Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Novinky #2

28. 09. 2019
24
112
23395
Autor
Olda
  • Udělal jsem responzivní vezi Písmáka (stačí přijít z telefonu). Vlastně myslím, že je teď Písmák hezčí z telefonu, než z počítače :-) Není to nic supermoderního (a vyladěného), ale základ je, že se teď dá Písmák moc pěkně číst v autobuse či posteli. Za ten měsíc (dva) hezky roste strávený čas z mobilních zařízení :-)
  • Svedl jsem lítou bitvu s prudiči, kteří rozkládali zdejší prostředí zpochybňováním vždy a všeho. Určitě není dobojováno, ale bitva vyhrána.
  • Vkládání díla má nový editor textu (ze současného století). Je tam přidána i změna řádkování. 
  • Je opravené stahování všech (vlastních) děl.
  • Je zprovozněn Rozcestník, nový Seznam děl.
  • Spousta drobností, jako třeba avízo o tipu k vlastnímu dílu nebo nezapisování přečtení díla autorem.
  • Celý Písmák už funguje automaticky na zabezpečeném HTTPS.
  • A můžete se také podívat, jak to bude vypadat, až se Zprávy předělají do vláken, tedy celých konverzací s jedním člověkem.

Pak ještě komentář ohledně komunikace a diskuzí. Určitě je fajn napsat (email, zprávu), tam je jistota, že přečtu a zareaguji. Naopak určitě neberu takovouto formu.


112 názorů

Kamamura
11. 12. 2021
Dát tip

Ad topic - Písmák vypadá z telefonu i z počítače dost podobně - jako by vypadl ze stroje času z let devadesátých, kdy byl Internet ještě mladý, a jeho podoba se, podobna rozžhavené matérii vesmíru krátce po Velkém Třesku, stále ještě utvářela v divokém reji neustálých změn a překotného vývoje. 


Aru
07. 05. 2021
Dát tip

Ahoj, nešlo by udělat pozadí Písmáku šedé, nyní je Písmák velice světlý a jsou tady i uživatelé méně technicky zdatní, kteří si to u sebe neumějí nastavit do pro ně přijatené podoby.


Olda
18. 03. 2021
Dát tip

tst


fialka...
31. 07. 2020
Dát tip

"Spousta drobností, jako třeba avízo o tipu k vlastnímu dílu nebo nezapisování přečtení díla autorem."

Nezapisování přečtení díla autorem - pořád se mi zapisuje

napsala jsem  9.10.2019

možná mám pro změnu něco udělat a nevím o tom


Merle
24. 07. 2020
Dát tip

dobrá nekromancie :) vrací to vzpomínky


Danny
30. 06. 2020
Dát tip

ještě: zdá se (alespoň podle mé pošty) že lidi chtějí zobrazovat Office soubory na Písmáku: nedal by se implementovat jejich import? nevím, jak je to náročné vzhledem k uzavřenosti formátu, ale pokud by to šlo, bylo by to moc super.


Danny
24. 06. 2020
Dát tip

nešlo by nějak, aby autor viděl, kdo všechno ho má v oblíbených? narcistní jedince by to asi potěšilo, ale nevím, jestli tato featura není kontraproduktivní...


sisi35
25. 05. 2020
Dát tip

Díky  Oldo , zdravím Pavla :-) 


Danny
25. 05. 2020
Dát tip

Kdyby vám někomu svítily žlutě kritiky, které se nedají "odkliknout" a straší tam furt dál, tak jsem systémem "pokus-omyl" zjistil, že jde o kritiky buď k autorské stránce, nebo klubům, jejichž majiteli jste: vpravo, v tom výpisu, se nevysvicují žlutě, tak nejsou dobře vidět.


housecore
14. 05. 2020
Dát tip

ja som si omylom vymazal to automatické odosielanie mailov na môj e-mail :/


Uka
12. 03. 2020
Dát tip

A na tablety nikdo nemyslí!


Ostrich
24. 02. 2020
Dát tip

Zdá se mi, že když listuji díly autora, pak mi to odmítne u vybraného zapsat kritiku, hodí to access denied. Nechci to zkoušet jen tak, ale stalo se mi to už dvakrát. 

A za tu funkci moc díky, listování je bájo!


atkij
13. 02. 2020
Dát tip Olda

Super funkce - možnost listování - další dílo autora. Děkuji za sebe a určitě i za mnohé další spokojeně uživatele. 


Gora
04. 01. 2020
Dát tip

Oldo, píšu za nick Meggy607, nejdou jí od posledního díla odesílat odpovědi ani avíza. Já to zkusila a šlo to, tak je nejspíš nějaký zádrhel na jeiím nicku. Mohl by ses na to prosím podívat, díky.


jsem rád, že se Písmák zdokonaluje, ale nemohu najít toto tlačítko  https://www.pismak.cz/index.php?data=stats_good


bixley
20. 11. 2019
Dát tip

To je na mobilu. Zadám v Googlu Písmák  a objeví se mi tenhle rozpis, pak klepnu na Písmák a otevře se to celé.


dadadik
20. 11. 2019
Dát tip

Ta moznost je dána na mobilu, nikoliv na pismaku


bixley
20. 11. 2019
Dát tip

Než otevřu Písmáka, tak tam mám rozpis Hledání autora, Díla a Kategorie, Redakce na Písmáku a Nápověda a nějaké nicky jako Miroslavek apod.


dadadik
20. 11. 2019
Dát tip

Ano.. a nenabidne ti to nikde dat verzi PC?


bixley
20. 11. 2019
Dát tip

Ja zadám na internetu na mobilu Google a pak zadám normálně adresu www.pismak.cz.


dadadik
20. 11. 2019
Dát tip

A kdyz teda vyhledas Pismak, tak ti to nenabizi dat jako na PC system nebo jak?


bixley
20. 11. 2019
Dát tip

Pochybuju, že mám systém android... :-)))


dadadik
20. 11. 2019
Dát tip

Když jsem na nějakém díle, nebo na své aut stránce, tak mi to ulítne taky, rozklik moje


dadadik
20. 11. 2019
Dát tip

Prepnout do funkce jako na PC.. mozna by to slo.. mne na Iphone ne, ale na android to jde


dadadik
20. 11. 2019
Dát tip

Na moje mi sviti třeba 3 a když rokliknu, vidim bud kritiky nebo aviza.. na boku nic.. ale myslim nekde vys pise atkij, ze si muze nejak nastavit jako web.. na systemu android to jde


bixley
20. 11. 2019
Dát tip

Já nejsem na konkrétním díle, já jsem obecně na Písmáku. Na mobilu mi vlevo nic žlutě nesvítí, musím rozbalit to Moje, tam vidím Kritiky (2), Avíza (3) - žlutě - ale nemůžu se k nim dostat...


dadadik
20. 11. 2019
Dát tip

Na nejakym díle.. bzd obecne na pismak nebo Seznamu del


dadadik
20. 11. 2019
Dát tip

Nesmis byt na nejakym dole nebo svem profilu, bud na pismak nebo dila, pak to jde


bixley
20. 11. 2019
Dát tip

Mně to žlutě svítí, ale položka Moje se rozbalí tak rychle, že nestihnu prstem klepnout na žlutý nápis Kritiky nebo Avíza


dadadik
20. 11. 2019
Dát tip

mně teda na mobilu avíza i kritiky už dávno svítí žlutě...


bixley
20. 11. 2019
Dát tip

Už jsem Ti jednou napsala, "redaktore", abys mi avíza neposílal.


bixley
20. 11. 2019
Dát tip

Bohužel se musím opakovat. Dřív jsem si v mobilu běžně četla avíza a kritiky. Teď to jde jen tak, že musím otevřít Moje, kde svítí žlutě kritiky a avíza, ale na svém mobilu nejsem schopna tak rychle přejet prstem třeba na Kritiky a rozkliknout to, hned to zmizí a objeví se mi pouze seznam mých děl. Zajímavé, že poštu jsem schopná číst. Klepnu na poštu a rozbalí se pošta, kde poslední zpráva svítí žlutě. Abych se v mobilu dostala ke kritikám a avízům, musely by mít nahoře vedle Moje samostatnou kolonku, na kterou bych klepla.


Oldjerry
20. 11. 2019
Dát tip

Jojo, teď už si připadám jako Dinosaurus... hodně novinek už je nad moje  počítačové vědomosti, ale jsem rád, že Písmák žije. Snad ještě někdy něco vložím, ale za váma už  nemůžu...


Danny
20. 11. 2019
Dát tip

Ještě drobnost: dříve se posílalo avízo členům klubu, když do klubu přibylo dílo. Po nějakých změnách kódu Písmáka toto zmizelo, což omezuje funkčnost klubů tak na polovinu a bylo by asi dobré tuto featuru vrátit zpátky, dík.


Danny
15. 10. 2019
Dát tip

ad fialka...: přečtení vlastního díla autorem se mi taky zapisuje


Dero
10. 10. 2019
Dát tip

@Olda: `Shift + Enter` v novém editoru komentářů správně vloží jenom `<br />` místo nového odstavce, ale po odeslání komentáře jsou všechny `<br />` pryč a vložený text se zlinearizuje.

Je to blbý třeba v situaci, když chceš do komentáře vložit nějaké verše. Musíš je vložit každý do nového odstavce, což vyústí ve škaredou výšku řádku.


fialka...
09. 10. 2019
Dát tip

"Spousta drobností, jako třeba avízo o tipu k vlastnímu dílu nebo nezapisování přečtení díla autorem."

Nezapisování přečtení díla autorem - pořád se mi zapisuje

 


dadadik
03. 10. 2019
Dát tip

Nově žlutá čísla na moje, avíza a kritiky a na pošta úplně stačí.. díky :)


Lnice
02. 10. 2019
Dát tip

V mobilu teď uplně bezva, Oldo, díky. I když je nová vláknová pošta zajímavým zpestřením, přimlouvám se za ponechaní i té staré...


dadíková
30. 09. 2019
Dát tip atkij, Fruhling, zvedavec

Poznatek pro všechny - na mobilu se systémem android jde nastavit PC verzi, jak píše atkij.. tím pádem boční panel tam je.. mně se to netýká, tedy Iphone mobilu :)


atkij
30. 09. 2019
Dát tip

Ano, při prokliku na avíza se mi skutečně poslední nepřečtené objeví podbarvené žlutě. Výhodnější by bylo, kdyby už žlutě svítila ve sloupci ona ikona avíza, stejně jako mi žlutě svítí přihlášení. Většinou si pro urychlení přehledu přepnu mobil do funkce - jako na pc, jsem lenošná rozklikávat. Ale vše je otázkou zvyku. 


dadíková
30. 09. 2019
Dát tip

bixley- třeba se ozve Olda.. toto nevím teda


Fouraix
30. 09. 2019
Dát tip

šmajkote, furt to ofrňování, že si někdo dovolil založit nějakou diskuzi.. ignorovat jdou přece i neokázale. nebo projevit trochu majitelské velkorysosti a vzít si (relevantní) názor klidně i odtamtud. ale to už by byla vyšší dívčí.. 

 


bixley
30. 09. 2019
Dát tip

Když prokliknu na mobilu zprávy, nic tam žlutého není. :-(

(tedy pokud přijde nová)


.duke.
30. 09. 2019
Dát tip

děkuji


dadíková
30. 09. 2019
Dát tip

Normálne když to či ono prokliknu a je tam něco, svítí ti žlutě


dadíková
30. 09. 2019
Dát tip

Taky ne.. píšeš hmm


dadíková
30. 09. 2019
Dát tip

Prklikneš zprávy anic nevidíš i když by měla být? To by měl vědet Olda teda.. a avíza a kritiky když proklikneš na mobilu?


bixley
30. 09. 2019
Dát tip

dadikova: pokud na mobilu kliknu na Zpravy, tak tam ta nová zpráva není, dokud na počítači neprokliknu toho levostranného "žluťáska". Kritiky a aviza to samé.


dadíková
30. 09. 2019
Dát tip

bixley, zprávy, kritiky aviza najdeš a můžeš je číst, ale abys věděla máš li to které, musíš si prokliknout buď zprávy, nebo kritiky, nebo avíza,, nikde tě to tu teď na tebe nezavolá..

navíc nejde vkládat a to zablokuje nový mladý lidi, kteří jsoz na mobilech v zásadě jenom


bixley
30. 09. 2019
Dát tip

Ahoj Oldo, před úpravami jsem si v mobilu běžně četla zprávy a kritiky (svítily vlevo žlutě), teď mi to nejde, jedině přes počítač, takže se připojuji k některým předřečníkům. Přihlášené lidi vidět nemusím, ale tohle mi vyhovovalo. 


dadíková
30. 09. 2019
Dát tip

zvlášť mladí lidi


dadíková
30. 09. 2019
Dát tip

Danny taky mě to napadlo.. někteří jsou takhle většinou dne tady a bude jich určitě čím dál víc.. 


Danny
29. 09. 2019
Dát tip Lerak12

(Oldo, já vím, že třeba podle GNOME guidelines nastavení zabíjejí koťátka, ale nestálo by zrovna tohle za položku v nastaveních "responzivní/neresponzivní" protože lidi jsou tu tak půl napůl? sám mám teda tlačítkový mobil, takže se mě to netýká, ale napadlo mě to takhle)


Fruhling
29. 09. 2019
Dát tip

Ano, bohužel to jde dost vidět. Ale to nevadí,  můžeme se navzájem ignorovat.


Olda
29. 09. 2019
Dát tip

Fruhling: Diametrálně se neshodneme (k obsahu jsme se nedostali) a diskuze s tebou mi nic nedává, proto na ni nemám čas.


Fruhling
29. 09. 2019
Dát tip

Respektive ještě se teda doplním: jestli si myslíš, že všechno, co bylo vyhozeno z mobilní verze, je jen vizuální trash, pak by asi bylo fajn mít koule a vyházet to i z plné verze, ne?


Fruhling
29. 09. 2019
Dát tip

Zcela pomíjíš, že ten někdo vymaloval blbě a telefon při malování přestřihl. Ale to už nemá cenu komentovat. Oba tu trváme na své neomylnosti s tím rozdílem, že já mám pravdu.


dadíková
29. 09. 2019
Dát tip

responzivní verze je fajn na čtení, ale když mi někdo pošle zprávu, nevím o ní, dokud se nepodívám do zpráv.. totéž teda s kritikou a avízem.. můžu sledovat ale, kdo dal komu právě tip a kdo komu co napsal právě pod dílo, či kdo právě dílo vložil....


dadíková
29. 09. 2019
Dát tip

Ted to zjistuju, ze jen na dadíková :) na dadik daddy a dadadik je to nově :) ale v pohodě, srovnám se s tím


Olda
29. 09. 2019
Dát tip

Fruhling: Nene, je to jako když tě někdo nechává dlouhodobě u sebe bydlet zadarmo, pak ti zadarmo vymaluje a ty si stěžuješ, že se ti nelíbí barva a chybí ti tam telefon. V elektronické komunikaci jde -vždy- o formu - o obsahu vůbec nemluvím.

dadíková: Ok, je to jen pro tebe :-) ostatní mají responzivní verzi.


dadíková
29. 09. 2019
Dát tip

na tom bočním panelu je taky možnost vložit dílo.. já osobně přes mobil nevkládám, ale asi ta možnost je dobrá.. teď už to zas jde


Fruhling
29. 09. 2019
Dát tip

Oldo, aby bylo jasno, mně se to "vynechání" levého sloupce líbí, a myslím, že to hodně pomohlo. Říkám jen tolik, že sekce se žlutými řádky je důležitá. Při tom není velká nebo prostorově náročná. Klidně by tak mohla být nastylována vodorovně s horním menu. Autory já osobně oželím, ale myslím, že jsem spíš v menšině. 

Nejhorší je ale ten hover. Naštěstí už jsem si vypěstoval spešl swajp-ne-až-tak-klik, který mi paletu otevře, aniž bych něco promáčkl. 

Chápu, že teď vypadáme jako nevděční parchanti, ale mobilní verze zkrátka nevznikne osekáním funkcí z full verze. Je to jako bys měl děkovat za nedopečený dort. Je sice zdarma a možná ho někdo pekl s láskou, ale nepochutnáš si. 


dadíková
29. 09. 2019
Dát tip

Dík.. ono bude na mobilu stále víc a víc lidí.. :)


Olda
29. 09. 2019
Dát tip

dadíková, Fruhling: ok, vrátil jsem vám tu starou mobilní verzi.


dadíková
29. 09. 2019
Dát tip dajakbol

Rozcestník nepotřebuju absolutně na nic.. na mobilu se zobrazuje cosi velmi zvláštního a nepřehlednýho


Fruhling
29. 09. 2019
Dát tip

Při tom by tam místo hoveru stačilo nastavit onclick pro mobilní platformy. 


Fruhling
29. 09. 2019
Dát tip

Jako pohlo se to.

Rozložení na mobil je fajn, ale je to vlastně jen o tom, co je hidden a co visible. Znatelně chybí žluté odkazy avíza a kritiky. Dále fakt, že položky v horním menu jsou stále přístupné pouze přes rolovací menu je v naprostém rozporu s principem dotykového ovládání. A i když bych si rád a snadno ještě rejpnul, tak je to vlastně mnohem víc, než jsem čekal.

Upřímně, možná jsem už starý nebo mladý, ale vám ten rozcestník připadá přehledný?


Lerak12
29. 09. 2019
Dát tip

 Kde je Pozor?  Nějak ukvapený dozor?

 


Delahaye
29. 09. 2019
Dát tip zvedavec

Zdravím Oldo,

moc díky za znovu-zprovoznění možnosti "stáhnout všechna díla v .zip archivu".

Funguje to  - jen mám prosbu, jestli by ses ještě nepodíval na to, že stažené HTML mají úplně rozhozenou češtinu. Cokoli je v těle díla, má všechny znaky s diakritikou ve špatném kódování.

Předem moc díky!

K.


dadíková
29. 09. 2019
Dát tip

Už vím, zprávy ve vláknech - ukázka u Oldy v textu,, ano to bude fajn až to bude :)


dadíková
29. 09. 2019
Dát tip

před touhle změnou mi na mobilu jelo všecko jak na PC.. bývám na mobilu většinou


ani mne sa neukazuje panel s prihlásenými, oznamy kritík, avíz, myslela som si, že je to zjednodušená verzia pre mobil


oran
29. 09. 2019
Dát tip

olda neexistuje, to je jen jeho pandimenzionalni vzruch.


dadíková
29. 09. 2019
Dát tip

ten stejný problém, psala jsem už Oldovi soukromě v souvislosti s něčím jiným...

neupozorńují kritiky, avíza, zprávy..přítomní autoři nejsou vidět a nejde vkládat dílo... na mobilu :)


dajakbol
29. 09. 2019
Dát tip

Plátno a nech plavat, mám ten istý problém. 


dadíková
29. 09. 2019
Dát tip

zprávy ve vláknech fungují? nikde nic takovýho nezjišťuji


Oldjerry
28. 09. 2019
Dát tip Olda, wariors on the peace

Už jsem nevěřil, že se to někdy stane. Chtělo by ještě nějakou externí publicitu o změnách, mohlo by to přitáhnout nové autory. Vždyť - ač se poslední dobou počet denně vložených děl zase zvýšil, ani zdaleka nedosahuje toho, co bylo kdysi běžné denně:  2,5 až 3 strany nových děl. Pokud je možné se podívat do začátku roku 2006, 2007 a tak - zjistíte, že to není blábol...

Oldo - dík... i když je fakt, že ses postaral o své dítě... (:-D


oran
28. 09. 2019
Dát tip

oldrichu ty, ktereho nikdy nikdo nevidel... hlavne kurva, ze to uz bezi na https, bo to bylo uz o drzku v dnesni dobe.


formátovanie na mobile je úžasné, aj  ostatné vylepšenia, okrem správ, ktoré mi prichádzajú, ale mne sa nedarí ich z môjho mobilu odoslať, predtým mi to išlo ... vďaka


Lerak12
28. 09. 2019
Dát tip Olda

Oldo, taky díky za všechno. Ti rozkladači a drobné technické blechy se jistě ještě vychytají. Z telefonu je to bezva.


Olda
28. 09. 2019
Dát tip

dadíková: Napiš mi zprávu, co ti nejde.


dadíková
28. 09. 2019
Dát tip

Z telefonu se moc fajn čte.. akorat nejde vkladat :)


Gora
28. 09. 2019
Dát tip Olda, zvedavec, supizmus, Santi€, wariors on the peace

Oldo, díky za všechno ... ta konverzační vlákna budou fajn.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru