Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jorgen Johansson (dvě haiku)

26. 10. 2019
13
9
776
Autor
snake_01

Nedávno jsem si objednal knihu Haiku in English: The First Hundred Years.

Budu se občas pokoušet nabídnout Vám nějaké zajímavé překlady - tentokrát jsou to obě zde uvedená haiku Jorena Johanssona (nar. 26. 4. 1956, Švédsko)

 

 

sem tam přepršky ---

školkové děti mizí

do lesa

 

 

 

 

beruška ---

z B5

na C4

 

 

 

 


9 názorů

snake_01
31. 10. 2019
Dát tip

Musaši - tvůj text má přidanou hodnotu v semantice popsných motivů, beruška zas v naprostém nejminimalističtějším minimalismu. Oba texty jsou dobré.


Musaši
31. 10. 2019
Dát tip

Tip. Zajímavé mi připadá hlavně druhé haiku.Poslední dobou totiž taky píšu různá haiku o hmyzu.  Dovoluji si poslat malou ukázku :

 

(emigrant)

 

Mapa na stěně -

Pavouk přelézá z Beskyd

do Bílých Karpat

 

...Je zajímavé, že se tohle tvému překladovému haiku docela podobá.


snake_01
29. 10. 2019
Dát tip Silene

Per_zay: Je pravda, že absolutní minimalismus berušky, to už je slušná autorská výzva. Normálně mám s podobnými texty problém, ale tady mi přijde, že naprosto naplňuje podstatu formy - navzdory nedodržení některých formnálních požadavků. Zároveň tu ten text dávám proto, aby si všichni potencionální autoři uvědomili, jak těžké je něco takového vytvořit.


per_zay
28. 10. 2019
Dát tip

hmmm.....T!

může být miniaturnější (a sejně tak pěkné) haiku, než je "beruška" ? :-)


Kočkodan
27. 10. 2019
Dát tip Gora

Hlavně kvůli berušce jsem rád, že jsem sem jako čtenář přilez. :-)


Můra73
27. 10. 2019
Dát tip

beru berušku :)


atkij
27. 10. 2019
Dát tip

Beruška je famózní:)


Karpatský knihomoľ
26. 10. 2019
Dát tip Silene

beruška u mňa vyhrala


Gora
26. 10. 2019
Dát tip

Obě kouzelná... díky.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru