Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na hranici tmy

10. 10. 2019
17
16
1123
Autor
Umbratica

 

Ptáci odlétli

déšť kroužkuje louže

a řeka v drátěné košili

tichá voda

podemílá osiřelý břeh

s lucernou pro nikoho

a s mokrou lavičkou

 

Vždycky se zastavím

na kraji města

na hranici tmy

tam kde se procházky

promění v tůry

tam kde se střevíčky

promění v kanady

a civil v maskáče

 

Nedokážu se oprostit

od všech těch salónů za zády

od básnických kaváren

od kosmetických orgií

z makeupu a růžového laku

na dravčích spárech

od krásných figurín

v rozličných výlohách

v rozličných polohách

plastové identity

 

Ač sama jen napůl

lapená módou

bojím se sazí na jazyku

popela na dně výkřiků

bojím se syndromu vyhoření

bez dobových kulis a gest

 

 

 


16 názorů

Umbratica
04. 06. 2020
Dát tip

Ještě dodatečně děkuji všem, kterým jsem nestačila odpovědět. Snad se tu zase už budu vyskytovat, ale jen sporadicky. Koronakrizee mi opravdu komplikuje život.


zeleda
08. 02. 2020
Dát tip

Moderní poezii moc nemusím, ale tvá báseň má v sobě emoce a určitý rozpor sama v sobě. Jsem rád, že jsem tě po své osmiměsíční odmlce opět objevil. 


Entropia
02. 12. 2019
Dát tip

Nápadité, sdělné, i zneklidňující, i když jsem podle prvních dvou slok čekala spíš uklidňující procházku


má to koule


nech vyhorí strach a srdce nech si obuje KANADY


Markel
17. 11. 2019
Dát tip

první 2 líbily *


Umbratica
16. 10. 2019
Dát tip

Děkuji svým posledním příznivcům za poslední kritiky a tipy pro mou poslední básničku.

Definitivně se ještě neloučím. Občas se tady budu vyskytovat jako čtenářka.


Štírka
11. 10. 2019
Dát tip

Mé pocity z “básně”:                  Začátek připomíná zamyšlení nad nadcházejícím smutkem podzimu a prázdnotou kolem.                           Další sloka navozuje pocit zlomu mezi městem a přírodou  - a  záměnu  civilu za turistické propriety.  A to s náznakem jakoby výlučnosti obou světů.                                                  Další  je soupisem povrchností a lákadel města.                                         V poslední sloce se přiznáváš k podléhání  světu, který vlastně nebereš, který ti  má být programově lhostejný, ale není. Pak přidáš obavu ze syndromu vyhoření. A pocit, že jsi tímto chtěl něco zásadního sdělit (této mělké době?).                               ...Možná své čtenáře trochu podceňuješ...? ...?                          Anebo ne, a já jsem “jen” nic nepochopila?

 

 


zvedavec
10. 10. 2019
Dát tip Štírka

toto ma zaujalo a aj pobavilo: "Ale časem se mi možná podaří zbavit se závislosti na poezii jako takové a mnoho hloupých a nesmyslných problémů tím bude z mého života odstraněno. Už aby to bylo !"

Myslím si, že naozaj: ak je hoci aj poézia (nezdravou) závislosťou, potom nie je prínosom, ale človeku škodí.   Tip za myšlienku


Štírka
10. 10. 2019
Dát tip

Bojim se syndromu vyhoreni bez dobovych kulis a gest...(co si mam z toho vzit... vyznam mi unika... mozna se lze spis bat vyhoreni... ale to jen, pokud clovek hori prilis... nevidim ani naznak souvislosti...?)...?


DN
10. 10. 2019
Dát tip

Krásně použité metafory a celkově krásný obraz dnešní doby. S potěšením jsem dočetl.


Lerak12
10. 10. 2019
Dát tip

Vybral jsem si a rád přečetl.


Umbratica
10. 10. 2019
Dát tip zvedavec

Nemyslím, že by tam byl nějaký rozpor. Je tam jen přiznání k jisté závislosti na současné módní poezii. Ale časem se mi možná podaří zbavit se závislosti na poezii jako takové a mnoho hloupých a nesmyslných problémů tím bude z mého života odstraněno. Už aby to bylo !


revírník
10. 10. 2019
Dát tip

Krásně básnicky vyjádřený rozpor dvou lidských identit.


Umbratica
10. 10. 2019
Dát tip

Dnešní doba je svým způsobem velmi krutá a je třeba si to vždy připomenout, když člověk ráno vychází z domu na ulici. Přesto se autor, který to se psaním myslí vážně, musí vůči své době nějak vymezit. Musí zaujmout nějaký vztah k soudobému způsobu psaní.. Kéž by existiovala Poéziie mimo čas ! Bohužel ale taková poezie neexistuje.


Andělka1
10. 10. 2019
Dát tip

Dnešní doba mnoha lidí krásně vyjádřená, metafory Tvé mi to tak napovídají...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru