Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zo života farmárky

Výběr: a2a2a
29. 08. 2019
11
17
1096

od Ivany neupravené, bez zásahu

16:08 správa:

Kozy zdrhli aj s mladým capom, už ich dve hodiny nevieme nájsť  

 
19:32 volám..
- Micúú, čo chceš z obchodu?
- Kozy!
- Ty vole, to sa stále nenašli?
 
20:20 
sadáme s Jarom do auta..tak ako som prišla z roboty - v žabkách..
prešli sme cez les od Trnávky, hulákame, búchame na misku, nič
driapeme sa lesnou cestou hore..nič
z druhej strany cez pasienok, nič..
 
vraciame sa domov..hovorím, poďme ešte na Žítkovú..
 
po ceste zastavujeme pri posede s kukuricou, svietime, voláme, nič..
 
tak ja že skúsme ešte autom obísť tú kukuricu..
a v tom svetlo svieti smerom k nám..
piči, polovníci..
to zas bude stretnutie..že plašíme zver, čo tam robíme s autom, ...
 
no nič, musíme ich poprosiť, aby po nich nestrielali, keď ich niekde stretnú..
 
Jaro:
- Dobrý deň, prepáčte, my hľadáma kozy.
- No to nemáme.
- Ale veľa kôz, že?
- ?
- Hentam sa Vám uložili spať. To oni takto po tme veru nepôjdu s Vami...
 
Tak som bosá bežala cez strnisko pre ne. Zobrala som Mišku a hajde bosá domov s celým stádom.

Potom obdivovali ako pekne naklusali. :)

A Jara, že sa pýtali: 
- A to gazdiná stále takto bosá?
- Stále, veru stále.
????

Baby mali dosť..jak sme vybehli do kopca, funeli jak koníky po dostihoch..
Zdena s Romanou už pena v papuli..Kozliatka na konci, tie už celkom nevládali..
Ale išli poslušne jak lipicany. :D

Tak som im ešte doma dohovárala: Tak ja Vám kupujem drahé BIO žrádlo a vy sa idete pásť na družstevnú kukuricu?!
 
a ráno o 4 litre viacej mlieka ????

17 názorů

to je milé, a2a2a, ďakujeme...zámerne som tam nechala aj tých smajlíkov, aby bolo vidno, že to neprešlo žiadnymi úpravami...keby mala len trošku času na písanie...ona žije život naplno, niekto o ňom píše :)


a2a2a
31. 08. 2019
Dát tip

Tak to sedí, že jsou to kozy. Opravdu hezké čtení. A jestli je to doslovný přepis od dcery, tak by tu měla psát, jablko nepadlo daleko od stromu, výběr je tam, kam má být, v rodině.


a2a2a, nemôžem zasahovať, toto je mail od mojej najstaršej a Zdena a Romana sú naozaj kozy, má ich okolo 50 a každú jednu pozná po mene, má aj Gabiku...nevie, že som to sem dala, ale mne bolo ľúto, nepodeliť sa s vami...čo teraz s tým výberom? pošlem jej ho na Vlčí Vrch? :)


a2a2a
31. 08. 2019
Dát tip

Půvabné, jako vždy a navíc i vtipné.  Už při první větě jsem se jako městský člověk zasmál té zemitosti. A právě za tu nefalšovanou zemitost a cit pro délku a členění tetu a zasazení dialogů výběr. Přece jen bych asi zasáhl a v závěru co nejstručněji osvětlil, kdo jsou Zdena s Romanou, abych je nezaměnil za kozy, ale opravdu půvabné.


škoda, že Iva nemá čas, zapisovať prežité, to by bolo čítanie!


Lerak12
30. 08. 2019
Dát tip

Hodně povedené. Líbí*


ty mi rozumieš, Jarko, musela som sa podeliť


revírník
29. 08. 2019
Dát tip

Nedivím se, že sis to nemohla nechat pro sebe. Šikovné děvče.


vďaka,Jitka, odovzdám,ak naberiem odvahu priznať sa, že som to sem flákla bez opýtania :)


atkij
29. 08. 2019
Dát tip

Fun tip:)


aleši, vďaka za hviezdičky

hanka, podľa mňa zdrhli všetky


8hanka
29. 08. 2019
Dát tip

a Gabika s Hankou nezdrhli s mladým capom? Treba im dohovoriť, nech využijú čas, kým nejaký majú:)

 


***


Alegna
29. 08. 2019
Dát tip

pamatuju si z jiného vyprávění, že kozičky mají jména :-)


ešte malý dodatok - Miška je malý(ale starý) psík, Romana a Zdena kozy, aby nedošlo k omylu :)


Alegna
29. 08. 2019
Dát tip

:-)))


Kočkodan
29. 08. 2019
Dát tip
Miška, kozy, koníci, vůl, žabky...to je zvířat jako v Brehmovi... (lidský úsměv)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru