Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzimní ráno

21. 09. 2019
18
31
3315
Autor
Báseň_roku

 

 

Horká slanina se ještě kroutí na vidličce,

když glosuješ,

že v Alpách napadl první sníh.

Hřeje tě jen

ranní čaj „tváří v tvář“?

Já mám přesto prsty jako rampouchy.

Ne, do Afriky se nechystám.

 

Nauč mě navlékat si rukavice

i na velmi krátké cesty.

Hrdličky se tísní na plotě

jako perlový náhrdelník.

Kuličky pámelníku těsně před puknutím. 

A co my?

Sbíráme odvahu k zimování.

 


31 názorů

Kočkodan
před 3 měsíci
Dát tip Gora

Rozhodně jsem se ani trochu nekroutil a nesbíral odvahu, zda si mám toto dílko po čtyřech letech znovu přečíst. Zase jsem si ověřil, že moje tehdejší chování nebyl žádný hlasovací úlet. (mrk)


Gora
před 3 měsíci
Dát tip

Jirko, děkuji... sama ji mám ráda "víc" než ty, které jsem publikovala neanonymně. Těch úspěšných v soutěži pod nickem Báseň roku si cením, protože hodnocení a kritiky nebyly ovlivněny přátelskými vazbami.

Děkuji za návrat v čase!


a2a2a
před 3 měsíci
Dát tip

Po čase znovu čtu, oproti původnímu komentáři mi slůvko ...odvahu... vůbec nepřekáží, naopak je plně funkční. Naopak dnes mi překáží jako dopovídající "tváří v tvář", protože je vše řečeno slůvkem ...jen... ranní čaj. Ale moc hezká báseň. 


Gora
před 3 měsíci
Dát tip Benetka

Díky, moc potěšilo, Bene...


Benetka
před 3 měsíci
Dát tip Gora

NÁDHERA. A to celé na druhou.


Ferry
31. 01. 2020
Dát tip

Hlas.

 

Já za to nemůžu, prostě je "jako živá".  A tolik, tolik uvěřitelná.   :)


Kočkodan
29. 01. 2020
Dát tip

Dávám hlas.


atkij
19. 01. 2020
Dát tip

hlas


Musaši
18. 01. 2020
Dát tip

Hlas


Zbora
16. 01. 2020
Dát tip

Druhá strofa je moc hezká.


Gora
02. 10. 2019
Dát tip

Fouraix, kritika je oním "blafováním", které je v této soutěži povoleno, aby autor nebyl zřejmý na první pohled.


Fouraix
02. 10. 2019
Dát tip

podle vyhlášení je autor Gora

to si jako sama dala kritiku "Tady oceňuji hlavně druhou strofu a atmosféru... podobné obrázky vídám teď i u nás, hrdličky a tak..." nebo je to ve vyhlášení blbě? :-)


atkij
30. 09. 2019
Dát tip

Anebo ještě gora je varianta:)

Jinak uděluji po velkém váhání jediný tip. 


atkij
30. 09. 2019
Dát tip

Tipuju, že autorkou je Phyloginy.  Zdravím a přeji hezký večer:)


a2a2a
30. 09. 2019
Dát tip

Docela příjemné, uvolněné, civilní, snad, ale jen trošičku mám subjektivní dojem, že ten závěrečný přechod - poslední verše trochu vybuchují, ačkoliv svou pointou mi velmi sedí. Asi se mi zdá to slovo ...odvahu... příliš burcujísí k té v dobrém slova smyslu nevzrušivé přítomnosti.


Dámy, díky za diskusi, ještě na ni a hlasování zbývá pár hodin :-)


Silene
30. 09. 2019
Dát tip lawenderr

(Vracím se k ní hodně a kritické myšlenky nejsem s to sumírovat, což je u mě jev obvyklý. Jsem ráda, že se tu pod ní tolik povídá.)


lawenderr
30. 09. 2019
Dát tip

Přijde mi zvláštní, zvláštně napsaná. Většina veršů je fikaně vychytaných - ale máš tam i obraty a slovní spojení, přes která prostě neproskáču bez ztráty iluzí:) Nelíbí se mi tváří v tvář a úvozovky, bo mě to nikam nevede, a pak perlový náhrdelník z hrdliček ... mám nějakou chabou imaginaci, poslední dobou, asi:) Pukající pámelník představu vyvolal, jen nevím, jestli je to ta správná ... :)          Zbytek ovšem pro mě dokonalý!


Kočkodan
29. 09. 2019
Dát tip

Mne dosud neznámá autorská osobo, jen se nestyď a vykvikni radostí, máš k tomu přece důvod – stáváš se příjemcem mého hlasovacího tipu. (úsměv)


atkij
28. 09. 2019
Dát tip lawenderr

Začíná suprově, říkám si. Ale v druhé sloce mi přebývají hrdličky a pámelník. Stačil mi mi verš s rukavicemi, otázka, závěr. Ale vše je věc vkusu. Rozhodně zaujalo. 


zvedavec
28. 09. 2019
Dát tip

Báseň o zbieraní odvahy k zimovaniu sa mi páči

a prajem, aby bolo príjemne teplo


táto básnička je živá ako "kulička pámelníku tesne před puknutím"


dadíková
28. 09. 2019
Dát tip

příjemná :)


bixley
26. 09. 2019
Dát tip

Líbí se mi krásné drobnosti, například začátek, jak se kroutí slanina na vidličce, čaj tváří v tvář, kuličky pámelníku před puknutím, i závěr je moc hezký.


Ale tohle se mi hodně líbí! Pěkně vykreslená nálada v celé básni. 


K3
24. 09. 2019
Dát tip

Zvlášť druhá se mi líbí.


nejde mi jinak, než přidat dílo k oblíbeným


Přide mi to jako kvalitní vyslovení se o výseči času, který je náhle oddělen prvním mrazíkem od léta.

Když kouknu na aspekt mimo počasí, tedy na vztahovou rovinu, dedukuji tady cosi jako sbírání sil k překonání toho, co možná přijde, když se ochladí. Báseň mi přijde naditá tak, že pustit se dál do rozboru toho, co vyvolává, je na esej.

Každopádně Tip. 


Gora
22. 09. 2019
Dát tip

Tady oceňuji hlavně druhou strofu a atmosféru... podobné obrázky vídám teď i u nás, hrdličky a tak...


kvaj
22. 09. 2019
Dát tip

Tahle básnička mě něčím uchvacuje, i když přesně nevím čím. Takové mám nejradši, protože to tak má podle mého být, 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru