Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

52 tři haiku ze Šumavy

22. 08. 2019
8
11
587
Autor
Darmo-šlap


Daleký rozhled –
krávy polehávají
zadkem k duze.

 


Ranní ticho –
támhleta ovce obíhá
ohradu zvenčí.

 


Mezi kameny zídky
rezavá rybička –
vzpomínám na dětství.

 


11 názorů

vesuvanka
19. 09. 2020
Dát tip

Moc hezké jsou všechna, rezavá rybička mě dostala :-))) TIP


Umbratica
26. 08. 2019
Dát tip

Dávám tip za poslední haiku a nabízím improvizaci :

 

Na dně bystřiny

leží pod hejnem střevlí

dětská rybička


Darmo-šlap
23. 08. 2019
Dát tip

 

 

"Daleký rozhled", ano, to může být subjektivní hodnocení, ale myslím si, že je to dost přisný pohled. Přesto stojí za zamyšlení, čím adjektivum "daleký" nahradit.  


Darmo-šlap
23. 08. 2019
Dát tip

Můrko, moc děkuju za kritiku. Nad prvním veršem u "ovce" jsem dlouho přemýšlel, šlo mi o zachycení klidné ranní atmosféry, se kterou je v kontrastu panické hledání jedné z ovcí, kudy dovnitř do ohrady (ukazovací zájmeno "támhleta" vyjadřuje, že je to mezi ostatními tato jediná konkrétní ovce, která hledá "zvenčí" vstup dovnitř). Aliterace na "o" evokuje ono obíhání.

 


Darmo-šlap
23. 08. 2019
Dát tip

Můrko, moc děkuju za kritiku. Nad prvním veršem u "ovce" jsem dlouho přemýšlel, šlo mi o zachycení klidné ranní atmosféry, se kterou je v kontrastu panické hledání jedné z ovcí, kudy dovnitř do ohrady (ukazovací zájmeno "támhleta" vyjadřuje, že je to mezi ostatními tato jediná konkrétní ovce, která hledá "zvenčí" vstup dovnitř). Aliterace na "o" evokuje ono obíhání."Daleký rozhled", ano, to může být subjektivní hodnocení, ale myslím si, že je to dost přisný pohled. Přesto stojí za zamyšlení, čím adjektivum "daleký" nahradit.  


Šumavu mám hodně rád. /***

supizmus
22. 08. 2019
Dát tip

Rybička je nejlepší :-) *


Můra73
22. 08. 2019
Dát tip

Romane, ranní ticho mi se zbytkem textu nedrží pevně pohromadě a nenese stejnou vůni. Když úvodní verš změním třeba na "Večerní hlomoz", smysl textu se vyrazně nezmění... Leda, že by ovce měla na krku zvonek a zvukem rušila to ticho. Myslel jsi to takhle?

Postřeh u krav je skvělý, ale i tady v můřím fokusu působí první naroubovaně, tady navíc v "daleký" osobní hodnocení.

 

 


Gora
22. 08. 2019
Dát tip

Za mne všechny, zejm rybička... přirozené, což mám ráda.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru