Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ema

09. 09. 2019
9
5
533

Dievčatko od susedov. Ema. Na to, že mala v marci dva roky, je mimoriadne bystrá. Kladie otázky, rozpráva vo vetách, dávno nenosí plienky. Rodičia, aj prababka majú záhradky obďaleč, hoci cez stromy a kríky nevidím, jej štebotavý hlások počujem. V momente, ako sa stretneme zoči- voči a jej doprovod, je jedno, či mama, babka, dedo, prababka, začne do nej hustiť – pozdrav tetu, povedz... zasekne sa a mlčí.

Vraciame sa z koncertu, len čo otvoríme veľkú bránu, vidím Emu v spoločnosti svojich blízkych. Prababka sedí na stolčeku, dedo fúka do bublifuku, čaruje dúhové guľôčky, babka kreslí farebnými kriedami autíčko. Kým schádzame dole kopcom, pozorujem, ako malú pripravujú.

„No, Ema, ako sme si to natrénovali?“ nabáda ju dedo, keď už sme celkom blízko.

Dievčatko mlčí.

„Ema, máš to ťažké...“ nedopoviem, keď sa usmeje a povie: „Áno.“

Všetci sa smejú, že práve teraz prehovorila.

„Traja dospeláci na jedno úbohé dieťa. A stále do teba – pozdrav tetu! Je to otrava, že?“

„Áno,“ znova ma obdarí úsmevom.

„Veď ju nechajte, ona sa naučí. Deti nemajú rady takýto nátlak. Ja viem, že je šikovná, počujem ju rozprávať, keď ma ona nevidí.“

Minule bola sama na balkóne. Išla som s Petrou okolo, zamávala jej. A ona spontánne zdvihla rúčku a mávala, kým sme sa nestratili z dohľadu.


5 názorů

Lakrov
16. 10. 2019
Dát tip
Ani nevím jak, a najednou to mám dočtené. Takže mě to něčím zaujalo. Že by to bylo ono téma "cvičených dětí"? Tip.

Andělka1
10. 09. 2019
Dát tip

***


revírník
09. 09. 2019
Dát tip

No vidíš. Šikovná Ema.


jeeeej, naozaj? aj ja verím, že hej


Alegna
09. 09. 2019
Dát tip

:-) šikovné děvčátko a ty budeš prima babička, umíš se vcítit do dětské duše


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru