Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji podzim

23. 10. 2019
11
16
995

Ach ty barvy! Modré nebe!! Teplý větřík!!!

Stojím opřená o hrábě v zahradě staré chalupy v Lužických horách, nabírám síly a počítám stromy. Je jich hodně, jsou to staré jabloně, hrušně, ořešáky a hodně smrků a borovic.

Mnohé jabloně vypadají staré jako sám dům,  ale  víc než sto let jim není.  Není možné, že by v takovém věku  ještě měly jablka.

Tak dost snění a hrabat a hrabat. V každém věku mají stromy listí a to na podzim opadá, jen z dubu ne.

Nenávidím ořešáky a lidi, kteří se rádi brouzdají spadaným listím. Půjčila bych jim svoje hrábě. Hromady se zvětšují a plním listím kolečko a uháním z kopečka k lesíku, kde rostě veliká hromada. Již tři dny na tom usilovně pracuji.

Z okénka se vykloní moje prastará maminka  a volá: ,,Jak je venku? Hezky?" 

Utřu si pot a zatoužím být agentem 007 s povolením zabíjet: ,,Ano, je tu krásně!!!"

Tak ještě pár hromad a blíží se doba oběda.

,,Až nebudeš mít  co dělat, rozlož ten zahradní stolek," ozve se z okénka. Odjistila jsem zbraň.

,,Jistě, maminko, hned jak se přestanu opalovat!" Ironie není na místě, ale máma slyší jen to, co chce.

Když po lehkém obědě zavolá bratr, povídá: ,, Nemusela jsi toho tolik hrabat, já bych to přejel sekačkou s mulčovačem." Je hodně daleko, jinak bych střílela!

Jen nevím, zda by ta sekačla projela listím po kolena. Ale pokrok nezastavíš.

Vyšla jsem znovu na zahradu, abych se pokochala pohledem na svou práci a s děsným rámusem dopadl na trávu další list z jabloně. Mít tak granát!!!

Uchopila jsem tašku a hodila ji do auta. 

Ahoj mami, tak zase za týden.

 


16 názorů

Lakrov
04. 02. 2020
Dát tip
On zas někdy napadne, ale je třeba si s tím (slušivým) hrablem pospíšit, aby dřív neroztál...

Děkuji ti. Jsem ráda, že nepadá sníh. Hrablo ni také sluší. :-)))


Lakrov
03. 02. 2020
Dát tip
Tenhle spontánní snímek jednoho pracovního odpoledne působí dost autenticky, takže jeho jeho náladu pochopí nejen ten, kdo tuhle nezištnou pomoc starnoucím rodičům už sám zažil :-) Tip.

Philogyny
25. 10. 2019
Dát tip

Tak to jsem ráda, s tím čicháním, někdy si říkám, jestli nejsem úchylná...  

Jsem.  :)


Ořešáků máme pět. Ořechy sklízí zřejmě celá armáda veverek a na nás zbylo jen to listí. Taky mám ráda tu vůni, ale ne při práci. :-)))


Philogyny
24. 10. 2019
Dát tip

Kdysi jsem zasadila dva ořešáky. Přežil jeden. Bydlí na něm s přestávkami veverka, má i svý krmítko. Já to listí ráda čichám. Nevím, kdo bude jednou hrabat a tak se tu směju, zatím...  :)


Nehorší na tom, Ireno, je, že to mamka myslí upřímně. Nějak jí nedojde, že jsem taky stará bába.


Děkuji, Lerak12, já už jiná nebudu.


Lerak12
23. 10. 2019
Dát tip

Pěkné mini s maximální snahou vyzbrojování. S lidským nadhledem a lehkou ironií. Povedené*


Gora
23. 10. 2019
Dát tip

Pěkně text graduješ, jinak mírumilovná Evži!

Ořech před naším domkem taky brzy pustí listy, čeká na první mrazík a na mne, až přijedu domů:-)


Děkuji, moji milí přátelé. 


bixley
23. 10. 2019
Dát tip

Vzpomněla jsem si při tom na Mládkovu písničku Nejkrásnější období je patrně podzim kdy má milá shrabuje listí - N.B. milá, nikoli on!

Máš samozřejmě moji podporu, Evži. Já pamatuju, co jsme se nahrabali na chatě listí, protože k nám všechno listí létalo zpoza plotu od sousedčiny vysoké břízy a olše. Moje matka jí říkala, aby stromy skácela, a ona se bránila, že si musí chránit sever. Matka na to dotčeně reagovala "Já mám taky sever." Ale sousedka nic nic neskácela a my jsme hrabali a hrabali...

Moc hezky zábavně napsáno. T.,


Kočkodan
23. 10. 2019
Dát tip

Hmm, tak ty tedy také patříš mezi lidi, pro které je nejdůležitější, aby měli co nejvíc nahrabáno. Škoda... ;-)


Pár rukou navíc by se hodilo. :-)))


Čudla
23. 10. 2019
Dát tip

Cítím s Tebou Evženie.


Alegna
23. 10. 2019
Dát tip

Hezký jsem si s  tebou zahrabala ,pro bratra jistě nějaké listí napadá. :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru