Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

podzimní soumrak

29. 10. 2019
19
22
1087
Autor
snake_01

 

 

 

 

 

podzimní soumrak ---

v jejích mandlových očích

září dvě slunce

 

 

 

 

 


22 názorů

PavelK
27. 08. 2020
Dát tip

Je v tom něco neuchopitelného. A to mám rád.

 


má to vše, co má haiku (v mých laických haikunormách) mít

 


snake_01
30. 10. 2019
Dát tip

stejná planeta, ale (narozdíl od Žizky) dvě oči :o)


trojort
30. 10. 2019
Dát tip

...jiná planeta


snake_01
29. 10. 2019
Dát tip

A není možné, Norsko, že by podzimní soumrak mohl do textu přinášet něco nového, například motiv podzimu, který by potencionálně mohl umožňovat další interpretaci textu?


sidonia
29. 10. 2019
Dát tip

já dycky myslela, že mandlové oči jsou o tvaru, ne o barvě..


Norsko 1
29. 10. 2019
Dát tip dievča z lesa

Soumrak může být jakýkoli a ta slunce tam zářit budou, ty podzimní soumraku


snake_01
29. 10. 2019
Dát tip

Možná že by ten text mohl mít i něco málo ze zenové pointy, ale tak trochu oklikou, proto bych se do toho přeci jen radši nepouštěl, nerad bych komukoli podsouval interpretaci - a taky je samozřejmě možné, že jsem nevyjádřil jasně a správně všechno, co jsem mohl, a pak je chyba zcela a jen na mé straně. Každopádně díky, Teisane, za zastavení, vážím si Tvého pohledu na věc.


Silene
29. 10. 2019
Dát tip

(Na mě to aktuálně funguje i kvůli dvojím hodinám posunutého času. Takový optický podvod vždy.)


teisan
29. 10. 2019
Dát tip

"my rozumíme, my rozumíme" (z filmu), nebral jsem to ani jako tvar ani jako metaforu, nýbrž - přesně tak - jako BARVU. Někde jsi napsal o "zenovém nádechu" (tím "nádechem" si ovšem nejsem tak jistý, možná jsi použil jiný výraz, ale význam stejný) a o to mi tady především šlo, takže do diskuze na toto téma se radši nebudeme pouštět, ne...?


snake_01
29. 10. 2019
Dát tip

Teisane, nejde o tvar, ale o barvu, mandlový: rozuměj mandlově hnědý. Takže žádná metafora.


teisan
29. 10. 2019
Dát tip

"mandlové oči"...tak to jde mimo mě


Gora
29. 10. 2019
Dát tip

Potenciál výkladu je opravdu široký, napadá mne i kočka hnědoočka:-)


dievča z lesa
29. 10. 2019
Dát tip Gora

uvidieť pri západe slnka vnútorný svit ... nádhera


snake_01
29. 10. 2019
Dát tip

Atkij, může být, ostatně popenciál pro tuhle interpretaci má text schválně, ale odpozorované je to jinde...


atkij
29. 10. 2019
Dát tip

Já obraz vnímám jako partnerské či milenecké divání se do očí zrovna při romantickém západu slunce, tudíž např. při zastavení ruku v ruce na procházce. Haiku vyznání lásky:)

 


snake_01
29. 10. 2019
Dát tip Gora

Díky, rád pozoruju lidi, ale problém je v tom, že mám pocit, že oni nemají radost, když jsou pozorováni :o) Je potřeba najít si balanc.


atkij
29. 10. 2019
Dát tip Gora

Krásný obraz, ve kterém se snoubí mnohé... 

 


skvelé


Andělka1
29. 10. 2019
Dát tip

Babí léto se odráží v těch očích??,


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru