Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

autoportrét září 25092019 z profilu

Výběr: Zbora, Gora, atkij
25. 09. 2019
37
73
4431
Autor
Philogyny

 

Vyber jednu noc    :    jen jednu jedinou

bude to jedle s temnou hladinou vím to

napíšu pro ni oset pcháč a

naše dítě

Smutek

uslyšíš klíčit tmu

do hudby těla přimíchej úmrtní listy

podzimu

jak šustí ---

--- (ustiskám tě k smrti zamumlal)

Je nebe eben?

i muž

 

 

 

 

 


73 názorů

Philogyny
před 7 měsíci
Dát tip

pro Fouckault

To je moje nejmilejší báseň. A asi to tak zůstane. Děkuji. 


Fouckault
před 7 měsíci
Dát tip Philogyny, Janina6

charismatický text co si může dovolit před čtenářem i nějaké ty tajnosti..


Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip

pro Aru a pro Norsko1

Děkuji.


Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip Gora

pro trojort

To s tou fotkou si myslela potichu taky, děkuju za návštěvu, moc. 


Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip Gora, Janina6

pro Janina

Přiznám se, mne tu kdysi na Písmák dotáhl Stavák.  Kdysi jsme se seznámili ve skupině myslivců. No, chová staváky, že. Hodně mi o nich psával a posílal fotky. Tak jsem se rozhodla, že budu holubář. Můj druhý kamarád Orel mi k narozeninám věnoval první dva páry holoubků. O pár domů dál je chová další známý, jak jsem pak zjistila. Taky problém s jestřáby a má voliéru. Jinak ten jestřáb sedával nehnutě na střeše stodoly. Nebyl sám. Jednou jsme přijížděli na zahradu a viděli přímý přenos, jak napadl holoubka ve vzduchu. Bydlíme kousek pod lesem... :)


trojort
před 8 měsíci
Dát tip Philogyny, Gora

pane Džulijáne, když se někdo schová za foto pana Hrabala a pak se snaží nesmyslně ponižovat, tak musí být něco nahnilého v duši dotyčného...zjevně někde ztratil svoji identitu a doufá, že ji najde,když bude vyhazovat flašky ze své věže...ještě nepochopil, že není na moři a flašky se rozbijí...možná i to chce, aby se ostatní pořezali... 


Janina6
před 8 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells, Philogyny, Gora

❤️ Já ničemu nečelím, to jsem si už dostatečně užila v době, kdy jsem dělala redaktorku :) Nemá to smysl. Už jsem víceméně splachovací, ublížit mi může jen ten, koho mám ráda, čímž mu to dovolím... ale to si pak nestěžuju. S holoubky jsi mě překvapila, to jsi někde na samotě u lesa? My měli holubník na Vysočině, v dědince, ale jestřáb prolít jednou za rok možná, sebral jednoho holuba, výjimečně...


Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip Gora, Janina6, Biskup z Bath a Wells, Radovan Jiří Voříšek

Janino, já jsem v klidu. To dílo, co tu dnes vyhodil tady, přetáhl beztak z Totemu. Tam už mu taky mazali komentáře.  Nechápu, kde se v člověku bere tolik nenávisti a zloby. Je to strašné. Já jsem chovatel staváků, momentálně s prázdným holubníkem. V momentě, kdy mi dá kamarád další holoubky, tak budou krmení pro jestřába. Musela bych mít voliéru. A to já nechci. Proto jsem zareagovala u básničky o holoubkovi, jinak bych přešla, tato poezie pro mne není. Já, kdyby mi u básničky někdo napsal, že se mu vybavila Vesnička...tak mám radost, je to hezká emoce. Už dávno vím, že lidé se nevědomky se přitahujou právě tím, co píšou. Já to tak aspoň mám. Teď je nemocná Baru, má zvětšené srdíčko a šelesty. Musím dávat prášky, za měsíc by měla podstoupit operaci. Budu ji muset víc nosit, přes pastviny už to neujde. Začnu zase víc fotit, teď zase začala něco vkládat na Guru, ráda si prohlížím cizí fotky, někdy doslova žasnu nad tou krásou. Moc děkuju, je mi líto, že tu kvůli mně musíš čelit takovým výlevům. Kdyby to šlo, tak vezmu smeták a lopatku, uklidím tu a přesypu všechno to smetí zpět k básnikovi, pod jeho dílo... :) Hezký den. Usmívám se, že. 

 

 

 

 


Janina6
před 8 měsíci
Dát tip Gora, Philogyny

Juliáne, že hledám spojence? Proč, proti čemu? Proti tobě snad? Nemám zájem. Jediné, co bych ráda, je, aby ses tady nenavážel do Philogyny, která na rozdíl od tebe, na rozdíl ode mě, na rozdíl od velké většiny písmáckých autorů poezii opravdu píše, ne že si na to jen hraje. Kvalitních autorů je tady už málo a nechce se mi přihlížet, jak odcházejí kvůli mstivým osobním útokům. Jsi mi ukradený, člověče, ale Phil se zastanu kdykoliv. 


Aru
před 8 měsíci
Dát tip Gora, Philogyny

celá trilogie jenom za 10 tisíc? není to levný juliáne? každou sbírku zvlášť bys měl dát za desítku :D

pak nechápu proč dáváš texty sem zadarmo ;))

pro nevyvolené, kteří ti nedokážou naslouchat, protože jsou příliš malí na to, aby tě mohli pochopit. jestli to chápu dobře, tak utracením 10 000,- má čtenář dospět ve tvé trilogii k tomu, jak malý a zbytečný před tebou je.


Aru
před 8 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells, Philogyny

aha, tak už to chápu juliáne, jestli je to tvůj smysl existence :D


Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip

Já jen, že i muži mají přechod, jenom o tom někteří neví. Toť vše.  :)


Aru
před 8 měsíci
Dát tip

že ti stojí za to juliáne si hrát na ublíženýho a upoutávat na sebe pozornost


Norsko 1
před 8 měsíci
Dát tip

Zakažte ho ! Po ničem jiném netouží. Už ne


Janina6
před 8 měsíci
Dát tip Gora, Philogyny, Aru

Bravo, pane Juliáne. Příklad povýšenosti, nenávisti a malosti jako vyšitý. Phil, nenech se jím otrávit, takhle vyvádí vždycky, když si někdo dovolí nepochvalný komentář. Potom bude zase fňukat, jak je k němu svět nespravedlivý...  Možná za to ani sám nemůže, že není schopen sebereflexe. Těžko říct, ale určitě se kvůli němu netrap.


Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip

Je mi Vás líto, nic víc. Vaše báseň o holoubcich mi prostě nahodila Vesničku střediskovou. Otík něžně pohladil holoubka, měl je rád a nechtěl ho zabít, ale dostal poručeno. Pak mu zakroutil krrčkem. Byl to to obraz, co mi naskočil jako první po přečtení hned prvních dvou řádků. Zajímal by mne názor dalších čtenářů, co tam naskočí jim. Já už Vás číst nebudu, ani odpovídat. Hezký večer přeji. 


Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip

pro j.f.julián

Je tam něco, co Vy nejste schopen uvidět ani pochopit.  Můžete být klidný. Skončila jsem. 


Philogyny
10. 10. 2022
Dát tip Aru

pro Aru

Má pokračování, podavač citů. A děkuji. :)


Philogyny
10. 10. 2022
Dát tip

pro Okamžik co už asi není

Děkuju.


Aru
10. 10. 2022
Dát tip

perfektní :)


Philogyny
03. 12. 2019
Dát tip

pro ŠtírkaTen den pořád bolí. Je to bolest, kterou nechceš opustit. no. :)


Štírka
03. 12. 2019
Dát tip Zeanddrich E.

A vidis : ted mi tam ty umrtni listy podzimu dovareji celkovou atmosferu...takze zalezi na pripravenosti ctenare... nic nemuze byt absolutni... jeste, ze tak...


Philogyny
31. 10. 2019
Dát tip

pro Sidonia

já jen to děkuji...


sidonia
29. 10. 2019
Dát tip

och


Philogyny
21. 10. 2019
Dát tip

pro trojort

ano  :)

 


trojort
21. 10. 2019
Dát tip

...je fajn mít na výběr...


Philogyny
06. 10. 2019
Dát tip

pro Josephina

Ten den byl celý zvláštní. Možná proto. 


Philogyny
06. 10. 2019
Dát tip

pro Nonamer:

... je to můj život...  :)


Philogyny
06. 10. 2019
Dát tip

pro Leri

To je přímo vzletný komentář. Děkuju moc. :)


Josephina
06. 10. 2019
Dát tip

ten zvláštní rytmus, to mě zaujalo!


Nonamer
29. 09. 2019
Dát tip

Dost dobrý sakra. Tip!


Philogyny
29. 09. 2019
Dát tip

pro Radovan:

děkuju děkuju děkuju   :)


tyhle verše se fakt povedly:

napíšu pro ni oset pcháč a

naše dítě

Smutek

uslyšíš klíčit tmu

do hudby těla přimíchej úmrtní listy

podzimu

 

... no celek taky povedenej


Philogyny
28. 09. 2019
Dát tip

pro DN

ano  :)


DN
27. 09. 2019
Dát tip

Přímo překypuje atmosférou. :) 


Philogyny
26. 09. 2019
Dát tip

pro Lerak

Poslušně hlásím, úkol splněn...  :)


Philogyny
26. 09. 2019
Dát tip

pro všechny, co četli

...byl to můj pocit k něčemu, co se stalo...děkuji za přečtení...


Lerak12
26. 09. 2019
Dát tip

To chce klid! Povídal Pepi Švejků. Tak Pzs,  pzst! Určitě Philo pochopila, že Tvůj koment je ve skrytu kompliment. (Zasloužený.) No kriticky jsem ujel. Ani komenty by se s úctou k autorovi neměli vysvětlovat.  


Philogyny
26. 09. 2019
Dát tip

pro Norsko1

ukaž mi ho  :)


oran
26. 09. 2019
Dát tip

ty vole, co to je. nechapu, proc lidi nemuzou psat srozumitelne. jako deti.


lawenderr
26. 09. 2019
Dát tip

o redaktorech nepadlo slovo -nekruť se, když ti někdo šlápne na koment -piš jen to, co ustojíš:) Vztahuju si, bo´s to tak napsal.

A redaktor je taky člověk, taky může tipnout - může se i vrátit a výběrnout ... nebo? Na básni to nic nemění. Je krásná


lawenderr
26. 09. 2019
Dát tip

mi tedy pověz, zlý exi, pozor - jaký veskrze zahanbující účel měla má pochvala. A než plkneš zase nějakou exovinu, přemýšlej. O sobě.  - já si tu pěknost mezitím ještě párkrát přečtu a užiju.

Phil, promiň, že už zas spamuju


Norsko 1
26. 09. 2019
Dát tip

Úmrtní listy podzimu. Jaké to klišé!


Gora
25. 09. 2019
Dát tip

Vracím se znovu, hraní se slovy (zvláště v závěru básně) výborné...


Zbora
25. 09. 2019
Dát tip

Verše, které působí, jako náhodně povystřihované útržky z nějaké pochmurné novely. A přesto to funguje, myslím, docela dobře, i přes ty docela obehrané figury. Ta nálada je poměrně přesvědčivá. To je dar :)

...jo, a výběr, samosebou.


dadíková
25. 09. 2019
Dát tip

*


Philogyny
25. 09. 2019
Dát tip

pro Cal...

Pořád nevím, jak to tam dostat...  :) Děkuji. 


Philogyny
25. 09. 2019
Dát tip

pro Karpatský knihomoľ:

...taky Vás mám ráda...


Philogyny
25. 09. 2019
Dát tip

pro lawender:

Však ty víš.  :)

 


Philogyny
25. 09. 2019
Dát tip

pro Štírka

...podzim uusíná a včely v něm umírají, v plástech už spí jarní dělnice, tak nějak to je se vším... a děkuji.  :)


Karpatský knihomoľ
25. 09. 2019
Dát tip Gora, Silene

Neprestávaj písať.


lawenderr
25. 09. 2019
Dát tip

dneska je nebe opál ... s mužem nevím:))

To je tak hezké, Phil! - jako dnešní déšť:)


Štírka
25. 09. 2019
Dát tip

Ale libi se mi ta vytvorena atmosfera i retez predstav...  t*


Štírka
25. 09. 2019
Dát tip

Nemyslim si, ze podzim umira... jen usne tise, kdyz prikryje ho bila perina...?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru