Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Milenci v sanatóriu

06. 09. 2019
8
11
858
Autor
Pepo

Jediné, ktoré budeš môcť rozfúkať, budú

vlasy hlboko zamyslenej ženy.

 

Ty, ktorý si pohmkávaš spolu s ňou šepot

zo suchých pier, ponesieš to mystérium naveky

krajinou.

 

Zhodíš pohár vody, ktorý by jej prinavrátil zložitosť.

Ste milencami

bez tiaže a bez klamu.


11 názorů

Pepo
20. 09. 2019
Dát tip

S tým sa dá žiť. :) Tak či onak, vďaka za zastavenie.


vk
20. 09. 2019
Dát tip

nuž, u mňa sa stratil niekde pri pohmkávaní


Pepo
20. 09. 2019
Dát tip

A nie je? Veď je tam všadeprítomný... :)


vk
20. 09. 2019
Dát tip

to, čo hovoríš, by malo byť zrejmé aj bez "kľúča", ktorý stavia báseň do iného svetla, teda vetra


Pepo
20. 09. 2019
Dát tip

Je to neuchopiteľný vietor, ktorý s ňou hovorí, pretože spôsob jeho komunikácie a možnosti jej komunikácie sú na tej istej úrovni. Obsah ich rozhovoru sa nikdy nedozvieš, je to ich spoločné tajomstvo.


vk
20. 09. 2019
Dát tip

celkovo je v tej básni viac vecí na hrane môjho vkusu, ale abstraktný vláčik "ponesieš to mystérium naveky krajinou" hovorí za všetko. Čo to vlastne znamená - niesť mystérium naveky krajinou? Aké mystérium? Prečo naveky? Akou krajinou? Niesť niečo neurčité neurčitý čas neurčitým priestorom... použiť slová a spojenia ako naveky, krajina, to sú také signály, že aha, toto je hlboké, ale mňa to nepresvedčilo. 


dadíková
20. 09. 2019
Dát tip

**


Pepo
20. 09. 2019
Dát tip

Vk, vďaka za prečítanie a reakciu. Môžeš myšlienku rozvinúť viac, prosím?


vk
19. 09. 2019
Dát tip

ja len toľko, že "ponesieš to mystérium naveky krajinou" vrhá tieň na celú báseň

 


Pepo
07. 09. 2019
Dát tip

Ďakujem, som rád, že sa páči. :) Myslím, že maľované a namaľované je všade okolo nás. Človek nevie, kam by sa skôr pozrel...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru