Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

BESUCHEN SIE DIE HIRSCHE VOM DORFPLATZ IN ZÜRAU

31. 10. 2019
1
5
426

BESUCHEN SIE DIE HIRSCHE VOM DORFPLATZ IN ZÜRAU

 

Franz Kafka v sedmnáctém,

doprovázen Tuberou,

dojel rychlíkem,

míchy, míchy, lup,

z Prahy do Měcholup.

S Tuberou, hop hej, s Tuberou!

Ostatně, ani dneska

do tohoto spoje

žádný jiný pacienty

České dráhy neberou.

 

Proto ve staničních rozpisech vlaků

nejsou doposud žádnou raritou

z podsvětních mlh se vynořující

ranní šnelcugy těchhle kuckajících

kafkoidních kuberáků.

 

Málo platný, málo platný,

tamti dva siřemští jeleni

jsou pro ně dodneska čímsi

archaicky posvátní.

 

Namoutě, namoutě.

Sjíždějí se za nimi,

jak ringšpíli na poutě.


5 názorů

P. S.: A co se týše případné literatury z Lašska: za básně v lašštině byl nějaký Ondra Lysohorský nejmíň dvakrát navrhován na Nobelovu cenu, byť na Lašsku nežil, nýbrž v Bratislavě.

Ale Kafka kousek od Staromáku je mi přednější...

 


Hele. Rusniok je z Třince, který s Lašskem nemá nic společného.

Co se týče Zaolží, radši o tom nezačínat.

Mé téma je ten Franz Kafka v Siřemi, ž/Žid, který si nevšimnul, dokonce sionista -- a zrovna dneska před chvíli jsem dostal fotku náhrobku ze židovského hřbitova v Ivančicích.

2 jelínci na něm!!!

V úterý tam jedu.

Z čehož plyne, že nejsem zvyklý jen tak počesku o čemkoli neúčastně vtipkovat.

A hláškovat -- jak to tady ti zdejší blbečci mají v oblibě.

Čímž jsem v naprosté menšině -- která tady v tuzemí nemá ani 3 kusy, viz důkaz tím zájmem (a vlastně nezájmem) zdejších o Kafku.


Prosecký
15. 11. 2019
Dát tip

Otázkou je, co si o termínu "Lašsko" myslí sami "Laši", třeba i guervnér naší centrální banky je odtamtud.  Nejsou to spíš Šlonzáci nebo Wasrpoláci, které jen Benešova národnostní politika překřtila na zvláštní "český" kmen, aby nemusela uznat, že se to po Československu národnostními menšinami hemží tak, že ony v souhrnu tvoří většinu obyvatelstva?


Přičemž od Frýdku po řece Ostravici nahoru k Beskydům, tedy na Lašsku, se používala varianta ringišpíl. -- Ale použít ji tady, tak to by už vůbec nikdo nerozuměl. Popřípadě: nechápal.


Prosecký
31. 10. 2019
Dát tip Vlastimil Sýkora

Als ich das Wort "Ringspiel" gesehen habe, war es mir klar: Du bist aus Nordmähren. Nur der Grossvater meiner Ehehfrau aus Witkowitz hat diesen Begriff benutzt.  


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru