Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Medzi nebom a zemou

06. 09. 2019
1
0
189
Autor
Bystroočko

Už nemám silu sa báť.

Fatálne následky to môže mať?

Fatálny následok oživií strach

a budem fungovať zas, ale inak?

Medzi nebom a zemou a naopak

 

Možno hľadám súvislosti a spojenia, kde nie sú. Možno ide len o náhodu a možno nie.

Pozerám tenis. Pozerám ho hladne kvôli  Rogerovi. Držím mu palce a presviedčam okolie, aby mu aj ono  držaolo palce.  Federer  má za manželku Slovenku Mirku. Ďalší vynikajúci hráč Novak Djokovič  má za trénera Slováka.  Novak a jeho tím si ho vybrali na začiatku kariéry a on ho priviedol k najvyšším métam. Ako vedeli, že bude pre nich ten najlepší? Fandím Rogerovi, ale keď skončí, budem fandiť Noelovi.

Ak tam „hore“ niečo existuje a ovplyvňuje, neurčuje, naše konanie, tak potom naše konanie ovplyvňuje, neurčuje, ďalšie vplyvy  „z hora“ na naše konanie. Existujeme vo vzájomnom ovplyvňovaní a žiadne konanie neostane bez odozvy. Fyzik to nazval „akcia a reakcia“. Aj keď sa to niekedy tak nejaví, ale „božie mlyny“ melú pomaly, ale isto.

Môžeme hovoriť aj o intuícii. O jej počúvaní, alebo nepočúvaní. O intuícii ako výluhu, tinktúre, všetkých našich zážitkov, skúseností, vedomostí, „scucnutých“ do niečoho, čo voláme intuícia?

Stalo sa mi, že som nepočúvala svoj vnútorný hlas a radšej som ho rozumne racionalizovala.

Potom prišli výčitky. Niečomu som možno mohla zabrániť. Syn dvakrát ušiel hrobárovi z lopaty. V oboch prípadoch som mala nutkanie na niečo ho upozorniť, ale nechcela som ho vyrušovať  maminkovskými radami. Bol už dosť dospelý. Nezavolala som mu, aby išiel pomalšie, keď som videla, že zákrutu pri našom dome prešiel veľmi rýchlo. Vodič predsa pri jazde nesmie telefonovať. Na druhý deň som mala telefonát, že havaroval. Našťastie sa mu nič nestalo ale auto bolo na totálku. Dostal šmyk, ktorý ho smeroval do práve prichádzajúceho kamiónu. Našťastie sa len „lízli“, ale točilo ho ako roládu. Keď prišiel potom domov, tak hovoril, že sa zaprel rukami o strechu auta a nohami o podlahu. Aby nebol ako gulička v hrkálke. Rolovanie nakoniec  skončilo na štyroch kolesách. Cez okno rýchlo opustil  vrak. Bál sa výbuchu.

Druhýkrát išiel na večerné lyžovanie a zdalo sa mi, že nie je dostatočne oblečený. Hlavne v oblasti krížov. Len prešívané lyžiarske nohavice do pása, tričko a vetrovka. V noci mi telefonoval už z nemocnice. Spadol tak nešťastne, že mal poranený dôležitý vnútorný orgán a krvácal dovnútra. Klesal mu tlak, ale záchranka našťastie prišla včas.

Pár rokov pred týmito udalosťami mi zomrel svokor. Rok potom sa mi o svokrovi snívalo a v sne mi hovoril: “Som tu s ním a je mi dobre. Mám sa dobre.“  Preložila som si to, že s Bohom. Nechodím do kostola, ani sa nemodlím, ale verím, že „niečo“ medzi nebom a zemou existuje. O sne som povedala aj svokre. Bola rada a brala to ako odkaz. Jej sa s ním nesnívalo.

Už na moju intuíciu dám. Alebo ak chcete, riadim sa srdcom.

 

13. 9. 2015


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru