Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hledám

08. 08. 2019
2
7
687

ze sbírky Já ne, to Tatínek...

Z trávy, ze zelené sukýnky

hledím do černého šatu noci.

Hvězdu hvězd hledám v plášti jejím

pouze kal z oblaků je mi nabídnut.

 

Z otázek pouze proč mi zůstává.

 

Vyhublé srdce však sousto žádá,

kde vzít je? ...když nekrást velí...!

Kdo žebráka odmění, než srdce celé zkamení?

Slané oči dál hledí vzhůru,

až uviděly malou třepotavou můru,

která za světlem si letí...

Kdo ten světlonoš?

Sám král...


7 názorů

Děkuji Helen za zájem a za podporu zapsaných děl...


Z trávy, ze zelené sukýnky...  báseň začala tak mile,  skorem jsem se začala usmívat...


AFRODITA
07. 03. 2020
Dát tip

*** a ta je hezká


Moc děkuji. 


Umbratica
26. 08. 2019
Dát tip

Slovosled je pořadí slov(větných členů) ve větě. Dnes se používá zcela jiný slovosled než např v devatenáctém sltoletí nebo například ve století šestnáctém.

V minulých staletích většinou končila věta slovesem, což se vyskytuje i ve tvé básni. Bylo by přirozenější používat slovosled dnešní doby.

Nestačí se filosofických témat jen dotknout. Autor vždy musí vyjádřit svůj originální názor na nějaký problém.


Dobrý den, děkuji za zaslané. Nevím co je archaický slovosled a filosofická je protože jsou zde otázky o životě a jeho smyslu. 


Umbratica
22. 08. 2019
Dát tip

Proč používáš tak archaický slovosled a proč jsi označila tuhle básničku za filosofickou ? Protože má archaický slovosled ?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru