Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

-ov

25. 09. 2019
11
18
661
Autor
Lenka_H_
Místotvorná přípono,
v tvých dvou hláskách
duní kov
 
Jsi jako dům u lesa,
jezero,
stín
a krov
 
Evokuješ ozvěny,
šelest,
dozvuky nevyřčených
slov
 
 
(2014)

18 názorů

Lenka_H_
10. 09. 2021
Dát tip annnie

annnie: Atlas ČR může být velmi poetické čtivo. Díky.


Lenka_H_
10. 09. 2021
Dát tip

Oran: Není možné jezero v lese? 


Lenka_H_
10. 09. 2021
Dát tip

PavelK: u některých je to ale asi hodně zastřené, ale teď mě bude lákat vědět, po kom jsou která místa pojmenovaná. :) A díky.


PavelK
10. 09. 2021
Dát tip Gora, Lenka_H_

Přípona -ov v názvech sídel obvykle označuje bývalý panský dvůr, říká komu patřil. V mém okoli např. Bernardov (dvůr Bernardův), Berbarda Věžníka z Věžníku. Přípona -ice je odvozena od jmen lidí, kteří místo osídlili. Např. Sulovice, původně Sulejovice, říká, že se zde usídlil rod Sulejů.  Vydedukoval jsem to z  úryvků z Profouse, kniha Místní názvy v Čechách a konzultoval s jedním historikem, moji doměnku potvrdil.

To jen tak na okraj. Báseň se mi líbí.


annnie
10. 09. 2021
Dát tip Gora, Lenka_H_

Petrkov Vystrkov Božkov... Místní jména obecně mají sílu... My tu třeba máme Onen Svět a Daleké Dušníky...

Tip a.


Alegna
27. 09. 2019
Dát tip Gora, Lenka_H_

...... Dom-ov....


oran
26. 09. 2019
Dát tip

tak dum u lesa nebo u jezera?

 


lawenderr
26. 09. 2019
Dát tip

Líbí se mi ta první strofa, druhou akceptuji, třetí mi utekla:) Ale dík, za to zamyšlení a kousky poetična:)


Sršáň
26. 09. 2019
Dát tip

"duní kov"  hned jsem to poznal, že báseň je oslavou Power Metalu


Norsko 1
26. 09. 2019
Dát tip

Evokuješ,  je příliš silné slovo. Buď upřímnější. A na nic si nehraj


zvedavec
25. 09. 2019
Dát tip

Sú ľudia, ktorí vidia písmená farebne, túto vlastnosť som aj ja - hlavne v detstve - mala, dnes už len samohlásky u mňa svietia farbami a výnimočne pár spoluhlások ...

viem teda pochopiť, že  zhluky písmen môžu vyvolať rôzne pocity (aj iného druhu)

netradičná báseň

ale keď tu čítam  tak často o pocitoch básníka, o jeho tvorbe, ako sa cíti, ako ho múza opúšťa, tak prečo nie?

 


Lenka_H_
25. 09. 2019
Dát tip

Děkuju,náruživý vztah k lingvistice - to jo, to mám! 


Zbora
25. 09. 2019
Dát tip Gora

To je už hodně specifický až náruživý vztah k lingvistice. To nebývá u básní autorů, kteří tu publikují první text, vůbec běžné. Proto mě to tak překvapilo. Tak přeju hodně úspěchů na Písmáku! :)  


Lenka_H_
25. 09. 2019
Dát tip

Důvod, důvod, ...Zvláštní obrazy a pocity, které ve mně vyvolávají některá toponyma končící na -ov. A potřeba některé zvláštní pocity a obrazy vyjádřit. :-D 


Zbora
25. 09. 2019
Dát tip

Taknějak si říkám, jaký byl asi důvod vzniku téhle básničky.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru