Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Básničkování

01. 09. 2019
0
12
502
Autor
Janet80

Myšlenky v hlavě si srovnávám,

se slovy zlehka si pohrávám,

nacházím v básnění úlevu,

není-li zrovna mi do zpěvu.

 

Ráda bych ještě líp dovedla,

aby se básnička povedla,

ale byť hodně chyb najde se,

každá mi nemálo přinese.

 

Při psaní v pokoji sedávám.

jednoho básníka volávám,

nakonec dopíšu básničku,

v každé je přítomen trošičku.


12 názorů

Janet80
16. 09. 2019
Dát tip

Ne.


Umbratica
16. 09. 2019
Dát tip

Můžeš mi ještě prozradit, jestli ses v roce 1980 narodila  do  15. 2. 1980 ?


Janet80
12. 09. 2019
Dát tip

To klidně můžu prozradit, že ano:). Samotné jméno totiž už bylo obsazené a nějak se mi už zalíbilo, tak jsem se ho nechtěla vzdát.


Umbratica
12. 09. 2019
Dát tip

Chtěla jsem se tě ještě zeptat : ta číslice za tvým jménem znamená, že ses narodila v roce 1980 ?


Umbratica
09. 09. 2019
Dát tip

A to on je dokonce tady na Písmáku ?


Janet80
05. 09. 2019
Dát tip

Mně se některé opravdu líbí. Citovat z nich nebudu, to by mi vůči dotyčnému nepřišlo fér.


Umbratica
05. 09. 2019
Dát tip

A psal dobré básně ?  Mohla bys mi tady kousek některé z těch básní odcitovat ?


Janet80
02. 09. 2019
Dát tip

Děkuji za komentář. S tím cvičením jsi to odhadla dobře, vybrala jsem si jednu svou už dříve napsanou básničku a pokusila se ji vylepšit. V té předchozí verzi bylo možná o něco jasnější, že s tím básníkem je to vlastně maličko nadsázka. Není to žádný známý básník, ale někdo z mého života, kdo v minulosti psal básně.


Umbratica
02. 09. 2019
Dát tip

Časem ti tady někdo vytkne, že používáš gramatické rýmy( srovnávám - pohrávám). Já to nepovažuji za žádnou obzvláštní chybu,ale na Písmáku je lepší gramatické rýmy nepoužívat.

Oceňuji, že tvůj rytmus se zlepšil, beru tenhle pokus jako takové cvičení, které přineslo určitý pokrok. ... Můžeš mi prozradit na kterého básníka to voláváš a kdo je ve tvých verších trošičku přítomen ?

Ještě jednou tě ale chci upozornit, že tady na Písmáku není vázaný verš nijak populární a žádaný. Skutečně úspěšným autorem vázaných veršů je tady pouze guy. Vyskytuje se tu ale jen velice zřídka.


Janet80
02. 09. 2019
Dát tip

Děkuji za zpětnou vazbu:). Ty rýmy jistě nejsou zrovna originální. Příště se snadným rýmům zkusím vyhnout, i když je to leckdy těžké.


Norsko 1
01. 09. 2019
Dát tip

Hele, to je nadějné. Ještě tisíc a bude to určitě ještě lepší. Zatím si tak brumláš za stolem


Janet, říkám si, kdybys trošku vylepšila některé rýmy, aby nebyla slova se rýmující odlišná jen předložkou

- dovedla - povedla

nebo snadno se nabízející 

básničku - trošičku

... , bylo by tvé dílo ještě lepší


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru