Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Anti-diskriminalizácia

02. 10. 2019
14
18
1194
Autor
zvedavec

 

 

Mea culpa. 

 

Anti-diskriminalizácia. 

Anti-predsudok,  možnosť čosi dobrého spoločne vytvoriť :

Odteraz chcem

nevýberovo

vnímať 

čo kto povie, 

nie kto hovorí. 

 


18 názorů

Danny
21. 09. 2020
Dát tip

To má něco do sebe, tip.


zvedavec
01. 01. 2020
Dát tip

Zdravím, Mandragora.

Celkom s Tebou súhlasím.

Zastavila by som sa prvý raz u "V tomto kontexte zvlášť, keď nám niekto hovorí niečo, čo sa nám páči, tak si treba veľmi vedomo, veľmi výberovo všímať, kto to hovorí." Lebo tu by som niečo rada pripomenula.

Pošpiniť možno každého jedného človeka.  Aj "svätca"

Mám to zažité. Nedeje sa to bežne, len vtedy, ak ide o niečo významné. Napríklad niekto niekomu stojí v ceste. A napr. bráni mu v tom, aby robil ďalej svoje svinstvá. Ak sa  s niekým v takom prípade nedá spolupracovať, treba ho potom očierniť a "odstrániť".  Najlepšie je to urobiť tak, aby sa k tomu nemohol ten očierňovaný sám vyjadrovať (masívne pôsobiť proti nemu poza chrbát, alebo "s ním nediskutujeme").  Výberovo možno vytvoriť  (aj mediálne) "pravdivý" obraz.  Poskladaný z množstva skutočne pravdivých informácií,  občas "prikorenených" troškou či väčšou troškou tendenčného (odsudzujúceho či pochvalného) výkladu a omáčky. No tá omáčka môže dať celkom iný význam úmyslom dotknutých ľudí. 

Ak mám/máš mať možnosť posúdiť, či ide len o úprimnú diskusiu a vyjadrovanie rozdielnych názorov v nej, alebo o snahu o manipuláciu,  zistiť, kto je špinavec a kto nie, musí mať každý z dostknutých možnosť vyjadrovať sa v rovnakej miere, ako tí ostaní. Voľná súťaž pohľadov a vysvetlení. Počúvať musíme komplexne, no bez presudkov a s ohľadom na spravodlivosť dobro pre všetkých. Cestu do pekla vidím práve v tom, ak je tu neochota vypočuť si názory iného/druhých.  Ak nepripustíme konfrontáciu argumentov.

 


a2a2a
24. 10. 2019
Dát tip

Mám tady krátkou povídečku - Zlaté prasátko - jen 23 řádků, kde se k zajetí předsudky přiznávám. Tvůj příspěvek je užitečný, tím spíše, že ačkoliv na Písmáku jasně dominuje tolerance a slušnost, není ani úplná nouze o opačné postoje. A jakkoliv jsou menšinové, výrazně meninové, potrápí.


zvedavec
23. 10. 2019
Dát tip

a2a2a - rada som Ťa tu stretla a čítala Tvoje slová

a tie  (aj moje) predsudky! omotávajú si nás okolo prsta a aj napriek úprimným snahám sme mnohokrát slepí a ani nevidíme, že zas a opäť sme raz zle vidiaci

možno aj preto som toto sformulovala, aby som si pripomenula, čo chcem, trochu mi to pomáha


a2a2a
23. 10. 2019
Dát tip

Ústředním bodem tvé mikrroúvahy je - vnímat nevýběrově - ve smyslu ne kdo, ale co. I já bych chtěl vyprostit se z kruhu předsudků či jen předpokladů nebo očekávání. Zdaleka mi to nejde tak, jak bych si přál, ale docela často mívám dobrou vůli a a pak mám radost sám ze sebe. A ještě větší radost mám, když potkám lidi s otevřenou myslí, přiznám se však, že jsem vždy znovu a znovu překvapen, že takoví existují. Dík za tuto dobře cílenou i míněnou "provokaci"


zvedavec
04. 10. 2019
Dát tip

Zdravím Ťa, Oldjerry

ďakujem za zamyslenie a odpoveď.

Zdá sa, že tých možností anonymného hodnotenia je ešte viac, ako som si dosiaľ uvedomila, pretože ja píšem o tom, že hodnotiaci by nevidel totožnosť hodnoteného (nedával by tipy len preto, že je to kamarát a neupieral by niekomu tip, lebo je to nesympaťák...) a Ty, ak som správne pochopila, píšeš zase o tom, že hodnotení by nevideli totožnosť hodnotiaceho. 

Myslíš, že aj tak by hrozilo nebezpečenstvo zneužitia? Mne sa zdá, že skôr naopak, hodnotenie by bolo objektívnejšie a nik by kamarátovi nemohol zazlievať tvrdé hodnotenie, lebo by vedel, že kamarát nemusel tušiť, koho to vlastne hodnotil.  Bol by to taký nejaký mód, ako v anonymnej súťaži.

 


Oldjerry
03. 10. 2019
Dát tip

Ano, anonymní hodnocení by asi bylo přínosem pro vyrovnané a psychicky stabilní autory a kritiky, nebezpečí se skrývá v možných reakcích labilních, nebo agresívních, stejně jako škodičů a hecířů stejně jako lidí, kteří se jen domnívají, že něco o poezii a tvorbě vůbec vědí... I tak se vyskytují kritiky naprosto vážně myšlené podle způsobu interpretace a psané někým, kdo se jen domnívá, že o poezii a tvorbě něco ví, podle sporného obsahu. Jsem naprosto ve středu mezi těmi, co budou pro a těmi, co budou proti. Nebezpečí zneužití je dost velké... Rozum mi napovídá spíš ne (sorry, Evičko)...

Je tu ještě možnost a domnívám, že  by se dala realizovat:  aby bylona vůli kritika, zda svůj názor autorizuje, nebo nikolio. To nebezpečí zneužití se však tím nikterak nezmenší...


zvedavec
02. 10. 2019
Dát tip

Ďakujem Vám, že ste prišli, pridali hviezdičku, pekné slová

Oldjerry,  ďakujem za perfektnú slovenčinu  (ja by som odpoveď v češtine poriadne nezvládla, klobúk dole!), vďaka Ti za dôveru. Nemyslela som však len na kritiky na Písmáku - a okrem toho, niekedy radšej báseň nehodnotím, ak som mala spory s autorom, aby som nebola neobjektívna.

A čo sa týka kritík, zaujímavé by bolo, keby sme tu mali 2 módy, z ktorých by sme mohli vyberať:

- ten prvý by bol taký, aký je teraz (autor známy v zoznamoch aj v záhlaví diel)

- a ak by si niekto chcel vyskúšať, ako sa budú jeho kritiky odlišovať, keď nepozná autora - možno by mohol byť druhý mód - ani v zoznamoch, ani v záhlaví diela by nebol vyznačený nick autora, ani hodnotenia ostatných.  (Autorom tejto zaujímavej myšlienky nie som ja, ale Štírka, a pripadá mi fantastická)

* Bola by som zvedavá na rozdiel v mojom vlastnom vnímaní textov.

* Navyše písanie takejto kritiky by bolo úplne slobodné a výsledok neskreslený kamarátstvami.

* A navyše, takto hodnotený autor by sa nemohol ani cítiť podrazený nezáujmom či úprimnosťou priateľov.


vesuvanka
02. 10. 2019
Dát tip

Pěkné, TIP


osviežujúci krok


dadíková
02. 10. 2019
Dát tip

*


Alegna
02. 10. 2019
Dát tip

vše bylo řečeno, přidávám se


bixley
02. 10. 2019
Dát tip

Oceňuji obzvlášť konec, opravdu není podstatné mluvení, ale samotné sdělení, jeho obsah. A to většině lidem uniká. T.


Gora
02. 10. 2019
Dát tip

možnosť čosi dobrého spoločne vytvoriť : -  tohle "beru za své", Evo


Oldjerry
02. 10. 2019
Dát tip

Neviem, prečo - aj tak som si bol istý, že si objektívna kritička. Azda pre to máš dobrý  dôvod...


Danny
02. 10. 2019
Dát tip

:)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru