Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

vodní

01. 09. 2019
9
27
1320
Autor
cvrcka

 

 

Ještě mi bubláš pod povrchem,

pod víčky chráním němý film,

své tvrdošíjné přesvědčení,

že chápat mě Tě naučím.

 

Nebála jsem se, nebránila,

jen vtisknout rukám pravý tvar

bylo mou snahou. Moje proudy

do jednoho bys pochytal.

 

Puma a řeka ve své síle

poznají se a dotknou snad.

A první druhou nepřemůže

a druhá první nedá spát.

 

Prameny uspávám tak nízko,

až zmizí. Tvoje východisko.

 

 

 


27 názorů

cvrcka
17. 01. 2021
Dát tip

Diky za uznání,  Terko!


TerkaHigh
17. 01. 2021
Dát tip

Parádní, ráda jsem četla a dokonce schovávám i na později :).


cvrcka
14. 01. 2021
Dát tip

Rošťáctví vítáno. Whenever. V Tvem enormě exaktním podání o to víc. ;)


Silene
05. 09. 2019
Dát tip cvrcka

Ještě sem vepíši, neodolám, okřídlené: "Děkuji, maminko, o Vaše rady ohledně výchovy dětí nestojím, jedno Vaše mám již doma a stále je na něm dost práce!"

jakkoli nevděčný úděl, tolik vystihuje - ohledně běhů na dlouhé trati a oné vrozené dispozice sochat.

(snad už je nepoužitelnost mých rošťáckých vjemů s dostatek zřetelná :)))


Silene
05. 09. 2019
Dát tip

"své tvrdošíjné přesvědčení,

že chápat mě Tě naučím."

Úplně za tím vidím onu komplexní praktickou aplikaci!


Silene
05. 09. 2019
Dát tip

= řekněme ženský pedagogický sklon, formování;

biologická přirozenost, myslím si, vyvedení mláďat

promítá se do všeho, prakticky kdykoli...

Osobně si nemyslím, že to byl zrovna muž, kdo uskutečnil projekt typu Pygmalion. Chech :)


cvrcka
05. 09. 2019
Dát tip

och ach, děkuji za hravost, která mě ponoukla soustředit ranní rozběhlou polospící mysl :) /chvíli mi trvalo, než jsem si Tvou poznámku vysvětlila/

Potřeba naučení. To mě zaujalo a pokud bys ctěla být konkrétní v tomto svém vjemu, potěšíš. Jinak krásný den všestranně. Nebo aspoň místy :)


Silene
05. 09. 2019
Dát tip

V naléhavosti zájmen předestřela se mým vjemům typická potřeba naučení. (Vejmluváři (TM) se vyznaj! Zájmena nehájím, dokládám pro hravou výmluvu, dokud se případně nepřerodí v precizní pojmenování.

A zdravím yss, jestli se staví. Ta se zas vyzná ve mně.)


cvrcka
04. 09. 2019
Dát tip

teď se ztrácím . volej na štětci a mour? a co s tím má co dělat holčička, která doufám zařvala jen tlamičkou? 


cvrcka
04. 09. 2019
Dát tip

hej, boží. to Ti můžem závidět, že máš na mysli bohatství průměrem štětce nezměrné :) 

čímž ta dilemata nechci zmenšovat. no ale jak často já se dostanu mezi vopravdofský vobrazy!? ještě že máme přátele, co maj aspoň dřevodílnu a galerii... děkuju za to!


cvrcka
04. 09. 2019
Dát tip

nějaké pěkné vobrazy?

jsme jako obrazy...

 

hezkej den, Nosníku T.A.!


cvrcka
02. 09. 2019
Dát tip

děkuji velmi pěkně ysslandia, zájmena mi tam naskočila opravdu hodně.. je to po dlouhé době text, který jsem vložila bez jakýchkoli úprav a doufám, že se mi za pár měsíců ještě přetaví v preciznější dílko, takže si vážím postřehů. 


ysslandia
02. 09. 2019
Dát tip Silene, cvrcka

pre mňa veľmi pekné a originálne prepojenie tretej sloky- puma a rieka,- no nádhera. V tomto texte mi trocha vadilo používanie tých "poeticky ošúchaných výrazov "-pod viečkami, nemý film, pod povrchom- takisto v prvej sloke asi "predimenzovanie " zámien na krátkom úseku-mi své mě Tě..V podstate sa mi páčil viac záver / posledné dve sloky.. / Samozrejme, text pôsobí opäť veľmi ľahko,čisto, citlivo, výpovedne- možno je to skôr nejakou mojou averziou na spomínané výrazy, pre ktoré nejako nie som schopná prijať text v celku...


cvrcka
02. 09. 2019
Dát tip

Kočkodane, na Tebe jsem zřejmě v uspávání krátká, zůstanu u svejch potůčků.


Kočkodan
02. 09. 2019
Dát tip
Jsem tvrdosíjne presvedcený, ze je to hezké dílko. Ani náhodou mne neuspalo. ;-)

cvrcka
01. 09. 2019
Dát tip

Karle, to je bazva, že to tak působí. Konec by v této formě sonetu měl být právě takový. Mercí!

 

Spalničko - děkuju za názor. 

 

Alegno - teší mě.


Alegna
01. 09. 2019
Dát tip

pěkné a konec je opravdu vydařený


Lerak12
01. 09. 2019
Dát tip

Zejména ten konec pěkný a nečekaný.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru