Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ČLOVĚK NENÍ HLAVNĚ JEN VODA

09. 08. 2019
0
8
850
Autor
Litarts

 

Ale i teplé slunce, někdy výbušnina, oheň, kámen či led.

Hrubý samorost, křehké sklo nebo také něžný květ.

 

Byl naplněním snad všeho,

v tekutém, pevném i plynném skupenství.

Těžko určit v převaze kterého

a v jakém podobenství.

 

Plný života i své smrti,

rozdával radost, někdy bolest.

Jednou podepírá, jindy drtí,

s ohledem na svoji čest.

 

Slunce, oheň, kámen či led,

hrubý samorost a křehké sklo.

Také něžný jako květ,

když to tvrdé prasklo.

 

Ničeho však tu příliš,

pro naplnění bytí.

Ty kazateli pravdy slyš,

kde poctivosti a kde jejího krytí?

 

Člověk není jen samá voda,

s menším procentem sušiny.

Život přece není móda,

se svými všesměrnými činy.

 


8 názorů

Litarts
13. 08. 2019
Dát tip

Pletete si výrazy kozervativní i moderní.

Na Staroměstském náměstí se vyzkoušelo již asi 600 nárhů na dostavbu SR, ale nejhůře dopadly právě ty "nejmodernější". Tady se hledá řešení, jež by kvalitně a bezkolizně doplnilo chybějící zástavbu náměstí, a bylo přínosné i funkčně dle daných možností a podmínek. Proto ty tvůrčí inspirace historickými slohy, v kontinuální návaznosti na stávající urbanismus a architekturu budov. Bez takového přístupu tuto proluku dostavět nelze. Respekt gotické věže SR a barokního kostela sv. Mikuláše, od našich největších architektů, je zde nutný. Všechny ty návrhy, které je ve své samolibosti ignorovaly, vyzněly  naprázdno a často jen jako trapná groteska.

V kontinuální návaznosti na klasickou poezii jsou psány i básničky. Ty současné "hurá styly, už se nemusíme nic učit",  nemohu akceptovat.

Obojí, architektura i ta poezie jsou však moderní, nikoli jen dobově módní.


jestli se nepletu, je autor architekt, který prezentoval vytrvale své návrhy na rekonstrukci Staroměstské radnice v Praze. Podobně konzervativní, jako jsou jeho zdejší básně...proč ne, nemusí být všichni moderní...


Umbratica
12. 08. 2019
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Zatím urputně dumám nad tím, jestli je to míněno vážně, nebo jestli je to parodie...


Litarts
11. 08. 2019
Dát tip

Opisuji svoje básničky na šesti serverech (na čtyřech nejen je), a také vím, co píši, takže mě hned tak něco nerozháže. Urážlivé komentáře, pokud to lze, většinou mažu.


Norsko 1
11. 08. 2019
Dát tip

Všechno smaž. I sebe


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru