Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzim

23. 09. 2019
2
41
1730
Autor
Nonamer

Podzim zas stojí na startovní čáře koloběhu času
jak slepá kobyla zbavená i cinkání podkov za jitřního jasu.

Je podzim šedý věk cárů mlh bez halasu opeřených zvonů,
je koštem mokrých bot, věčných lijáků a hnědi polních drnů.

Je podzim viníkem bláta cest a soudcem z nich většiny,
však plánů tras dlouhých cest  katem je bez viny.

V něm pyšné činy léta hynou na listech větví stromů
a jen stopy vryté v loužích snů nás vrací zpátky. Domů.



41 názorů

Umbratica
04. 10. 2019
Dát tip

Psát lehce není žádná zásluha. Důležité je psát dobře.Zatím moc dobře nepíšu a nevím, jestli budu mít ještě dost času na to, abych se to naučila.V poezii není žádná všeobecně uznávaná disciplína "psaní vázaných veršů na čas". V té bych možná zabodovala. Dnes jsem to zase zkoušela v kritikách pod svou básničkou Vertikály.  U dobré básně je ale úplně jedno, jestli ji autor napsal za pět minut nebo za pět měsíců. Důležitý je jedině výsledek.


Nonamer
03. 10. 2019
Dát tip

Ale nic se neděje, není třeba omluv. Díval jsem se na tvoje práce, píšeš dobře a zřejmě lehce. Já jsem jen semotamo lehce múzou políbený hráč se slovy :-)


Umbratica
03. 10. 2019
Dát tip

Evo,

Buddha soutěživý nebyl. Vlasně nikdo, kdo jde po duchovní cestě by neměl být soutěživý.


Umbratica
03. 10. 2019
Dát tip

Nonamer,

máš pravdu. Je nevhodné v kritikách pod cizím dílkem se předvádět tak, jako jsem se předváděla já. Už se to bude dít jen pod mými vlastními básničkami. Omlouvám se.


ysslandia
23. 09. 2019
Dát tip

veľmi naškrobené a umelé.,-


Nonamer
23. 09. 2019
Dát tip

Zvedavec: díky :-)

 


zvedavec
23. 09. 2019
Dát tip

k básni: mne sa báseň páči.  A preto tip.

A to aj napriek tomu, že jeseň vnímam inak. Môj obraz jesene je spätý s časom skľudnenia, plný tajomna, farieb a naplnenia.

A áno, blížiacim sa návratom domov.


zvedavec
23. 09. 2019
Dát tip

Umbratica, 

:D  aj majster Budha bol súťaživý typ?


Nonamer
23. 09. 2019
Dát tip

Norsko 1 voe :-)) a taky na diskusi o vlivu dadaismu na oteplování Golfského proudu.... ;-)


Norsko 1
23. 09. 2019
Dát tip

Tak vidíš, konečně ses pochlapil. Vo tom ten náš Písmák je, víš. Vážná poezie? Děláš si srandu? Běž do filharmonie, vem si frak, rukavičky a ve foajé diskutuj o chlebíčku a druhých houslích


dadíková
23. 09. 2019
Dát tip

Vyjímečně jsem se nechala vyprovokovat :)


Nonamer
23. 09. 2019
Dát tip

Dadíková, Norsko 1, Umbratica: já myslel, že tohle je server vážné poezie a vy z toho v diskuzích děláte show Benyho Hilla :-)) Přidám něco do tématu, italská provenience, ale něco podobného tu asi chybí.

Prásk ministrantík z jedné sakristie parapletem kocoura přes zadek, za to, že dělá v chrámu fekálie. Vida to farář, do kněze vjel vztek: "Tak může jen necita a drant, jít zmlátit chudáčka a do kaple! "Je váš ten kocour?", ptá se ministrant. Povídá kněz: "Nééé, mý je to paraple!"


dadíková
23. 09. 2019
Dát tip

Tyhlety servry, znám i fotografický, jsou na závodech, tipech bodech založený holt.. no jo :)


Umbratica
23. 09. 2019
Dát tip

Dadi, kdyby tady byly tabulky třídenní, autor by byl nejdiskutovanější a jistě by nám děkoval. Beztabulkový Písmák je ale nuda a tak nám nezbývá než si povídat.


Norsko 1
23. 09. 2019
Dát tip

Autor jistě hltá každé naše slovo. A na tipy sere jako Bílý tesák


dadíková
23. 09. 2019
Dát tip

a negunguje to trochu, dost tak, že tip za tip a navíc dominový efekt? Kamarádšoft na pochodu,, :))


Umbratica
23. 09. 2019
Dát tip

(Taky tajně) Já jsem ve skutečnosti krásná zlá královna a ty tabulky mám místo kouzelného zrcadla.. Dávají mi přesný přehled o tom, kolik je tady nebezpečných Sněhurek.


dadíková
23. 09. 2019
Dát tip

Um a Nore, z vás má autor jistě radost jak jste ukecaní a spamujete.. ani tip za tu možnost si pokecat mu nedáte :)


Norsko 1
23. 09. 2019
Dát tip

Um, (tajně), jsme tu nejlepší. Máš nějaké pochybnosti? Co ti říká tvůj vnitřní metronom? Už jen dobýt Los Angeles

 


Umbratica
23. 09. 2019
Dát tip

To, co je na Rozcestníku, není k ničemu. Já, jako sportovkyně  potřebuju vědět, kolikátá kde jsem. - My dva spolu přece dnes diskutujeme jako diví. Dříve by se to projevilo v třídenní tabulce "nejdiskutovanější"  a Nonamerovi by to možná zvýšilo čtenost.

Doufám, že do října Olda vymyslí nějaké "ještě chřupavější" tabulky.


Nonamer
23. 09. 2019
Dát tip

Umbratico a Norsko 1 :děkuji, jste skvělí oba, vaše vlídná kritika a lehká kousavost mi z kraje týdne sedla k potěše ucha u ducha :-)

 


Norsko 1
23. 09. 2019
Dát tip

Dej si rozcestník. Tam je tabulek. Přetabulkováno


Umbratica
23. 09. 2019
Dát tip

No přece písmáckou hitparádu. Kdysi jsem se mohla podívat do tabulek, kolikátá kde jsem a jsestli tam vůbec jsem, protože přece platí : kolikrát jsi v tabulkách, tolikrát jsi člověkem.


Norsko 1
23. 09. 2019
Dát tip

Jaký tabulky máš na mysli, um?


Umbratica
23. 09. 2019
Dát tip

Já se pořád snažím mentálně se zlepšovat. V současné fázi hry je tvorba tak jako tak druhořadá. K čemu je lidem jako já Písmák bez tabulek ?


Norsko 1
23. 09. 2019
Dát tip

Víš jak to je. Je čas vrtání a tys byl vybrán. Ber to jako privilegium, to ti pomůže to psychicky zvládat a třeba se ještě zlepšíš. A vo tom to tady je, vždycky bylo a snad navždy bude. Tečka


Umbratica
23. 09. 2019
Dát tip

Ale i velké Umění musí taky někdo číst a někoho musí bavit. Blues sice není velké umění, je to menšinový žánr, ale svoje příznivce má a kdyby Metařovo blues zpíval třeba Michal Prokop, někoho by to bavit mohlo. A o to jde aspoň mně - aby to někoho bavilo.


Nonamer
23. 09. 2019
Dát tip

Norsko 1 : dobrý, rána na plexus. Neboj já se polepším, ale měnit to nebudu, do koho byste tady všichni vrtali? :-))


Nonamer
23. 09. 2019
Dát tip

Umbratico já si prostě hraji se slovy. Toto je ale výjimka,v té své neotesanosti. Dílko mi dalo hodně práce, stále jsem se k němu vracel abych to uhladil, ale vždy mi z toho vyšel kýčový patvar. Tak jsem si řekl, že to nechám tak protože ono to samo tak chce. Někdy i na hrubo vytesané dílo je lepší než falešná fasáda. 


Norsko 1
23. 09. 2019
Dát tip

Tady přece nejde o chodník, jde o verše. Potažmo umění. Tak, a máš to


Umbratica
23. 09. 2019
Dát tip

Nonamere,

já mám v podstatě ráda takovou poezii, jakou se snažíš psát, ale formulace jako "stopy vryté v loužích snů nás vrací zpátky - domů", to už je na mě příliš překombinované. Tím, že bys psal kratším veršem bys byl nucený volit jednodušší formulace. 


Nonamer
23. 09. 2019
Dát tip

Mám kolem domu cca 40 metrů chodníků a přístupových cest. Mně opravdu nemusí nikdo poučovat o zametání chodníku vážené Norsko 1 :-))


Umbratica
23. 09. 2019
Dát tip

Ten originální metař z Hřbitovní ulice si pouští k zametání z mobilu takové  ty šílené módní popůvky, které zní jako stažené z TV Óčko. To mě tedy hodně překvapilo. Čekala bych, že si vzhledem ke svému věku a výzoru bude pouštět buď cikánskou klasiku nebo hard and heavy. Ale tohle ? A pak že je lehké empaticky se vciťovat do psychiky (prý) jednoduchých lidí.


Nonamer
23. 09. 2019
Dát tip

Já o to kostrabatosti vím, ale nechal jsem ji tak, když jsem to zkusil uhladit nemělo to ten mrakomorový podzimní náboj :-)

 


Norsko 1
23. 09. 2019
Dát tip

To by autor musel aspoň tejden zametat před svým prahem, aby se vžil do metaře a jeho osudu, co vžil, aby se vtělil do metaře, metajícího Bohu do tváře své neurvalé a nasrané verše


Umbratica
23. 09. 2019
Dát tip

Tak nějak - Metařovo blues  plus padající suché listí, plus cáry mlh, plus orosená pavučina, na které čeká trpělivý křižák. - Mohlo by to být velmi působivé.


Norsko 1
23. 09. 2019
Dát tip

Metařovo blues?


Umbratica
23. 09. 2019
Dát tip

Norsko, dál by ta má básnička pokračovala popisem životního stereotypu metaře - alkoholika, který zametá Hřbitovní ulici.

Jednoho takového starého Roma ve hřbitovní ulici pravidelně potkávám, takže by to bylo realistické a dekadentní k tomu. Nakonec by ten metař třeba uvažoval kdo bude zametat Hřbitovní ulici až poveze černá sanitka jeho samotného.


Norsko 1
23. 09. 2019
Dát tip

Um to myslí dobře a myslím, že umí. Máš to zkostnatělé


Umbratica
23. 09. 2019
Dát tip

Trošku bych zkrátila verš a pokusila bych se dát té básničce klasickou formu. Pak by mohl začátek vypadat třeba takhle :

 

Zas podzim stojí na startovní čáře

leč nepoběží bude vrávorat

jak metař který veze ve své káře

pár suchých listů od nás ze dvora


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru