Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Letiště

05. 10. 2019
5
19
1332
Autor
bixley

Dnes jsem se na netu dočetla, že už asi tisíc lidí podepsalo petici, aby pražské Letiště Václava Havla bylo přejmenováno na Letiště Karla Gotta. Vím, že v Paříži je Letiště Charlese de Gaulla a v Liverpoolu Letiště Johna Lennona, ale trochu mě to překvapilo. Proč?

Ptám se, proč za drahé peníze zase měnit cedule, směrovky, nápisy, hlavičkový papír atakdále. A pokud to vyměníme, nebudeme to měnit za pár let znovu?

Pak mi ale napadlo, že existuje opravdu významná osobnost, pro kterou by peníze na přejmenování stálo zato vynaložit. Po zakladateli Českého národního korpusu profesoru Františku Čermákovi. Zasadil se o tu naprosto nejdůležitější věc pro Českou republiku: vytvořil obrovskou databanku češtiny, která slouží milionům uživatelů nejen v České republice, ale i po celém světě. Tento počin nemá svým významem obdoby. A vědecké dílo profesora Čermáka, především jeho frazeologické slovníky a řada významných vědeckých statí má mezinárodní věhlas. Ano, profesor Čermák by si takovou poctu opravdu zasloužil.


19 názorů

bixley
05. 11. 2019
Dát tip

:-))


trojort
05. 11. 2019
Dát tip

...Karel se jistě usmívá...


bixley
07. 10. 2019
Dát tip

No, nebo Most dvou Karlů! Hezky jsi to domyslela. :-)


Josephina
07. 10. 2019
Dát tip

bych dojmenovala třebaaa Karlův most po dvou Karlech na Most Karla Gotta (eins oder zwei) - koneckonců oba byli boží, žeáno?


bixley
06. 10. 2019
Dát tip

Díky za tip, blacksabathe.


bixley
06. 10. 2019
Dát tip

Myslela jsem, že mělo smysl pojmenovat letiště po Václavu Havlovi, když se předtím jmenovalo Letiště Praha-Ruzyně. Ale ne měnit název z jedné osobnosti na druhou. Hudební divadlo Karla Gotta by se mi líbilo taky.


Stejně jako byli příznivci a odpůrci tehdy, jsou i dnes. Smysl není podstatný. Mně by se líbilo třeba hudební divadlo Karla Gotta v Karlíně. 


bixley
06. 10. 2019
Dát tip

Samozřejmě, tenkrát to mělo smysl. Ale proč to zase měnit? Po Gottovi se může jmenovat něco jiného.


Když se přejmenovávalo letiště Ruzyně, taky se ozývaly hlasy proti. Tehdejší petice za přejmenování  měla kolem 70 tisíc podpisů. 


bixley
05. 10. 2019
Dát tip

Karle, to já se bojím taky. Díky.


K3
05. 10. 2019
Dát tip Gora

Přejmenovat Letiště Václava Havla? To může napadnout snad jenom choré mozky. Ale ukazuje to jací jsou lidi ovce. Já třeba žasnu nad tím, že nejoblíbenější politik je takřka ze dne na den Václav Klaus mladší. A trochu se bojím, koho lidi vyvedou na jeviště o příštích prezidentských volbách. 


bixley
05. 10. 2019
Dát tip

Zvedavec: souhlasím, viz poznámka Ireně.


bixley
05. 10. 2019
Dát tip

Ireno, já taky doufám, že to tak zůstane. Díky. :-)


zvedavec
05. 10. 2019
Dát tip Gora

To "tak" platilo k návrhu.  Pripadá mi triezvy a múdry. Kým nemáte v Prahe letiská  viac ako jedno,  je zbytočné premenovávať. A či máme niekoho v srdci, alebo nie, to sa zmenou mena aj tak nedá ovplyvniť.


Gora
05. 10. 2019
Dát tip

Úsměvná představa, Renato. Letiště pro mne byla taky knižní "pecka" - v té době stačilo vyslovit  - Letiště - a každý hned věděl... i bez bližší identifikace.

S tím nápadem na inovaci názvu to snad ti lidé nemyslejí vážně:-)


zvedavec
05. 10. 2019
Dát tip

tak


bixley
05. 10. 2019
Dát tip

Díky za tip, Zvedavec.


bixley
05. 10. 2019
Dát tip

No vidíš, Kočkodane, to by byla inovace! 


Kočkodan
05. 10. 2019
Dát tip

No, mně by se asi stejně ze všeho nejvíc líbilo Letiště Luboše Šmída. I když by víc syčelo. ;-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru