Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smrt

29. 10. 2019
0
4
288
Autor
Janny1

Za šerého večera

vrány se nad polem zmítají.

Zpráva není vyřčena,

poselství nám tají.

 

 

Pomalu se přibližují,

snaží se odpovědi dáti,

zvěsti zlé naznačují,

že se tam zachtělo Smrti.

 

 

Smrt hází na krajinu temný opar,

každý se bojí, co bude dál,

její snažení nepřijde na zmar,

blíží-li se, raději se vzdal.

 

 

Již je blízko, sahá nám na paty,

ve spárech má každého, kdo je poblíž,

obětí jsme my i ty,

postaví nám velký kříž.

 

 

Na všechny si jednou přijde

ponurý temný stín.

A co z toho vzejde?

Pouze ticho a žalostný splín.

 


4 názory

Musaši
31. 10. 2019
Dát tip

Janny, jakožto dekadentovi je mi tvůj námět blízký a blízká je mi i snaha vyvolat básní ve čtenářích velmi ponuré pocity. Nevím, jestli tě ovlivnila četba, nebo píšeš takovéto básničky jaksi sama od sebe. Tady jsou ale lidé dost sečtělí a mnozí tě třeba budou srovnávat s Jiřím Karáskem, s Hlaváčkem nebo s Opolským a při tomto srovnávání nutně vynikne neumělost tvého pojetí dekadence. To, oč se možná snažíš, je ve skutečnosti velmi obtížné, a i kdybys po mnoha letech třeba dosáhla určité slušné úrovně formy, kdo si myslíš, že tě bude číst ?  Na tomto serveru určitě nikdo. Proto ti radím jako mnohým jiným : zaměř se raději na volný verš, protože učit se psát vázaným je dnes anachronismus a zbytečná námaha. 


snake_01
30. 10. 2019
Dát tip

Nebuďte na ni tak přísní :o) Pravda je, že tahle báseň je prozatím velmi nehotová a je to znát na mnoha místech - jak na rytmu, tak na motivické rovině, i na tom, že vše působí spíše uměle než přizozeně. To se ale začínajícím autorům stává. Je potřeba se z toho propsat k lepšímu tvaru. Jen bych upozornil na to, že zřejmě bylo ráměrem zařadit to mezi vázané, ne volné verše.


agáta5
30. 10. 2019
Dát tip lawenderr, Gora

kdo se se smrti nepotkal, neumí o ní psát... 


Norsko 1
29. 10. 2019
Dát tip

Vyjeď si do přírody a pohovoř s lidma. Jistě přijdeš na jiné myšlenky


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru