Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Učiňme Zdendu opět velikým

09. 08. 2019
2
83
3517
Autor
Fruhling

 

V 32. týdnu roku 2019 nás virtuálně opustil internetový uživatel Zdenda. Tímto bych chtěl krátce vzpomenout jak na jeho povídky (Berana jsem dokonce hlasitě předčítal přátelům), tak na jeho neutuchající kritickou činnost v oblasti prózy. Byly dny, kdy jsem na písmák chodil jen kvůli jeho ironickým, mnohdy až nepříjemně upřímným komentářům, a troufám si říct jeho elektronickým odchodem písmácká próza utrpěla.

Společně s tímto bych se vás chtěl zeptat, jaké máte na Zdendu vzpomínky? Nebo vzpomínáte na jiné písmácky mrtvé uživatele, kterých jste si cenili nad rámec jejich tvorby? Osobně se mi vybavují nicky jako StvN, Finch, narvah/.duke nebo nepotrebujem. Podělte se.

 


83 názorů

Ježkovy voči
08. 09. 2019
Dát tip Lerak12

Po dnešním zážitku s mazáním nepohodlných uživatelů už Zdendu naprosto chápu. 


Josephina
28. 08. 2019
Dát tip
;-)

.duke.
27. 08. 2019
Dát tip

janina: to šecko vím, mám to v měrku ;)


.duke.
27. 08. 2019
Dát tip Josephina, Gora

taky jsi z ní, leraku, zdá se, vylezl.. tak vítej na světle.. už nejseš ve zdendově prdeli.. napíšeš tu esej?


supizmus
24. 08. 2019
Dát tip

Afranat


Lerak12
24. 08. 2019
Dát tip

Hmm, jak dojemné... to to zdejší zalézání a vylézání ze Zdendovi prdele. Z těch "intelektuálních" komentů na úrovni by se dala napsat pěkná esej.

Ale nechtěl jsem Vás nasrat. To ne.  


Zbora
22. 08. 2019
Dát tip Pomerančová, a2a2a, Josephina

Pišta Hufnágl

Stanislav

Alternative4

Hermit

Kouzelná květinka

Dítě na skleníku

chroustjazz

Baronka

Big George

Noe1

Janek

Augustin Šípek

Zaki

Honzyk

Vaud

Prosecký

Alimra

Craerassy

Diotima

Čekana Učekaná

Faust

Tři černí mravenci

Paranoid android

Romale

Automobil

Dero

Rajmund

Jiko

Katugiro

Dunaj

Fouckault

Markéta

Petula

Jinovata

Edvin1

a mnozí další


Janina6
18. 08. 2019
Dát tip

.duke., Winter je tu stále, jenom se ze zimy převtělil do jara :-)  a Print už bohužel nežije... dlouho jsi tu nebyl.


.duke.
14. 08. 2019
Dát tip

winter.. kde je winter? katugiro.. print.. kalais.. stvn..

byla to legrace, tady..


Silene
13. 08. 2019
Dát tip

Kecáš, hrůzyPusíku. Zdendu, i když je citlivý hoch, jen tak něco neporazí.

Zdenda se vrátil nicku, ne, ne, ty nejsi naše maminka! Nevěříme ti ani beránka.


Fruhling
13. 08. 2019
Dát tip
Duch indianskeho pohřebište funguje porad stejne spolehlive :D

tohle neni zdenda

Péťo si z nás dělá prdel, to je jasné


Silene
13. 08. 2019
Dát tip

Ovšem ty Zdendovy navrátilské verše vyznívají tak... podezřele pusíkovsky, nezdá se vám?

Kdepak, jestli na něj tuhle Fruhling nemá nějaký obzvláště prověřující fučíkovsko prozaický test z autenticity dávných redaktorských časů, ničemu nevěřím.

Ale jinak bych samozřejmě měla náramnou radost.


Fruhling
13. 08. 2019
Dát tip
Zdenda se vratil z hrbitova zviratek. Veselme se.

Umbratica
12. 08. 2019
Dát tip

Já jsem Zdendu tajně milovala a myslím, že ani on nebyl k mým citům úplně lhostejný. Často jsme spolu flirtovali a tak mi tady bude opravdu chybět.


dadik
11. 08. 2019
Dát tip

jo diskuze...hm :)


dadik
11. 08. 2019
Dát tip

kdes to vytáhla? 


Alegna
11. 08. 2019
Dát tip
31.07.2019 20:42:35 dát kritice tip Zdenda

Tak už to ukazuje jen aktuální údaje.

Všechno ok. Mých devadesátdevět smazaných děl je u dobrotivého

Oldy jistě v naprostém bezpečí. Hezky je opatruje a stará se o ně,

když jsem je já zlý otec zavrhnul a pokusil se je zabít.

 Tohle napsal Zdenda


Fruhling
10. 08. 2019
Dát tip

Ach ty proměny umělce do střední třídy. Myslel jsem, že tohle je možné už jen v knihách.


kloaka uz nejede. --- z juyca je dnes riaditel. vcera sme boli na drinku:)


dadik
10. 08. 2019
Dát tip

Lukáš Hrdý pozorovatel.. nevím co blbnu:)


dadik
10. 08. 2019
Dát tip

Scénàristiku tuším


dadik
10. 08. 2019
Dát tip

Pozorovatel Lukáš Nový vystudoval FAMU, přesně obor nevím, pracuje pro Novu atd.. vím o něm :)


Fruhling
10. 08. 2019
Dát tip

Ještě jak jsem si procházel staré komenty, vzpomněl jsem si na uživatele James Juyce - ten sice dělal básničky, ale byl taky fajn. Myslím, že dneska jede časopis Kloaka.


Fruhling
10. 08. 2019
Dát tip

Pozorovatele jsem kdysi viděl live na Chodově. On se pak nějak upnul k fulmům nebo co. 

Jina souhlasím, že nynější redakci schází zlý muž. Podle mě ten nejlepší kritik tě sice silně kopne, ale tím tě i posune. je to trochu BDSM vztah, žejo.


dadik
10. 08. 2019
Dát tip

hm, pozorovatel :)


reka
10. 08. 2019
Dát tip

Zdenda odešel? Tak to už mi asi neodpoví na zprávu. Nemáte na něj někdo kontakt v nepísmákovým světě?

Chybí mi StvN, Finch a Narvah. To je pro mě zlaté období písmáka, když byli tihle aktivní, někdy kolem 2005, to jsem tu trávil šíleně času, strašně mě bavilo číst jejich věci (plus pár dalších lidí), bavit se s těmahle lidma. Zdenda mi bude chybět, jak pro povídky, které jsem měl rád (i když on se mnou nesouhlasil ani v tom mém výběru, co jsem od něho považoval za dobré a co naopak za nic moc ), tak hlavně pro jeho názory. Byl vtipnej aniž by byl trapnej.


Janina6
10. 08. 2019
Dát tip

Z těch, co sem už nechodí, vzpomínám ještě na pozorovatele - hlavně na jeho kritické komentáře. Byly opravdu nemilosrdné, zvlášť ve srovnání s dnešní "hodnou" redakcí, ale uměl jít k jádru věci a upozornit na to podstatné.


Janina6
10. 08. 2019
Dát tip

Zdenda píše fantasticky, zato se s ním hůř komunikuje. Mívá pravdu, to ano, ale fakt se nedá názor napsat trochu slušněji, než např. "je to sračka"...? (Myslím, že se vrátí.) Mám pocit, že takových nicků je tu víc - kteří jsou šikovnými autory, ale jako lidi jsou arogantní a nepříjemní. Ale podobné příklady by se našly i mezi úspěšnými spisovateli a umělci obecně. Možná se talent snoubívá s nějakým druhem psychické úchylky?

Chybí mi Tragicus. Jeho povídky měly v sobě to těžko pojmenovatelné, co vás donutí na ně nezapomenout. A udělal spoustu práce kolem tehdejší Povídky měsíce.

A jasně, Finch je taky nezapomenutelnej a .duke. (Narvah) jakbysmet, ti dva jsou snad těmi nejlepšími povídkáři, co jsem tu zažila. A s nimi Kandelabr, který tu naštěstí zůstal :-)


egil
09. 08. 2019
Dát tip

Zdenda byl dobrý Písmák. Budiž mu databáze lehká. Občas mě štval, protože neměl pravdu; a ještě víc mě štval, když pravdu měl - něco mi někde v diskusi ujelo, pustil jsem se na tenký led - a on tam po mně vystartoval a dorazil mě. Štval, ale respekt... R.I.P.

Třeba sem něco z onoho světa sem tam něco mrskne(?) 


K3
09. 08. 2019
Dát tip Fruhling, Silene

Ani nevím, že je Z. pryč. Byl to kat, někdy až barbar, ale mě nikdy nevadil. Často měl pravdu, někdy se i seknul, ale to se stává. Myslím, že je alespoň jeden kat potřeba. Takže ho budu postrádat. Stejně jako StvNa i Careful, ta se sekala často, ale byla s ní sranda. Taky postrádám třeba upupa...

 


Fruhling
09. 08. 2019
Dát tip
Si pis, ze byl, jeste pod nickem Winter. Jako uzivatel Fruhling jsem pak byl v redakci prozy spolecne s uzivatelem Zdenda :D

Fruhling
09. 08. 2019
Dát tip

Nj, Senior... na toho už bych skoro zapomněl, dokonce mám pocit, že jsme byli v redakci prózy spolu :D Dík za připomenutí.


dadik
09. 08. 2019
Dát tip

Voloďu pamatuju i seniora :))


Hnětenčík
09. 08. 2019
Dát tip Johanakrupa

Zdenda byl jeden z mnoha vulgárních úchyláků - tenkrát tohle letělo. Později se nejspíš profackoval za rohem a ke konci už z něj sálal snad až fekalizační klid. To jsou ty vyměklé konce písmáckých prudičů.

Z ostatních bych vzpomenul aspoň Voloďu, což byl nejspíš první písmáckej troll, do tý doby se na Písmáku brali všichni smrtelně vážně a tohle bylo něco úplně novýho. Nikdy nebylo úplně jasný, jestli si dělá prdel nebo je fakt debil. Ten člověk byl jednu dobu uctívanej skoro jako písmáckej Ježíš. Později změnil nick (tuším Senior), dostal se do různejch redakcí a trollil dokonce z oficiálních pozic. Konec příběhu.

 


Nebo se kutálet :)

Vihar tu byl teď nedávno. po deseti letech se přihlásil. škoda, že už nic nedává.


Gora
09. 08. 2019
Dát tip Fruhling

Kdysi jsem o Zdendovi napsala článeček Zdendův svět, je uložen v klubu Zrcadlo Písmáka... a z mé strany se pohled na něj nezměnil.

I když je solitér, byl tady dlouho... snad se vrátí.


Fruhling
09. 08. 2019
Dát tip
Hruzo, v pohode. I tohle je kus Zdendy a patri to k veci.

Fruhling
09. 08. 2019
Dát tip
Hruzo, drzme v komentech alespon Zdenda level. Dik.

Fruhling
09. 08. 2019
Dát tip
careful jsem nemel rad, prptoze me docela sjizdela. Ale pamatuji si ji :D.

Silene
09. 08. 2019
Dát tip

F: Přibližně dtto, možná ten duševní stav funguje na principu tvých rozostřených postav, říkám si. 


Fruhling
09. 08. 2019
Dát tip
V pohode, taky si pamatuju a vzpominam. Ja jsem vlastne nikoho z pismaku nikdy nevidel, takze je zvláštní pamatovat si jen nějaké internetové nicky, u kterych ani nevíš, kdo se za nimi skrývá (u toho Zdendy to bylo extra markantní). Kladu si otazku, jestli bych neměl delat neco realnejsiho. Treba behat.

Silene
09. 08. 2019
Dát tip

(Možná tak úplně nesplňuji zadání toho nadrámce.)


Silene
09. 08. 2019
Dát tip

Tragicus. 


Fruhling
09. 08. 2019
Dát tip

Se teda přiznám, že na fyzické stotožnění na internetu jsem dávno rezignoval. Myslím, že vypovídající je prostě jen kokrétní textový otisk, ať ho psal kdokoliv. 


Fruhling
09. 08. 2019
Dát tip

Mě by zajímalo, jestli se chlapec někdy vrátí a pod jakým pseudonymem.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru