Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

U Lupena

25. 10. 2019
3
4
453
Autor
Sebas

Hospoda. Ta hospoda, kterou všichni znají, ale nikdo tam nechodí. Aspoň nikdo z vašich přátel. A vy asi taky ne. Šero, dřevěná podlaha a oprýskané židle, které kdysi někdo koupil s nadějí krásného podniku. Barva ze židlí je oprýskaná jako ty naděje majitele stojícího za barem. Cigáro v koutku, reklamní tričko na chlast, který ani neprodává. Všichni mu tu říkaj Lupen. Když vyhazuje ožralý študáky, co tu v putice hledaj múzu nebo co, vždycky zařve naval lupeny za ten chlast a vypadni.

"Zas se budou prát." dolil mi Lupen panáka.

"Co?"

"Franta, zase si někoho najde a zmlátí ho."

"Co já vim."

"Jen ti to říkám."

"Měl by sis tu dát víc světel, je tu děsný šero."

"Na to seru, lidi tu na sebe nechtěj vidět. Chtěj vidět jen na svý pivo a na to je tu světla dost."

Vypil jsem panáka a zapálil si cigaretu.

Franta vstal od svého stolu a přisedl si k chlapovi co už hodinu cucal jedno pivo a luštil křížovku. Vypadal jako takovej ten tichej typ, kterej ve volným čase chodí na hřiště očumovat malý holky.

"Vidíš, za chvíli ho zmlátí." dolil mi Lupen.

"Co?"

"Franta, za chvíli ho zmlátí".

"Asi jo." vypil jsem panáka a típnul cigaretu.

Ozvala se rána, jak spadla židle, když Franta prudce vstal. "Jak chceš." Chytil Cucáka za rameno a hodil s ním o zem.

Zapálil jsem si další cigáro.

"Nehrabej za bar." Lupen šel k Frantovi.

"Jasný." prohodil jsem a jak vyšel zpoza baru, natáhl jsem se pro flašku, pořádně jsem si přihnul a nalil plnýho panáka.

"Kurva nech ho bejt Franto!" chytil ho Lupen za rameno.

Franta jen šáhnul za sebe, hodil Lupenem vedle Cucáka.

Vypil jsem panáka a típnul cigáro.

"Kurva Franto, to jsem já, Lupen, tvůj kamarád!"

"To je možný, ale já na tebe nevidim." zachroptěl Franta a vyrazil Lupenovi tři zuby. Pak se zvedl a sedl si vedle mě.

Natáhl jsem se pro láhev a ještě jednoho panáka. Postavil jsem ho před Frantu a oběma jsem nám nalil.

Kopli jsme ho do sebe.

Cucák se vydal na cestu ke dveřím.

"Vysol lupeny za ten chlast hajzle." procedil skrz krvavou hubu Lupen.

Cucák mu vrazil kilo a zmizel.

Lupen šel za bar, vytáhl flašku, nalil sobě a nám oběma.

"Tak výjimečně jeden na účet podniku."

Vypili jsme panáky.

"Budu sem muset dát víc světel, lidi na sebe neviděj." odplivl si Lupen.


4 názory

Lakrov
26. 11. 2019
Dát tip
Dočteno souvisle, má to zvláštní atmosféru, atmosféru jakéhosi neporozumění, která ovšem není ve společnosti zas tak neobvyklá. Nemohu říct, že se mi to líbilo nebo že mi to něco dalo, ale dalo se to dočíst, tak asi proto komentuji.

Sebas
27. 10. 2019
Dát tip

Díky za tip. Hodně píšu jen takovéto krátké situace. Jde mi právě o to, že to nemá větší hloubku. A příběh se tomu aktuálně snažím dát řazením těchto scén a jejich propojením za použití jejich návaznosti, i když s časovým odstupem... Děkuji za kritiku. 


K3
27. 10. 2019
Dát tip

Je to dost jednoduché, chybí zápletka a konec. Sází to pouze na tu hospodskou hantýrku, chtělo by to příběh. Ale nezatracuju, co není dnes může být zítra, takže hodně štěstí v dalším psaní.


trojort
26. 10. 2019
Dát tip Sebas

...budiž světlo...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru