Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Všechno nebo nic

28. 08. 2019
11
9
812
Autor
LGarra
     Některá rozhodnutí jsou neměnná . I když by o tom se mnou mnohý polemizoval. 
"Osud máme ve svých rukou, rozhodnutí, život. Každý den je nový. Každý okamžik."
Teď bych musela nesouhlasit. 
To máte jako s hračkami na klíček.
Natáhnete, pustíte, a hračka si žije svým životem.
     Nevím, kdo dnes natáhl klíček, nicméně, já jsem teď tou hračkou. Setrvačnost je neúprosný zákon. 
Fyzikální. A síla rozhodnutí ho jen násobí. 
Možná jsem se mohla zastavit ještě v půlce té skály. 
Ale možná ne. Nezkusila jsem to.  
A stejně. Už jsem za polovinou. Už vidím horizont. Horizont budoucích událostí. 
     I v setrvačnosti dokážu být patetická. 
Krajina se pode mnou rozevře jako vějíř barokní dámy. 
Nechá mi na chvíli zastavit srdce i dech, ale ne kroky.  Tak vysoko nad stromy, nad maličkými domy a továrnami. Tak vysoko jsem. Asi 600 m vysoko. Nad tím vším. 
I nad životem. 
Zase patos. 
     Dám ještě pár kroků. Až na okraj okraje. Jak je pískovec křupavý a hladký zároveň.
Už jsem nahoře. Už to jednoduše nejde zastavit. 
Otočím se zády k té kráse. K naducaným mrakům, které jsou tak  neuvěřitelně blízko. Zády k vychrtlým jedlím a břízám. Řídký vzduch se mi prohání ve vlasech.  Ještě krok a pak ... 
     Nastavím si na mobilu třívteřinovou samospoušť a trochu "zkrášlení". 
Sluší mi to. A obloze o něco víc. Ten výhled, atmosféra, všechno tam je. Zase jsem se překonala. 
 
     Pískovec je hladký a trochu kluzký, trochu mi zavržou podrážky tenisek, a tak už  během těch tří vteřin vím, že to nejspíš nebude jedno z nejkrásnějších selfie mého života, ale, že bude poslední. 
     Některá rozhodnutí jsou 
 

9 názorů

Lakrov
16. 10. 2019
Dát tip LGarra
Dočteno, a už před půlkou mě napadá, je-li námětem myšlenka na sebevraždu, takže mě ta nešťastná náhoda, v níž to nakonec vyústí, překvapuje.

Benetka
26. 09. 2019
Dát tip

Některá rozhodnutí jsou

*NÁDHERA!*


LGarra
03. 09. 2019
Dát tip

Já naivně doufala, že z toho bude "cítit" touha "zabalit to" ... A jelikož Vesmír je nevyzpytatelný vlastně to za dotyčnou zařídl. 


cvrcka
03. 09. 2019
Dát tip LGarra

četla jsem už prve a pro mě byla pointa čitelná vpodstatě od začátku - jakmile je tam zmínka o skále, vkontextu "nevratnosti" mi to přišlo zcela zřejmé a jen jsem čekala, jak se k tomu autor dostane..a popravdě mě to trochu zklamalo, i když celou dobu to pro mě nebyl nijak extra zážitek ze čtení.

 

 


agáta5
28. 08. 2019
Dát tip LGarra

:) njn, to chce pořádný boty


gabi tá istá
28. 08. 2019
Dát tip LGarra

dobrá práca Gara, ak u vás pôjde slovenský film - Kto je ďalší, rozhodne si pozri *


Kočkodan
28. 08. 2019
Dát tip LGarra, Gora
Rozhodl jsem se napsat ti, ze se mi dílko líbí. A treba takový muj komentár nebude u tebe poslední... (úsmev)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru