Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dědčí léto

21. 09. 2019
6
12
1660
Autor
Báseň_roku

 

 

„Proč se říká babí léto?

Na babu si hraje?“

„Nu, víš, trochu jiné je to,“

poví děda zkraje.

 

„Žáru ukazuje záda

po všech stránkách pěkně.“

„A také se rádo hádá?“

Vnuk se náhle lekne.

 

„Pavouci mu tkají sítě,

na nich líně leží.

Něžně hravé, milé dítě,

od rána je svěží.“

 

Vnouček chvíli dumá v trávě,

o čemž věta svědčí:

„Ještě jsi mi nevyprávěl,

kdy je léto dědčí!“

 

Děda chvíli usmívá se,

potom vážně dodá:

„To je vidět v plné kráse

denně po hospodách.

 

Dědci mají pivo rádi,

ať hřeje či lije.

Babičky pak ale řádí

plné energie.“

 


12 názorů

atkij
30. 09. 2019
Dát tip

Tipuju, že autorem je Nami. Tímto zdravím a přeju pěkný večer. 


a2a2a
30. 09. 2019
Dát tip

Milá obsahem, zpracování zaostává, jde spíše o rýmovačku než vázaný verš.


atkij
28. 09. 2019
Dát tip

Zveršovat vtipnodětskodospěláckou báseň je kumšt. Náběh měla, pro mě v prvních dvou verších. Prima námět. 


No jo, nedá mi to... společné luštění má své kouzlo :-)


lawenderr
28. 09. 2019
Dát tip

Básni, ti tu pořádáš básně s nápovědou? :)


Ten "úlek" je asi myšlen, jako že jen aby se babi nepustila do hádky, to se pak dějí věci... ale jen fabuluji:-))


lawenderr
28. 09. 2019
Dát tip

Vnuk se náhle lekne:))) je herda - se jen hádá, ne ... ? Mělo by smysl, kdybys s úlekem dál pokračoval/a/o ... Ta strofa potom (třetí)ti visí jen na pavoukovi - to neutáhne, mááálej ... nic jiného v ní není, smotané nítě. Babičky plné energie mi navodily toho zajíčka s bubínkem, co tluče a tluče - takovou neznám:) Zbytek moc fajn - ráda jsem četla, dědčí poezii:) Neber jako kritiku, bo to já neumím - jen píšu, co mě napadne, třeba ti k něčemu bude ... nebo to zapomeň --- teď! :))


bixley
26. 09. 2019
Dát tip

Skvělé, vtipné, hravé, líbí se mi i rým lije - energie v poslední strofě.


Gora
22. 09. 2019
Dát tip

Silene, odhadlas přesně, to ČI tam není pravé ořechové:-)

Vtipné to je...


Silene
22. 09. 2019
Dát tip

Třeba by se ti, Iren, trošku víc zalíbilo navýšit asonanční shodu mírnou úpravou, plácnu "aťsi pere, lije"? Typově čupr:) rošťácká laďovina, aťsi je to, čí je to. Mrk ;).

V hlavě mi teda prakticky okamžitě naskočily ještě jiné lumpárny, ovšem ty si nechám delikátně pro sebe.


Nejsem dobrým znalcem písmáka, ba ani všech soutěží.

Ale! Myslím si, že si málo kdo troufne napsat vtipnou básničku, vázanou, jako soutěžní. Soudě (taky podle sebe) se spíš čeká dílo umělecky (uměle?) dokonalé, překvapující překvapujícími verši a intelektuální tak, že na ně běžný intelekt nestačí. 

Verš lije - energie mi přijde vtipně nápaditej, třeba už tím, jak jsou si ta slova vizuálně nepodobná a i tak se docela čistě rýmují.

Tip

 


Gora
22. 09. 2019
Dát tip

Rozverné veršíky:-), vnouček je koumák:-)

jen ten rým s energií mi nesedí.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru