Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hra

Výběr: atkij, a2a2a
24. 08. 2019
17
10
918
Autor
dazdozienka

rozohrali sme hru
sadla som si na zábradlie pekne vysoko
mohla by som si zapáliť 
ale v skutočnosti ma zaujímala farba obzoru

za chrbtom nám tlačilo ružový súmrak
vzduch naokolo bol hustý ako sirup
a takmer som zachytila bod
keď to všetko odštartovalo

spýtal si sa na pravidlá
viem len
že čas je pomerne krátky
a aby si nevdýchol sypké súčasti
musíš byť pozorný
a výnimočne sa nesmiať

to je smutné
- je
myslím na krabičku s bielym porcelánom
na biely čaj
na biele mlieko
ktorým sa všetko 
dá zlepiť


10 názorů

Norsko 1
28. 08. 2019
Dát tip

To je smutné :-) Tip


dazdozienka
27. 08. 2019
Dát tip Silene, vk

a2a2aVždy, keď sa mi niečo podobné stane, som najprv nešťastná, ale nakoniec vďačná. Možno to otvára nejaké nové možnosti, neviem - keď je moja predstava už príliš skostnatelá (predstava o tom, ako majú veci vyzerať, na čo majú slúžiť a o bezvýhradnosti čohokoľvek alebo kohokoľvek:), je tu na chvíľu zmätok, nechuť, sklamanie. A mám pocit, že sú to zlomy, vďaka ktorým sa dá uchovať sviežosť a pružnosť, otvorenosť. 


a2a2a
26. 08. 2019
Dát tip dazdozienka

V posledních týdnech nejsem schopen číst poezii s chutí, mám v hlavě zmatek z  různých přístupů jak k samotné formě poezie, tak k jejímu poslání. Opakovaně se mi stalo, že jsem nebyl schopen dočíst do konce i texty autorů, o jejichž umění ani na okamžik nepochybuji.

Ale poslala jsi mi avízo a až dosud jsi mne vždy zaujala svými básněmi. A tato mi nesmírně přišla vhod. Protože se v ní odráží mé vlastní pocity. Navíc, ale to je u tebe běžné, napsáno jazykem, který diktovalo daleko více srdce než ego, které se opájí virtuzialitou obrazů. Zde neschází, ale jsou jen v závěsu za obsahem, který činí nenásilně naléhavým a dávájí vyznít citu.

Přece jen vypíchnu vtýtečný obraz - metaforu s nevdechováním sypkých součástí, pak mikrodialog ...to je smutné - je... a lyrické vyznění bílého jako naděje, přání.

 


dazdozienka
26. 08. 2019
Dát tip

nežnejšia verzia d. m. je zaujímavé, to je tá d. m. ? :)


Čudla
25. 08. 2019
Dát tip

/*


atkij
24. 08. 2019
Dát tip dazdozienka

Skoro bych myslela, že čtu d.m. v něžnější verzi. Pěkné.


dazdozienka
24. 08. 2019
Dát tip

vďaka 


ysslandia
24. 08. 2019
Dát tip dazdozienka

Veľmi príjemná vizualizacia 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru