Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

s Albínou ven

05. 09. 2019
19
33
888
Autor
agáta5

Proběhnout časem k Albíně
její němé oko neděsí
ty
na kanapi čteš
na holé lebce mech
někdo je hodný od narození
říkáš do knihy
někdo musí být holohlavý
a někomu nepomůžou ani dva životy
Albína drží
za kus žvance zapomene cestu ke dveřím
(nemám tě za to ráda)
každá kniha má své vysvětlení
nesmíš ji krmit ráno
jinak budu sám


obehnals plotem jediné místo
ve kterém bylo nebe
teď je tu pět slepic
Albína okusuje zbylou modrou
a noc je průsvitná
voní igelitem

prochází klíčovou dírkou
do prázdného pokoje Albínina oka
kulhá víc než včera
to byla tma větší a ty jsi zrovna kupoval
vodítko
asi jsem byla pryč moc-pitomě-víš-dlouho
stejně se tvářím zítra
i pozítří

 
zatne
zatnu
poslední dráp
a překreslíme hranice

Albína jde se mnou

 


33 názorů

Čudla
14. 09. 2019
Dát tip

/*


Marcela.K.
08. 09. 2019
Dát tip

Bílý kočky prý bývají často i hluchý ;-) Jo a Albína se jmenovala jedna z mých tet, vypadala jak velryba, rozhodně ne jako kočka :-) 

Celej bílej byl Šarik - pes. To bylo v době, kdy v televizi jezdili Čtyři v tanku. Pak se na vesnicích rodili samí Šarikové. Občas se tam vracím. Jen sama se zavřenýma očima. Radši.


agáta5
06. 09. 2019
Dát tip

děkuju všem za čtení :) těší mě to

 

 

Jituš, zkouším úsporněji, ale neboj, stejně se zase rozjedu :)

Phil... někdy si říkám, jak daleko mám k čarodějnici...


Čudla
05. 09. 2019
Dát tip

/*


Čudla
05. 09. 2019
Dát tip Evženie Brambůrková

/*


Benetka
05. 09. 2019
Dát tip

Nemám sílu psát dlooooooooooooooooooohosáhlé a intelechtuální a všeříkající komentáře - koneckonců na to jsou zde jiní,ale! 

HEZKY! :)


Indianska
05. 09. 2019
Dát tip

Krásně p(r)opletená. *


atkij
05. 09. 2019
Dát tip
Poezie-příběh, na Tebe (přízemně) příjemně, průzračný.

Philogyny
05. 09. 2019
Dát tip

Je krásná, celá. Jak došla k místu s igelitem a průsvitnou modrou, tak  vsi vzpomněla, jak mi umřela máma. Mám na stromě kousek modré průsvitné igelitové tašky z marketu, uvázaný jako mašli a ona mi ukazuje směr větru. Ten den ji fotila pořád dokola, nevím proč. A nejsem schopná mazat... 


Lnice
05. 09. 2019
Dát tip
Super!:)

Silene
05. 09. 2019
Dát tip Gora, agáta5
Ag, až já na něco chytrýho někdy přijdu, napíšu ti, že každopádně nejmoust pro mne dneska je: obehnals plotem jediné místo ve kterém bylo nebe A stalo se mi podobné, záměna - pořád mi vrtalo, co že si známí udělali z kohouta Ferdy interiérového domácího mazlíčka, jakpak to asi praktikují... a ono šlo o andulku!

Gora
05. 09. 2019
Dát tip

Mám černého Brášku a červeného Zrzíka, občas přijde žíhaný poděs Obřík:-)


agáta5
05. 09. 2019
Dát tip

albína byla kočka s jedním okem... mazlivka... teď mám černýho ďábla...


Gora
05. 09. 2019
Dát tip

Ag, to jsi mne převezla:-))), žiju v přesvědčení, že to byla ochočená - bílá - slepice:-((( s hedvábnými pírky... no, kočka je mé další oblíbené zvíře, a vlastně je jedno, čí to oko bylo, báseň je pěkná tak jako tak!


agáta5
05. 09. 2019
Dát tip Gora

a jakpak by mohla žít čarodějnice bez kočky?? no? bez slípky jo, ale bez kočky, to je jako ... teď si nemůžu vzpomenout na něco chytrýho :))))

 

zabodni, zabodni, nesu mouku


Silene
05. 09. 2019
Dát tip Gora

Člověče, Ag, když já ti nevím, jsem tolik chtěla, aby Albína byla slepice, i když pochopitelně dobře tušila, že je kočka...

(nebo něco chlupy opředeného)

Ale neboj, překreslování hranic ukonejší každou čárodějnici,

zabodávám kružítko.


agáta5
05. 09. 2019
Dát tip

přemku, ty jedinej chvála bohu... hranice jsou, to zas jo, ale daj se přelítnout :) na koštěti


agáta5
05. 09. 2019
Dát tip Gora

sil... zařezaně, prdím na ně... stejně mě neopustí

fakturovat nic nebudu, max dva výběry a tři uložení do oblíbených checht

taková krása nesmírna s albínou a vy takhle!


Kočkodan
05. 09. 2019
Dát tip
Silco, nechci turovat Gatciny nervy na plné obrátky, tak uberu komentátorskému motoru plyn, respektive ho asi chcípnu. (samozrejme v závislosti na prípadné reakci ze Strupcic)

Kočkodan
05. 09. 2019
Dát tip
Jupííí, já to ukocíroval! Upadnout u tebe v nemilost, to bych byl porádne nahraný...

Silene
05. 09. 2019
Dát tip agáta5

Luboši, možná i pohár pasivity!  

Oba víme, za hradbou o faktuře

s po, út, pátky mlčíme jako kuře.

Zařezaně.

Štvou nás daně.

(A už teda taky začnu! Prosím, milosrdně nepiš, že je čt, vedu v patrnosti, leč nenapadá mě...)

A čekám. Jestli mě Ag taky vyfak...

turuje.


agáta5
05. 09. 2019
Dát tip

... jsi na hraně, kočko!  hihi


Kočkodan
05. 09. 2019
Dát tip
Hana: Jana to má marné, poutko nepoutko, já se k té dvojici poupátek stejne dostanu... (ale uz koncím, aby pohár lascivity nepretekl...pokud se tak jiz nestalo...)

Kočkodan
05. 09. 2019
Dát tip Gora
Komunisti videli vsude neprátele, Gora kury. Ta Ircina posedlost je mi sympatictejsí... ;-)

Silene
05. 09. 2019
Dát tip

(snad ani ted nesvírás pesti ani topurko)

 

I kdepak, Kočičáčku, svírá poutko županu. :))

/pracuji na zpracování... loading Albína.../


lastgasp
05. 09. 2019
Dát tip Gora

Zatnul jsem dráp a vydržel až do konce, abych viděl ty hranice. Ten igelit není dobrý.

 


agáta5
05. 09. 2019
Dát tip Gora

hihi... njn, jsem myslela, že je to české slovo a není ve vyjmenovaných slovech.. jsem v tom nevinně nebo nevině?

 

Goro, ty vidíš všude slípky... to je kočka!!!!! :))))))))))))))))


Kočkodan
05. 09. 2019
Dát tip
Jani, tvoje pyzamo je az prílis mekounké. Nebo jsi chtela naznacit, ze voní pizmem? Ale jinak je mi celkem jedno, co na tobe v zápalu vásne roztrhám... (snad ani ted nesvírás pesti ani topurko)

Gora
05. 09. 2019
Dát tip

Albína je krásné jméno pro slípku...

Návrat "jejím okem zpět" je melancholický, krásný:-)


agáta5
05. 09. 2019
Dát tip

kočko, neboj, nezatnu...vypíchl jsi moje milá místa , noční košilka nee, pižamo teplé, vždyť bude zima brzy none? 

albína děkuje za čtení a čas, který jsi nám věnoval


Kočkodan
05. 09. 2019
Dát tip
„Albína okusuje zbylou modrou“ Albína ví stejne jako Ondrej (ne ten tvuj), ze modrá je dobrá. „na holé lebce mech“ Tam ho myslím nemel ani ten soudruh, co opruzoval s ucením. Jak se jenom jmenoval...jo, Lenin. “a noc je průsvitná voní igelitem” Já bych nic nemel ani proti prusvitné nocní kosilce vonící Chanelem. Ale radeji uz koncím, abys do mne nechtela zatnout sekeru. ;-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru