Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mít kde žít

22. 10. 2019
4
1
292
Autor
Oldjerry

Vycházím z vády, která se rozvinula na našich stranách ve stylu já a on... Kdo z koho... Je to jedna z rozmíšek, z nichž se rekrutují pozdější krize, střety, války... nakonec třeba i jaderné a konec světa a i kdyby ne, tak konec lidí a dalších obyvatel Země.

To je to:  Musíme se chovat tak, aby i ti co přindou po nás,  měli kde žít. Vždy to začíná mírným nesouhlasem, který může vygradovat až ve střetnutí poslední... poslední pro život na Zemi...

Ovšem nejen jadernou katastrofou by mohla Země skončit jako kulatá pustina.  Ohrožuje nás i okolní Vesmír. Dnes už se vážně počítá i s takovou náhodou, jako je kolize dvou vesmírných těles. Takové kolize byly pozorovány už vícekrát, zatím sice jen ve vzdálenostech milionů světelných let. Proč by si ale nemohl krutě zažertovat bludný asteroid?  Počítají se na statisíce... proč by z nich jeden jediný nemohl... vždyť víte, jak vznikl Mexický záliv!

 

OHROZÍ ZEMI SRÁŽKA S ASTEROIDEM?

ANO, ALE PŮJDE ODVRÁTIT, POKUD VČAS VYPOČÍTÁME JEHO DRÁHU

MŮŽETE K TOMU PŘISPĚT I VY !

Nenene, to není legrace – nikdy nezlehčuji věci, na kterých mi záleží. Je to fakt! naprosto seriózní nabídka, která ale – jak správně tušíte – skrývá kopýtko… i když nikoli zrovna čertovo. To víte, že i tato nabídka platí za jistých předpokladů – členství v každé významné skupině je podmíněno nějakým KDYŽ… 

KRÁTKÁ INFORMACE: k naší sluneční soustavě kromě planet  patří i droboť - vesmírné objekty, které svými  vlastnostmi  nesplňují normu pro planetu i když jejich velikost  je značná - jednotlivě dosahují i 650 - 1000 km ve středním průměru a hmotnost miliard tun. Ty větší mají z našeho hlediska výhodu poměrně stálých drah již mnoho let známých a prakticky neměnných. Je tu ale ještě skoro 2 miliony objektů, které by  dopadem na Zemi mohly vážně ohrozit život na ní a dokonce snad i planetu samu. Dnešní věda a technika už pracuje na reálných způsobech ochrany - a k tomu potřebuje i vaši pomoc...

Fajn je, že podmínkou není běhat stovku pod deset, nechat si masírovat úsměv od stokilového svalouše, ani přeplavat La Manche. Nemusíte promýšlet šest tahů dopředu, nebo trefit brokem na dva kilometry mouchu na slunečnici.

Co musíte… je mít počítač - čím lepší soft i hardware, tím líp. Když píšu co, napíšu i proč: na počítání pro budoucnost…  

Je to v našem pojetí svým způsobem taky sport - i práce zároveň. Víte, co je CNT DC? Inu, to je zkratka našeho týmu; rozvitá vypadá takhle: Czech National Team (for) Distribution Computing, při čemž DC je světové hnutí dobrovolníků, které ve prospěch světových výzkumných a univerzitních pracovišť sdílí volný počítačový čas a výkon na posílení výpočetní síly při řešení výzkumných úkolů - nejen asteroidů, ale i například léků na AIDS, Ebolu, Ziku, schistosoma, malarii a další jim podobné nemoci.

Počítáme i pro pracoviště zabývající se výzkumem DNA a genovým inženýrstvím. Počítáme třeba podklady pro výrobu kvantových procesorů i ryze matematické projekty, pomáháme právě i těm, kteří hlídají chování asteroidů, planetek, v mezním případě schopné ohrozit existenci zeměkoule. To je jen ochutnávka, další projekty najdete tištěné v češtině na stranách CNT.cz, respektive anglicky na stranách Univerzity v Berkeley, garanta BOINC (Berkeley Open Infrastructure Network Computing), která zastřešuje celosvětové hnutí se 4,5 miliony registrovaných dobrovolníků. Chyba je v tom, že počty jsou průběžné od vzniku hnutí, ve skutečnosti počítá už jen zlomek původních průkopníků. Snad proto, že Češi jsou trošku jiní, zaťatí, poctiví, věrní a taky soutěživí, je Česko čtvrtou nejúspěšnější zemí na světě mezi giganty a náš CNT je třetím nejlepším týmem na světě.

V právě uplynulém roce 2018 jsme zvítězili v desetidílném turnajovém maratonu a jsme v turnajovém žebříčku na světě aktuálně první …

Abychom zůstali, kde jsme, potřebujeme posily: staří odcházejí, ale nejen staří – někteří třeba proto, že je to práce sice napínavá, zajímavá a prospěšná, ale neplacená. Náš »sport« není ani hokej, ani tenis…  Staří odcházejí proto, že došli na konec své životní dráhy. Však víte, jak to chodí…

Počítáme současně asi okolo 70 projektů, takže každý si najde své téma – třeba specialisté s vědeckými ambicemi, druhou vyhraněnou skupinou jsou cvoci, jako jsem já - nazývaní - bez cíle někoho potupit - hraboši, šroťáci, melouňáři a tak různě srdečně – tedy ti, kteří si místo oblíbeného projektu oblíbili velké sklizně. Obojí jsou třeba… všichni jsou třeba.

K vlastní činnosti: ať paříte, či pracujete – máte přestávky, v nichž může váš comp odvést kus užitečné práce, nebo - a to je taky časté – máte takové dělo, že dokáže i při pařbě počítat některý z projektů méně náročný na zatěžování HW. Ve vlastním programu jsou prostředky, jimiž si můžete řídit po minutách rozdělení výkonu mezi práci a hry, nebo výpočty. Umí to i vypnout výpočty při vyšším zatížení počítače, takže kriticky neohrožuje kontinuitu vaší preferované činnosti. Výpočty mohou stejně být preferovaným procesem stejně jako procesem běžícím na pozadí. Na vše pamatuje nastavení…

Můžete počítat v některém současném minitýmu, nebo individuálně. Můžete tvořit klany (rodinné týmy), školní týmy, městské či oblastní týmy. Zvyšuje to zajímavost práce a  zlepšuje většinou i výsledky - a to jsou ty miliony a miliardy: bonusových bodů za odevzdanou práci (které jsou předmětem i mezinárodních soutěží).

Nevím, nakolik jsem vám ukázal, kdo jsme, co děláme a jaké vám dáme možnosti seberealizace. Pokud vám článek něco říká, můžete si naše stránky nezávazně projít. Vážným zájemcům odpovíme na každou otázku, pomůžeme s registrací a pak - už jako registrovaní - budete mít přístup na naše stránky. Stačí tak málo: zaujmou-li vás tyto řádky naklepněte do vyhledávače tuto adresu:    https://czechnationalteam.cz     a zkuste, jestli vás to chytí… a pokud ano, pak se uvidí…

Chceme vás proto, že už umíte s počítačem komunikovat a jeho možností užívat…  ani věk tu příliš nerozhoduje - není limit ani pro nejnižší, ani pro nejvyšší: já jsem začínal přesně v den svých sedmdesátých narozenin a počítám s těmi, které maturita teprve čeká...

                                                                                                                                   jaroslav.campulka@tiscali.cz, CNT,


1 názor

fialka...
22. 10. 2019
Dát tip

Již jsem tu četla, je obdivuhodné co všechno děláš.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru