v odkazu jsi to zvládla skvěle. Má to jak formální stránky - šestiverší, rým a hlavně jakousi nadčasovou filozofii, jak ke  korejské poezii typu sidžo patří.


Štírka
04. 08. 2019
Dát tip

Podařené...


Kočkodan
04. 08. 2019
Dát tip
Jitko, zdá se, že ti rostlina Helianthus docela učarovala. Mně zase tvoje poslední slůvko. (Snad byl můj komentář víc než nic; lehký úsměv)

Silene
04. 08. 2019
Dát tip

I třebas je chryzantéma slunečnicí v celé své podzimní svrasčilosti? (a to jakože slovobrána ke konvenční svraštělosti).

Ach, sidžo!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru