Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Studený konec léta

27. 09. 2019
6
9
572
Autor
Nonamer

Je hnusně. Venku padá nečas a první listí končícího léta. Jsou sliby jara dávno pryč a i po teplu je veta.

 Vlaštovky mají sněm, kocouři pozdní hrátky, kdo vystrčil nos z domu, hned maže zase zpátky.

Však hořká vůně trav mně ven zas a zase láká. Jen s sebou vezmu psa, rum a... Pegas?  Ten ať si křídly plácá.

 Toulat se budem lesem a okolními poli. Vnucovat deštník žábám a rum z lahve od coca-coly.

Pak pardon říkám létu, když pokládá mi za vinu, že už takhle z kraje září já skládám poctu podzimu.


9 názorů

Gora
29. 09. 2019
Dát tip

Existuje, poradil mi to u básně Snění legendární Miroslawek:

http://www.versologie.cz/cvicebnice/txt_pruvodni.php#daksb


Nonamer
29. 09. 2019
Dát tip

Gora děkuji, ale nechám to tak, verš jsou tak říkajíc uleželé, jak to rozhodím, už mi to zní cize.

V podobném duchu jsou verše Zatracený studený rána můžeš se mrknout ;-)

Veršologie, tak to jsem se musel usmát, netušel jsem vůbec, že něco podobného existuje.


Philogyny
29. 09. 2019
Dát tip Nonamer

U toho umně  svázaného závěru na osm slabik jsem chytila stopu a zavětřila...málokdo umí vázané tak, aby vypadaly, že nejsou.

 


Gora
28. 09. 2019
Dát tip

Určitě by se dílko lépe četlo uspořádané do strof podle jednotlivých veršů, tyto se zdají nekonečně dlouhé... počty slabik se dost podstatně liší, proto zní básnička celkem kostrbatě. /21,16, 18.../

Slovosled by zněl přirozeněji v hovorové řeči, např. Jsou sliby jara dávno pryč  - Sliby jara...

Rým láká/plácá není /podle mne/ nejznělejší :-)  Změnila bych kategorii na volný verš. Jinak - dá se najít tzv. veršologie a učit se, jak by vázaný verš měl vypadat.

Dílko je nenuceně vtipné. Jsem zvědavá na další  tvorbu.


Nonamer
28. 09. 2019
Dát tip

Atkij: děkuji za kritiku. Do světobornosti se radši nepouštím, přenechám to jiným :-)


atkij
28. 09. 2019
Dát tip

Sice ne až tak světoborné a objevné, ale je jednoduše sympatické. To taky není málo...


Nonamer
28. 09. 2019
Dát tip

díky GepArte


GepArt
28. 09. 2019
Dát tip

:-) jo dobrý


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru